Renault-Mais: 2001 yılı çetin geçecek

Hürriyet Haber
10.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, ‘‘2001'de Türk otomobil sektörünü yoğun rekabet bekliyor. 2001, sektörümüz için çetin bir yıl olacak. Bu rekabet tüketiciye yarayacak’’ dedi.

RENAULT-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2001 yılında Türk otomobil pazarını yoğun bir rekabetin beklediğini söyledi. 2000 yılında Euro avantajı ve yerli üreticilerin patlayan talebi karşılayamamaları nedeniyle, ithal otomobillerin kolay bir pazar bulduğunu belirten Aybar, 2001 yılının çetin bir yıl olacağını kaydetti.

2001 yılında Euro'nun avantajını bu yıl kadar olmasa da devam ettireceğini belirten Aybar, şöyle devam etti:

‘‘Bu yıl Euro'nun değer kaybetmesi, TL'nin ise değer kazanması, ithalatı cazip hale getirdi. Ayrıca, patlayan talep otomobil firmalarını hazırlıksız yakaladı. 2000 yılında ithal otomobiller bu nedenle kolay bir pazar buldular. Gelecek yıl rekabet bu kadar kolay olmayacak. 2001 yılına herkes hazırlıklı olarak girecek. Planlar şimdiden yapılıyor. Bu nedenle ithalatçılar zorlanacak. Yoğun bir rekabetin yaşanacağı çetin bir yıl olacak. Ancak bu gelişmeler tüketici lehine olacak. Kim tüketiciye avantaj sağlarsa o kazanacak. Ancak bu indirim şeklinde değil, kolay ödeme gibi imkanları müşterilere sunma ile olacak.’’

480 BİN OTOMOBİL

2001 yılında pazarın bu yılki seviyelerinde 480 binlerde gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini vurgulayan Aybar, 2008-2010 yıllarına kadar pazarın 1 milyonluk büyüklüğe ulaşacağını söyledi. Aybar, ‘‘Türkiye'de şu anda 1000 kişiye 67 otomobil düşüyor. Avrupa Birliği'ne entegrasyonla birlikte Türk otomotiv pazarı daha hızlı büyüyecek. Çünkü AB ülkelerinde otomobil pazarı durgun. Türkiye ise çok dinamik bir pazar. Ayrıca, çevresindeki ülkelerde düşünüldüğünde büyük bir pazar olduğu görülüyor’’ dedi.

YENİ ÜRÜNLER

Renault'nun 2000 yılını pazar lideri olarak bitireceğini savunan Aybar, Renault'nun ürün yelpazesinin gelişimiyle ilgili şunları anlattı:

‘‘Renault 1999 yılında yüzde 25.1'lik pazar payıyla, otomobil pazarını lider konumunda bitirmişti. 2000 yılı sonunda pazar payımız yüzde 24.5 oranında gerçekleşecek. Yani, pazarda satılan her 4 araçtan 1'i Renault olacak. Gelecek yıl pazar payımızı yüzde 25'lerin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Yeni ürünler, yeni stratejiler bu hedefimizi gerçekleştirmemize yardımcı olacak. Bu konuda yeni ürün gamımıza güveniyoruz. Scenic 4x4, yeni Laguna, Megane hatcback modeli, Aventime ve Clio Sport gelecek yıl içinde satışa sunulacak. Bu yeni modeller, önümüzdeki yıl bize güç katacak.’’

TİCARİ ARAÇ KATLANACAK

Hafif ticari araç pazarının hızla geliştiğini, 2001 yılında otomotivde en hızlı gelişmenin ticari araçlarda yaşanacağını belirten Aybar, Renault'nun ticari araçlarda yüzde 9 olan pazar payını ikiye katlayacağını söyledi.

Hafif ticari araç pazarını ‘‘daha yolun yarısında’’ diye tanımlayan Aybar, pazarda yeni gelişmelerin ve yeni modellerin yer bulacağını belirtti. Kangoo Pampa ve Master'a olan talebi 2001 yılında rahatça karşılayacaklarını belirten Aybar, Renault'nun yeni ticari araç modeli Trafic'in de Türkiye'de gelecek yıl ortalarında satılmaya başlanacağını kaydetti.

Renault bayileri Oyakbank şubesi gibi

Oyakbank ile bir tüketici finansmanı paketini devreye soktuklarını belirten Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, tüketiciye dönük yeni projelerini de şöyle anlattı: ‘‘Tüketici finansmanı ödeme kolaylığı açısından büyük avantaj sağlıyor. 1-2 saat içinde kredi veriliyor. Bütün Renault yetkili satıcıları Oyakbank şubesi gibi çalışıyor. Bu arada Axa Oyak, Oyakbank ile birlikte bir sinerji projemiz var. Bu proje ile müşterilerimize yenilikler sunacağız. Renault sahiplerine bir başka yeniliğimiz ise garanti süresinin uzatılması. Bu uygulamada yeni araç alanlar, daha uzun süreli garanti istediklerinde, belirli bir prim karşılığında istedikleri kadar garantiye kavuşuyorlar.’’

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı