Ro-Ro'da dünya altıncısıyız

Hürriyet Haber
23.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

UND Ro-Ro'nun Almanya'da 67.5 milyon marka yaptırdığı Akdeniz gemisi denize indirildi. Bu gemiyle birlikte, Türkiye, ro-ro taşımacılığında dünya altıncısı konumuna yükseldi.

TÜRKİYE ro-ro taşımacılığında dünyanın en gelişmiş ve en hızlı gemilerinden birine sahip oldu. UND Ro-Ro'nun Almanya'da yaptırdığı Akdeniz gemisi törenle denize indirildi. Türkiye, Akdeniz gemisiyle ro-ro taşımacılığında dünyada altıncı, Akdeniz'de ise ikinci sıraya yükseldi. İki yıl içinde teslim edilecek üç gemiyle Türkiye ro-ro taşımacılığında dünyanın ilk beşi arasına girecek.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Ro-Ro İşletmeleri'nin Almanya'nın Flensburg Kenti tersanelerinde 67.5 milyon marka yaptırdığı Akdeniz adlı ro-ro gemisi Devlet Bakanları Mehmet Keçeciler, Ramazan Mirzaoğlu ve Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz'ün katıldığı törenle denize indirildi. UND Başkanı Saffet Ulusoy, İstanbul-Trieste arasını iki güne indirecek yeni nesil gemilerden dört adet yaptıracaklarını söyledi. 5 ve 6'ıncı gemilerin yapımı için tersaneyle görüşmelerin sürdüğünü ve toplam 300 milyon dolarlık anlaşma imzaladıklarını anlatan Ulusoy bir yıl içinde öteki güç gemiyi de teslim alacaklarını belirtti.

Denizcilikten sorumlu Devlet Bakanı Ramazan Mirzaoğlu Türkiye'nin deniz taşımacağında dünyayla yarışır hale geldiğini söyledi. Devlet Bakanı Mehmet Keçeciler de istikrara kavuşan Türk ekonomisinin iyiye gittiğini belirtti. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz de, Yugoslavya'daki savaş nedeniyle ro-ro taşımacılığına yönelen Türk nakliyat sektörünün dünyanın en büyük tır filosuna sahip olduğunu belirtti.

Tersane Genel Müdürü Fred Garbe ise, yeni nesil gemilerin hızını artırmak ve yakıt tasarrufu sağlamak için burun yapılarında farklı bir dizayna gidildiğini söyledi.

TIR'lar gemiyle şoförler uçakla

UND Ro-Ro İşletmeleri'nin filosuna katılan Akdeniz gemisi, Hadarpaşa-Tirieste arasını üç günden iki güne indirecek. Saatte 22 deniz mili hız yapabilen Akdeniz gemisi yükleme ve boşaltma sürelerini de yarı yarıya azaltacak. Haydarpaşa'dan gemilere yüklenen TIR'ların şoförleri bir gün sonra uçakla Slovenya'ya giderek İtalya'nın Trieste kentine geçiyor ve gemiden inen araçlarıyla yollarına devam ediyor. Kapıkule üzerinden 13 Avrupa ülkesine olan TIR çıkışları giderek azalırken ro-ro seferlerine talep hızla artıyor. 1997'de yüzde 55, 1998'de yüzde 57 olan ro-ro tercih oranı, geçen yıl yüzde 68 yükseldi. UND Ro-Ro geçen yıl Haydarpaşa-Trieste arasında toplam 50 bin 319 araç taşıdı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı