Renault dünya satışlarını artırdı

Hürriyet Haber
15 Ocak 2002 - 00:00Son Güncelleme : 15 Ocak 2002 - 00:01

Renault Grubu'nun dünya çapındaki binek ve ticari araç satışları, ilk verilerle, 2001 yılında yüzde 2.2 artışla 2 milyon 408 bin 548 adede ulaştı. Renault Mais'ten yapılan açıklamaya göre, dünyanın 1 numaralı Avrupa markası konumunu koruyan Renault, Batı Avrupa'daki liderliğini 4. yılında da sürdürdü. Renault bu başarıyı 2001 yılında pazara sunduğu Laguna 2 ve Yeni Clio gibi yeni modellerle ticari araçlar sayesinde elde etti. Batı Avrupa'da satışlarda yüzde 1.6 oranında artış görülürken, büyük gelişme Orta Avrupa'da yaşandı. Renault'un Orta Avrupa satışları yüzde 23.8 arttı. Batı Avrupa'da 4 yıldır sürdürdüğü birinciliği bu yıl da koruyan Renault, binek ve ticari araç pazarında yüzde 11.15`likpazar payı elde etti. Batı Avrupa binek otomobil pazarında yüzde 10,6, ticari araç pazarında ise yüzde 15,3 oranında pazar payı sağlayan Renault, Almanya, İngiltere, Belçika, Hollanda, Portekiz, İsviçre, Avusturya, İrlanda, Yunanistan, Danimarka ve Norveç'te binek ve ticari araç pazarında payını artırdı. Marka, İtalya ve İsveç`te pazar payını korurken, Fransa, İspanya, Portekiz ve Belçika`da liderliğini sürdürdü.TÜRKİYE VE ARJANTİN KRİZLERİNİN ETKİSİDünya pazarlarında yaşanan değişiklikler ve Renault Grubu'nun sınırlarının genişlemesi, Türkiye ve Arjantin pazarlarında yaşanan krizlerin etkisinin azalmasını sağladı. Batı Avrupa dışında Renault Grubu`nun binek ve ticari araç satışlarında yüzde 4.4 oranında artış yaşandı. Renault markası özellikle Orta Avrupa`da Thalia (Clio Sedan) ve Laguna'nın başarıları ile yüzde 23.8 artış ve yüzde 9.9 pazar payı ile çıkış gösterdi. Brezilya, Asya Pasifik ve Güney Afrika gibi birçok yeni pazarda gelişmeler sağladı.Türkiye'de yaşanan ekonomik kriz dolayısıyla yüzde 70 oranında düşüş yaşanan pazarda Renault, binek araç pazarında yüzde 29, binek ve ticari araç toplam pazarında ise yüzde 23.6 pazar payı elde ederek liderliğini 4. yılında da korudu.2001 yılında Renault Grubu'nun yeni markaları da başarılarıyla dikkat çekti. Kore'de Renault-Samsung Motors, ticarileştirdiği 70 bin 231 araç ile planlananın üzerinde bir satış gerçekleştirdi. Romanya'da Dacia, SupeRnova`nın lansmanı ile 2001 yılında 52 bin 523 aracın ticarileşmesini sağladı ve yüzde 59.7 oranında pazar payı elde etti.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı