Gündem Haberleri

    Renault: Yeni model için Türkiye’ye 200 milyon Euro yatırım yapıyoruz

    Hürriyet Haber
    03.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Fransız otomotiv devi Renault’un Başkanı Louis Schweitzer, ‘Türkiye’de üretilecek yeni modelimiz artık hazır. Yine sadece Türkiye’de üretilip, dünyaya pazarlanacak. Bunun için 200 milyon Euro’luk yatırım düğmesine basıldı. Modeli yeni Başkan Carlos Ghosn kısa süre sonra açıklayacak’ dedi.ÖNÜMÜZDEKİ günlerde görevini Carlos Ghosn’a devredecek olan Fransız otomotiv devi Renault’un Başkanı Louis Schweizter, Türkiye’de yeni bir model üretiminin son aşamaya geldiğini belirterek, ‘Yeni modelin ne olduğuna ilişkin açıklamayı ise Carlos Ghosn yapacak’ dedi. Yeni modelin Megane Sedan gibi sadece Türkiye’de üretilip dünyaya satılacağını söyleyen Schweitzer, Türkiye’de 200 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını ve bu yatırım için düğmeye basıldığını kaydetti.DÜNYA ÇAPINDA BAŞARI: Cenevre Otomobil Fuarı’nda sorularımızı yanıtlayan Schweitzer, Türkiye’de yaptıkları üretimle dünya çapında başarı elde ettiklerini belirterek, yeni modelle bu başarılarını devam ettireceklerini söyledi. Yeni modelin Megane Sedan gibi tüm dünyaya ihraç edileceğini söyleyen Shweitzer, ‘Size modelin ne olacağını söyleyemem. Ama yeni model ile ilgili açıklamayı Carlos Ghosn’un yapacağını söyleyebilirim. Bu açıklama önümüzdeki günlerde olacak’ dedi.CLIO SYMBOL İLE DEVAM: Türkiye’de Megane Sedan dışında Clio Symbol ürettiklerini hatırlatan Schweitzer, bu modelin üretiminin devam edeceğini ve hiçbir sorun olmadığını kaydetti. Shweitzer, 5 bin Euro’luk otomobil olarak lanse ettikleri Dacia Logan’ın ise Romanya’da üretildiğini ve Türkiye’de büyük beğeni topladığını kaydederek, ‘Ama bizim Romanya dışında Türkiye’de Logan üretmemiz mümkün değil. Romanya ve Türkiye birbirine yakın. Bizim bu kadar yakın mesafede iki farklı fabrikada üretim yapmamız söz konusu değil. Biz Türkiye’de Renault üretimi konusunda büyüyoruz’ dedi.MÖNÜ GİBİ OTOMOBİL: Renault Tasarım Direktörü Patrick le Quement ise fuarda yeni sergiledikleri konsept aracı Zoe’yi restoranlardaki ‘mönü’ye benzetti. Quement, ‘Nasıl mönüde bulunan her ordövr ve ana yemekleri yemiyoruz, otomobilde de kullanılmayan alanlar, kullanılmayan koltuklar var. Biz de küçük otomobil segmentinde yer alan Zoe’de bu kavramdan yola çıkarak otomobili basitleştirdik ve kullanım kolaylığı getirdik’ dedi. Quement, şunları söyledi: ‘Yapılan araştırmalara göre bir otomobilin ortalama sadece 1.4 kişi taşıdığını biliyoruz. Ancak, iki koltuğa indirgenmiş bir iç mekan da bir kısıtlama olarak algılanıyor. Bu nedenle, Zoe kompakt bir mimari yapıda üç gerçek koltuk ile sürücü koltuğunun arkasında bir bagaj sunuyor.’STRESİ AZALTMA ÇABASI: Tasarımcıların görevinin insan hayatını daha az stresli hale getirmek olduğunu söyleyen Quement, ‘Nasıl cep telefonlarının birer kullanım kılavuzu varsa otomobillerde de oldukça kalın kılavuzlar yer alır. Bunları incelemek güçtür. Biz ZOE’de kullanım kılavuzuna gerek kalmayan yeni fikirler ortaya çıkardık’ dedi. Dodge otomobil 50 yıl sonra yeniden Türkiye’deTÜRKİYE’nin 1940-1950’li yıllarda tanıdığı ve 1980’lerde dolmuş olarak kullanılan Dodge markalı otomobiller 50 yıl aradan sonra yeniden pazara girmeye hazırlanıyor. Chrysler Uluslararası Satış ve Pazarlama Direktörü Thomas Hausch, 2006 yılında Amerikan Dodge markasını Avrupa pazarına sunacaklarını belirterek, ‘Dodge Avrupa ile aynı anda Türkiye’de satışa sunulacak. Biz Dodge markasıyla hem Avrupa’da hem de Türkiye’de satışlarımızı iki katından fazla artırmayı amaçlıyoruz’ dedi.MERCEDES’TEN ÖĞRENDİK: Hausch, 2000 yılında Daimler Mercedes ile yaptıkları uluslararası ortaklığın ardından ilk kez geçtiğimiz yıl satışlarının arttığını ve kar elde ettiklerini belirterek, ‘Avrupa’da da Chrysler 1998’den bu yana ilk kez kár elde etti. Biz Mercedes ile ortaklığımızdan çok şey öğrendik. En başta disiplini öğrendik ve bunun sonuçlarını almaya başladık’ dedi.KRİZDE GELDİK, BÜYÜDÜK: Son yıllarda Batı Avrupa’da daha durağan bir satış grafiği çizdiklerini ifade eden Hausch, Doğu Avrupa’da ise çok büyüdüklerini ve her geçen gün satışlarını artırdıklarını kaydetti. Türkiye’ye 2000 yılında Chrysler olarak girdiklerini ve bu zaman içinde satışlarını iki katından fazla artırdıklarını söyleyen Hausch, ‘Biz kriz döneminde Türkiye’ye girmemize rağmen oldukça başarılı bir büyüme yakaladık’ diye konuştu.SATIŞI KATLARIZ: Chrysler ve Jeep markalarının ardından Dodge’yi de Avrupa’da satmaya başlayacaklarını söyleyen Hausch, ‘2006 yılında Dodge markalı ürünler Avrupa’da yerini alacak. Tüm ürün gamının pazara girmesi ise 2007’i bulacak. Türkiye’de geçmişte çok popüler olduğunu duyduğum Dodge, Avrupa ile aynı anda satışa sunulacak. Biz Dodge ile satışlarımızı kısa sürede iki üç kat artırmayı hedefliyoruz’ dedi.HEDEF 3 BİN ARAÇ: Chrysler Türkiye Genel Müdürü Uğur İrfanoğlu ise 2000’de Türkiye’de 720 adet araç sattıklarını belirterek, krizin yaşandığı 2001’de bu rakamın 422’ye düştüğünü belirtti. 2004 yılında ise satış rakamlarının 1347’e yükseldiğini kaydeden İrfanoğlu, ‘2006 yılında 3 bin adede yakın bir satış hedefliyoruz’ dedi.Otolar birbirine benzeyecek fark marka kültüründe yatacakTOFAŞ Ticari Direktörü Müfit Ataseven, Fiat’ın yeniden doğuşunun izlerini Cenevre Otomobil Fuarı’nda açıkça görüldüğünü söyledi. Fiat markalarının son dönemde İtalyan kültürünü daha fazla yansıttığını belirten Ataseven, ‘Her otomobil kendi marka değerlerini ortaya koyarken, ortak bir otomobil kültürünün izlerini taşıyor. Bunu Fiat’ın her markasında açıkça görmek mümkün’ dedi.BİRBİRİNE BENZEYECEK: Otomobillerin tasarımlarının son dönemde birbirine benzemeye başladığını, aerodinamik kaygılar nedeniyle bu benzerliğin uçaklarda olduğu gibi arttığını söyleyen Ataseven, ‘Nasıl bugün uçaklar birbirine benziyorsa, otomobillerde gelecekte birbirine daha çok benzeyecek. O zaman otomobilleri birbirinden ayırmak zorlaşacak. Otomobil markalarında farklılaşma, markaların değeriyle ortaya çıkacak. Farklılaşma, stil ve marka kültürüyle belirlenecek’ dedi.CROMA GELİYOR: Fiat standında dünya tanıtımı yapılan Croma’nın 2006 yılının ilk yarısında Türkiye’de de satışa sunacaklarını anlatan Ataseven, Fiat’ın yenilenen tüm modellerinin Türkiye’de satılma kararını uyguladıklarını açıkladı.Toyota: Promosyonla değil kalitemizle büyüyeceğizToyota Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Takis Athanasopoulos, 2005 yılında da Avrupa pazarında büyümeye devam edeceklerini söyledi. Otomotiv firmalarının satışlarını artırmak amacıyla fiyat indirimleri ve çeşitli satış teşvikleriyle pazar paylarını korumaya veya artırmaya çalıştığına dikkat çeken Athanasopoulos, ‘Toyota olarak bu yıl Avrupa pazarında satış teşvikleri veya promosyonları yerine kalitemizle büyüyeceğiz’ dedi. Morgan Aero 8 Cenevre’de dünya lansmanı yapılan otomobillerden biri de İngiliz Morgan firması tarafından üretilen Aero 8. Morgan tarafından üretilen en gelişmiş spor model olma özelliğine sahip olan Aero 8, 0’dan 100 kilometre hıza 5 saniyeden kısa bir sürede ulaşıyor. 4.4 litrelik V8 motora sahip olan aracın azami hızı ise saatte 257 kilometre. Nissan Zaroot Nissan’ın SUV konsepti olan Zaroot, köşeli hatlara sahip. Arazi şartları düşünülerek tasarlanmış olan Zaroot’un kapıları yukarı doğru açılıyor. Aracın arkasında yay formlu stop grubu dikkat çekiyor.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı