Reuters, Internet'le ucuzlayacak

Erdal SAĞLAM / ZÜRİH
03.10.1997 - 00:00 | Son Güncelleme:

Sektöründe dünyanın en büyük firması olan Reuters Haber Ajansı, ‘‘hızla gelişen Internet teknolojilerine karşı koymak yerine Internet devriminin bir parçası olma’’ yoluna gidiyor. Şirket, yeni çıkardığı üç yeni ürün ile Internet üzerinden bilgi pazarlamaya başladı. Yeni ürünler sayesinde, Reuters bilgileri daha ucuza daha fazla insana ulaşabiliyor. 91 ülkedeki 15 bin çalışanı ile geçen yıl sonunda 701 milyon sterlinlik (196 trilyon lira) bir kâr rakamına ulaşan Reuters, en son Internet teknolojilerini kullanarak geliştirdiği üç yeni ürünü Avrupa'da piyasaya sürdü.

Reuters'in Avrupa, Ortadoğu ve Afrika direktörü Jean-Claude Marchand, önceki gün Zürich'te düzenlediği basın toplantısında, piyasaya sürdükleri bu üç yeni ürün için şunları söyledi:

‘‘Bu yeni ürünler, piyasadaki değişimler ve yeni teknolojilerin ortaya çıkması karşısında geliştirildi. Söz konusu ürünler bankalara yardımcı olacak. Bundan sonra bankaların daha çok sayıda çalışanı özenle hazırlanmış bilgi paketlerini, düşük maliyetlerle kullanabilecek ve daha iyi kararları alabilecekler.’’

ARAŞTIRMAYA 56 TRİLYON

Avrupa'nın önde gelen bankalarıyla işbirliği içinde hazırlanan ürünler, bankaların özel inranetlerinde bilginin daha verimli bir şekilde dolaştırılmasına imkan veriyor. Bu ürünler ayrıca, bankaların özel yatırım müşterilerine, Reuters'in Cenevre'de 50 milyon sterlinlik yatırımla kurduğu yeni Global Teknik Merkez'deki WEB siteleri üzerinden bilgi de sağlıyor.

Marchand, bu ürünlerin Reuters'in hasılatının yüzde 7'si düzeyindeki 200 milyon sterlinlik (56 trilyon lira) araştırma geliştirme programının en son meyvelerinden olduğunu söyledi ve ‘‘Stratejimiz bilgiyi en iyi, en yeni teknolojilerle birleştirerek iş yaşamına ulaştırmak ve yaygınlaştırmak’’ dedi.

Bu ürünlerden ‘‘Reuters Markets Monitör’’ ve ‘‘Reuters Markets View’’ veri, haber ve geçmişe dönük bilgilerin yer aldığı paketler ve intranette kullanılabilecek. Reuters Markets Monitör Aktif Yönetimi, özel bankacılık, kurumsal finansman ve destek rollerindeki personele yönelik olarak dizayn edildi.

Reuters Markets View ise perakende bankacılık ve kurumlar çapında ihtiyaca yönelik bilgi sağlıyor. Bankalar özel Internet ağları olan intranetleri bilginin daha düşük maliyetle, daha çabuk şekilde ulaşılabilir olmasını sağlayacak.

Bazı banka ve finansal kurumlarla işbirliği içinde pazarlanan üçüncü ürün ‘‘Reuters Investor’’ ise özel yatırımcılara kişisel yatırım kararlarını alabilmeleri için web siteleri üzerinde bilgi sağlıyor.

INTERNET'LE BÜYÜME

Reuters Pazarlama Müdürü Simon Thomson ise, bazı kişilerin Internet teknolojilerindeki gelişimin Reuters'i olumsuz etkileyeceği düşüncesinde olduklarını ancak uygulamada Reuters'in bu teknolojileri kullanarak daha da büyüyeceğini söyledi ve ‘‘Bu ürünler Reuters'i dealing room'ların dışına taşıyacak’’ dedi.

Thomson, ‘‘Şu anda Avrupa'da 600 bin aktif özel yatırımcının bulunduğu ve bu rakamın 2001 yılına kadar 2 milyona yükseleceği tahmin ediliyor’’ dedi ve Reuters Investor Service'in bu aktif yatırımcıları hedeflediğini söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı