Reklamı yere serenler Türkiye'yi sevdi

Hürriyet Haber
09.07.2001 - 00:00 | Son Güncelleme: 09.07.2001 - 00:01

Market ve hipermarket zincirleriyle anlaşarak marketlerden kiraladıkları zeminlerine o markette satılan ürünlerin reklamını işleyen ABD'li firma Floor Graphics, Türkiye'de lisanslı işbirliği yerine yatırım ve ortaklık kararı aldı.Tüketiciyi alışveriş yaparken ikna eden bir reklam mecrası olarak uluslararası markalar ve perakende zincirleri ile birlikte dünyaya yayılan Prinston merkezli Floor Graphics Türkiye'de ilk etapta 1000 marketlik bir zincir oluşturmak istiyor.Migros, Şok ve Maxi ile anlaşmasını tamamlayan Floor Graphics Uluslararası Başkanı Carlos Erban, ‘‘Bizim yaptığımız tam satış noktasında reklam satışıdır. Hem düşük maliyetli hem de çok etkili reklamdır. Kriz dönemlerinde genel reklam bütçeleri kısılsa da bize dönük reklam bütçeleri kısılmaz hatta artabilir. Çünkü en dar bütçeyle yapılabilecek en etkili reklam türü budur. Reklam veren yüzde 100 hedef kitleye ulaşıldığını bilir. Alışverişe gelmiş insan, kredi kartı da cebinde.. Hiç almaya niyeti yoksa da alabilir. Birşey almaya kararlı ise o zaman da onu etkileyip bizim almasını istediğimiz ürünü tercih etmesini sağlamak önemlidir. Bunu bütün uluslararası markalar çok iyi bilir. Uluslararası markalar toplam reklam bütçelerinin yüzde 1'i ila 5'ini bu işe ayırır. Kriz dönemlerinde genel reklam bütçeleri daralırken bu paya dokunulmaz’’ dedi.20 BİN SÜPERMARKETTEFloor Graphics Türkiye temsilcisi Hüseyin Kişioğlu da satış noktasında zemin reklamcılığının ABD'de 20 bin süpermarkette uygulandığını belirterek, ‘‘Migros, Şok ve Maxi ile anlaşma imzaladık. Floor Graphics bu sektördeki global pazarın yüzde 90'ına sahip. Genellikle lisansla çalışırlardı ama Türkiye'de sermaye koyup ortaklık oluşturdular. Çünkü Türkiye'yi çok büyük bir pazar olarak görüyorlar’’ dedi. Kişioğlu da, Türkiye'de henüz 6 aylık bir iş geçmişi olan Foor Graphics'in krizden etkilenmediğini belirtti ve ‘‘Kriz sürecinde korktuğumuz gibi olmadı. Kriz başlayınca herşey duracak sanıyorduk. Fakat, uluslararası firmalar reklamı kesmediler, tam tersine reklama dayalı olarak krizi atlatma politikası güttüler. Biz de bundan yararlandık’’ diye konuştu. Sadi ÖZDEMİR
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı