Eğitim Haberleri

    Robotlarla kodlama öğreniyorlar

    AA
    09.07.2015 - 13:04 | Son Güncelleme:

    Niğde Üniversitesi (NÜ) ile Akşemseddin Bilim ve Sanat Merkezi işbirliğinde gerçekleştirilen "Robotlarla Bilim Öğreniyorum Projesi"yle ortaokul öğrencileri dizayn ettikleri robot ve sensörlere kodlama yaparak fen deneyleri gerçekleştirdi.

    TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları proje çağrısı kapsamında Türkiye genelinde desteklenmeye değer bulunan "Robotlarla Bilim Öğreniyorum Projesi"ne katılan 30 ortaokul öğrencisi NÜ Eğitim Fakültesi'nde 9 gün eğitim aldı.

    Öğrenciler, günlük yaşamla doğrudan ilişkili fen konularının etkileşimli uygulamalarla somut hale getirilmesi amaçlanan proje süresince TÜBİTAK'tan gönderilen lego şeklindeki parçaları birleştirerek kendi dizayn ettikleri basit robotlara yazılım programı yükledi. Öğrenciler, robotlara bilgisayar üzerinden görev vererek "code.org, scratch ve small basic" programlarıyla kod (elektronik cihazlarda programlama dillerinde, belirli bir işi yapmak üzere yazılan söz dizimi) yazmayı öğrendi.

    Projeye katılan öğrenciler, robotlara bilgisayar aracılığıyla yaptırmak istedikleri hareketleri kodlayarak, sensörlerle çeşitli fen deneyleri gerçekleştirdi.

    Kod yazma becerileri gelişen öğrenciler, yine aynı proje kapsamında kendi internet sitelerini oluşturarak, günlüklerini, edindikleri bilgi ve becerilerini paylaşma imkanı buldu.

    "Zaman makinesi yapmak istiyorum"

    Niğde ODTÜ Koleji 6. sınıf öğrencisi Batuhan Mehmet Gökçe, bilgisayara ve robotlara karşı çok ilgili olduğunu, bu nedenle eğitime katıldığını söyledi.

    Eğitimlerini NÜ'de aldıklarını anlatan Gökçe, "Burada kendi sitemizi yaptık. Robotları programladık bunlar beni çok eğlendirdi. Robotları programlarken değişik kodlar yazmak bana çok eğlenceli geldi. Özellikle kendi sitemi yaptığımda çok sevindim. Büyüyünce mümkün olursa zaman makinesi yapmak istiyorum" diye konuştu.

    Bor Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu 6. sınıf öğrencisi Buse Ünal da kendine ait internet sitesi kurmanın mutluluğunu yaşadığını belirterek, "Google sketc gibi programları öğrendik ardından kodlamaya geçtik. Kendi 'flappy bird' oyunlarımızı yaptık ve sosyal medyada paylaştık. Bu sayede ziyaretçilerimiz çok oldu" dedi.

    "Kod yazma ve yaratıcılık bakımından önemli"

    NÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Murat Özel, projeyle öğrencilerin robot ve sensörleri kullanarak fenle ilgili konuları somut bir şekilde öğrenmelerini, bilgiyi keşfetmelerini amaçladıklarını bildirdi.

    Düşünen ve problem çözen bireyler yetiştirmek için projenin çok önemli olduğunu vurgulayan Özel, şunları söyledi:

    "Öğrenciler, eğitim süresince deneylerini zevkli bir şekilde yaptı. Burada PH deneyinde sensör kullanarak farklı maddelerin PH'ını ölçme imkanı bulduk. Gaz basınç deneyinde gazın hacimle ve sıcaklıkla ilişkisini uygulamalı olarak gördük. Yine başka bir deneyde ise sürtünmenin robot üzerindeki etkisini gözlemlediler, sensörlerle ölçebildiler. Daha sonra ışık sensörüyle ışığın miktarını, elektrik sensörüyle de elektrik akımını ölçtüler. Bu proje, robot ve sensörleri fen deneylerinde kullanmak bakımından Türkiye'de ilk olma özelliği taşıyor."

    "Gelecek kodlamada"

    Özel, 21. yüzyılın en önemli becerisinin programlama olduğunu söyledi. Gelecekte de yazılım geliştirmenin önemini koruyacağını vurgulayan Özel, şöyle devam etti:

    "Örneğin, Twitter 6 tane Türk Hava Yolları yapıyor. Whatssap'ın değeri 20 milyar dolar. Google, Facebook ve diğerleri ise 500 milyar dolardan fazla değere sahip. Bu bakımdan öğrenciler kodlama programını öğrenirlerse biz gelişen bir ülke olma yolunda ilerleyebiliriz, aksi takdirde öğrencilere kodlamayı, düşünmeyi öğretmezsek gelişmemiz de mümkün olmaz. Bu nedenle öğrencilerin kodlamayı öğrenmesi çok önemli, çünkü gelecek kodlamada. Kodlama yapan ülkeler artık gelişmiş ülkeler arasına girmektedir."

    Etiketler: öğrenci
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı