Gündem Haberleri

    Rötar yapan uçak yolcusuna tazminat öder

    Hürriyet Haber
    10.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, uçağın rötar yapması halinde, yolcunun yaşayacağı gecikme ve olumsuzluklardan taşıyıcı şirketi sorumlu tuttu.

    Ailesi ile tatil için Kanada’ya giden Şerife Çevik, dönüş uçağının hareket saati değişince aktarma yapacakları Paris-İstanbul uçağını kaçıracaklarını gördü. Bunun üzerine şirketin yönlendirmesiyle seyahatin Paris-İstanbul ayağını başka bir havayoluyla yapmaya karar verdi. Çevik, "Vize sorunu ve başka bir uçağın ayarlanması gibi nedenlerle 7-8 saatlik gecikme olduğu, olumsuzlukların İstanbul-Ankara seferinde de devam ettiği ve ailesiyle birlikte üzüntü yaşadıkları" gerekçesiyle manevi tazminat davası açtı.

    MAHKEME REDDETTİ

    Ankara 8. Asliye Hukuk Mahkemesi, "Bu tür seyahatlerde bazı gecikmelerin olabileceği" gerekçesiyle davayı reddetti. Çevik, davayı temyiz etti. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, bu kararı bozarak havayoluyla gerçekleştirilen seyahatlerde "Gecikme"nin değil, "Gecikilen dönemde aktarmalarda davalı havayolu elamanlarının davacıya gereken yardımı yapıp yapmadığının" gözetilmesi ve buna göre inceleme yapılması gerektiğine dikkat çekti. Ancak yerel mahkeme kararında direnince dosya Yargıtay Hukuk Genel Kuruluna geldi.

    ZARARDAN TAŞIYICI SORUMLU

    Kurul taşıyıcı şirketin sorumlu olduğuna karar verdi. Kararda, mevzuata göre taşıyıcının bagaj veya yükün uğradığı zarar ile gecikmeden doğan zarardan, ayrıca yolcu, bagaj veya yükün taşımasındaki gecikme ve bundan doğan zarardan sorumlu tutulduğu belirtildi. Kararda, taşıyıcının bu sorumluluklarından kurtulabilmesi için zararı önlemeye yönelik bütün tedbirleri aldığını veya bu tedbirleri alma olanağının bulunmadığını ispat etmesi gerektiğine dikkat çekildi. Kararda, Türk Ticaret Kanunu’na göre de "hareketin gecikmesi halinde yolcunun zarar ve ziyan talep edebileceğine" dikkat çekildi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı