Reysaş Logistics halka arz ediliyor

A.A
31 Ocak 2006 - 14:31Son Güncelleme : 31 Ocak 2006 - 14:32

Reysaş Logistics'in sermayesinin yüzde 30'luk bölümünün Finansinvest'in liderliğinden oluşturulan konsorsiyum aracılığıyla halka arz edileceği bildirildi.

Halka arz ile ilgili olarak düzenlenen basın toplantısında konuşan Finansinvest Genel Müdürü Hüseyin Öztürk, Reysaş Logistics'in İMKB'deki ilk lojistik şirketi olacağını belirterek, “Bu aynı zamanda 2006'nın başarılı ilk halka arzı anlamına gelecek” dedi.

Öztürk, halka arz için oluşturulan 5'li konsorsiyumda Garanti Bankası, Koçbank, Yapı ve Kredi Bankası, HSBC ve Yatırım Finansman'ın bulunduğunu ifade etti.

Öztürk, şirketin yüzde 30'unun halka açılacağını, eğer olursa ortak satışıyla karşılanacak ek satış oranının yüzde 4,5 (2.250.000 pay) olduğunu dile getiren Öztürk, ortakların 6 ay yeni bir halka arz yapmamayı garanti ettiklerini söyledi.
Finansinvest Kurumsal Finansman Genel Müdür Yardımcısı Özlem Özyiğit de, şirketin 2-3 Şubat tarihlerinde sermaye artırımı yöntemiyle halka arz edileceğini kaydederek, “Halka arz edilecek hisse senetlerinin nominal tutarı 15 milyon YTL olacak. Halka arz öncesi 3,5 milyon YTL olan sermayesi arz sonrası 50 milyon YTL'ye yükselecek” diye konuştu.

Sabit fiyat yöntemi kullanılarak, her bir nominal hissenin 4 YTL'den satılacağını açıklayan Özyiğit, halka arz sonrası lock-up süresinin 6 ay olacağını ve bu sürede dolaşımdaki Reysaş Logistics hisse senedi sayısında bir artış olmayacağının şirket tarafından taahhüt edildiğini söyledi.

Reysaş Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven de, dünyada lojistik sektörünün GSMH'ye oranının ortalama yüzde 17'ler seviyesinde olduğunu, bunun Türkiye'de sadece yüzde 1 düzeyinde bulunduğunu belirterek, “Türkiye lojistiğin L'sinde bile değil. Civarımızdaki ülkeleri bile henüz geçemedik. Ancak yakın bir gelecekte Türkiye ciddi bir lojistik üssü olacak. Bu sektör giderek büyüyecek. Bunu biz de görüyoruz yabancılar da görüyor” diye konuştu.

Şirketin Türkiye'de global ve yerel çok sayıda önemli markaya, bin 189 adetlik modern araç filosuyla hizmet verdiğini dile getiren Döven, şirketin 21 havalimanına yılda 450 bin ton jet yakıtı taşıdığını ve akaryakıt dağıtımı gerçekleştiren en büyük filoya sahip olduğunu kaydetti.

Döven, şirketin otomotiv markalarına da hizmet verdiğini, tedarik zinciri yöntemiyle büyük otomotiv üreticilerinin üretim bantlarını beslediğini ve otomotiv bayilerine de yedek parça dağıtım faaliyeti yaptığını aktardı.

Gidecekleri daha çok uzun yol olduğunu belirten Döven, hedeflerinin dünya çapındaki markalara uluslararası standartlarda hizmet vermek olduğunu anlattı.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı