"Deniz Sipahi" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Deniz Sipahi" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Deniz Sipahi

Romantizm duygularda değil markalar için de yükseliyor

BUNU önce Ertuğrul Özkök ilan etti.Ve dedi ki...

“Sex and the City dönemi bitti, şimdi romantizm dönemine girildi...”
Çok doğru...
Romantizm yükseliyor.
Dünya kendi gerçeklerini, doğrularını, yanlışlarını, çelişkilerini, ikilemlerini, isteklerini, beklentilerini, hayallerini alt alta ekledi ve...
Yeni bir dönem için hazırlıklarına başladı.
Elbette her şey bıçak gibi kesilmiyor, elbette alışkanlıklar geceden sabaha değişmiyor, elbette insan denen varlık çabuk sıkılıyor. Çabuk bıkıyor...
Ama arayışları hep devam ediyor.
Ve bunun etkisi sadece duygularda olmuyor, hayatının her detayına yansıyor.
İnanın bu böyle...
Size bir örnek vereyim.
Her Sevgililer Günü’nde Avrupa’nın en romantik restoranları seçiliyor.
İlk beşte kimler mi var?
Sıralayım...

***

Fransa Paris’ten Le Tastevin, ABD New York’tan Scalini Fedeli, İngiltere Londra’dan Clos Maggiore, Yunanistan Santorini’den Atmosphere Lounge Restaurant, İtalya Roma’dan The Library...
Nasıl dünyadaki Michelin yıldızlı restoranları diğerlerinden daha fazla ilgi görüyor, daha fazla rezervasyon alıyor, menülerinin yanında daha fazla fiyat yazma imkanı buluyorsa...
Bu restoranların da sayıları giderek artıyor.
Romantizm yükseliyor diyorum ya...
Bu örneği sadece duygulara yansıyan bir detay olmadığını göstermek için söylüyorum.
Bunlar birer fantazi değil, inanın...
Biliyorum Türkiye’nin sıkıntıları büyük, yaşadığımız coğrafyada canımızı sıkan yüzlerce olay var, nefes aldığımız kentlerin altyapı problemleri hepimizi bezdiriyor.
Ama bütün bunlar bile insanların bu yeni arayışlarını görmezden gelmemize engel değil.
Bu akım yayılıyor.
Restoranlarda, okunan kitaplarda, seçilen eşyalarda, hayat tercihlerinde romantizm yükseliyor.

***

Ve bunun farkında olanlar, farklılık yaratıp öne çıkanlar da az değil.
Son yıllarda müthiş bir ikinci, üçüncü kuşak geliyor. Dünyayı okuyan, bu istekleri bilen ve takip eden, iş stratejilerine hayatın gustosunu oturtan ve tüketim alışkanlıklarını buna göre dizayn eden bir kuşak...
Türkiye’de de bu genç girişimcilerin sayısı hiç de az değil.
Bazlarını yakından tanıyorum.
Gazeteciliğin bu eşsiz yönünü çok seviyorum.
Sevilen’in üçüncü kuşağında Murat ve Enis Güner kardeşler var. Rasim’i ne yazık ki kısa süre içinde sonsuzluğa uğurladık.
Murat işin finansmanında, Enis daha çok pazarlamasında görev yapıyor.
Rasim ise üretimde görev yapıyordu. Şimdi Denizli Güney’deki bağlardan birinde Rasim Güner’in ismi yer alıyor.
Türk şarapçılığının son dönemlerdeki olağanüstü yükselişinde büyük katkıları olan bir aile...
Güner kardeşler işte bu trendleri izliyor.
Enis her aradığında ve her yeni haber verdiğinde yaşadığı heyecanı artık çok iyi biliyorum.
İspanya’ya, Fransa’ya, İtalya’ya şarap satmanın, ünlü restoranların menülerinde yer almanın ne kadar zor olduğunu biliyorum çünkü...

***

Sevilen’in üç sek kırmızı şarabı artık dünyanın en ünlü romantik restoranlarından birinde satılacak. Londra’daki Clos Maggiore’da...
İnsanlık değişiyor. İstekler değişiyor. Hayata bakış değişiyor.
Ertuğrul Özkök’ün dediği gibi romantizm yükseliyor.
Ve bu trendleri takip eden, bu yükselişleri önceden fark eden kişiler, kurumlar, markalar da diğerlerinden farklı büyüyecek.

Not: Birkaç günlüğüne önemli bir toplantıya katılmak, izlemek için yurt dışında olacağım. Gitmişken, belki beş romantik restorandan biri olan Scalini Fedeli’ye de uğrar hem sizler hem de Enis Güner için notlarımı alırım. Birkaç gün sonra yeniden görüşmek dileğiyle... Ve elbette yeni izlenimlerle...

X