Gündem Haberleri

GÜNDEM

    RP, devletin parasını şeriatçı TV'ye vermiş

    Şaban SEVİNÇ / ANKARA
    30.10.1997 - 00:00 | Son Güncelleme: 30.10.1997 - 00:01

    Refahyol döneminde, Türkiye'ye döviz girişini artırmak amacıyla icat edilen Bedelsiz İthalat olayında, yeni skandallar ortaya çıktı. Camide reklam skandalının ortaya çıkmasından sonra, şimdi de Avrupa'da Türkiye aleyhine şeriatçı yayın yapan iki yerel televizyona da reklam verilerek, devlet düşmanlığının finanse edildiği belgelendi.

    CHP'ye ulaşan ve Hürriyet'in ele geçirdiği belgelere göre, Türkiye aleyhine şeriatçı yayın yapan televizyonlara reklam verilmesi olayına, dönemin Adalet Bakanı olan RP Genel Başkan Yardımcısı Şevket Kazan'ın da adı karıştı. Bölgelere göre, bu televizyonların Almanya'daki büro adreslerini içeren yazı, Ziraat Bankası Halkla İlişkiler Müdürü Oya Mutlu Ongun'a, Adalet Bakanı'nın faksından gönderildi.

    Bedelsiz ithalatın Avrupa'daki tanıtımını usulsüz bir şekilde alan Adve Trise adlı şirket, Hollanda ve Almanya'da televizyon reklamı yaptırmak amacıyla iki yerel Türk televizyonuyla anlaştı. Belgelere göre, Almanya'da yayın yapan Almanya Türk Televizyonu (TFD) hakkında, Türkiye'nin Berlin Başkonsolosluğu Muavini Ercan Öztan, ‘‘Bu TV politik bir çizgi takip ediyor, İslami ağırlıklı ve günde bir saat yayın yapıyor’’ diye Ziraat Bankası'na bilgi verdi. Ancak, devletin resmi görevlisinin bu olumsuz görüşüne rağmen, Adve Trise şirketince, TFD'ye reklam verildi. Daha sonra da bu reklamın yayın bedeli 23 bin mark Ziraat Bankası'nca TFD'ye ödendi.

    Hollanda'da reklam verilen Amsterdam Türk Televizyonu'nun da (ATT) Türkiye'deki rejim aleyhine yayın yaptığı Ziraat Bankası'nın Hollanda Temsilciliği tarafından ilgililere bildirildi. Ancak bu olumsuz görüş dikkate alınmayarak, bu televizyona da reklam verildi. Devletin resmi görevlilerinin olumsuz raporlarına rağmen, bu televizyonlara reklam verilmesiyle, devlet parasıyla devlet düşmanlığı finanse edildi.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı