Reklamcılar özdenetimi tartıştı

Hürriyet Haber
31.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Avrupa Reklam Standartları Birliği (EASA) Başkanı Prisca Ancion-Kors, ‘‘özdenetim sisteminde başarı sağlamak için tüketicinin güvenini kazanmanın zorunlu olduğunu’’ söyledi. 1999’un ilk yönetim kurulu toplantısını yapmak için ilk kez İstanbul'a gelen EASA yöneticileri ile Reklam Özdenetim Kurulu'nun (RÖK) ortaklaşa düzenledikleri ‘‘Reklam Özdenetiminde Avrupa Standartları’’ konulu panel, Hyatt Regency Oteli'nde yapıldı. EASA Başkanı Prisca Ancion-Kors yasaların reklam denetiminde önemli rol oynamasına karşın, son derece karışık olmaları

nedeniyle tüketici haklarını korumada geç kaldığını belirtti. Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) Başkanı Çetin Ziylan ise, yanıltıcı reklamın rekabetin oluşturduğu dengeyi bozduğunu belirterek, reklamcının tüketiciye ve topluma karşı sorumlulukları bulunduğunu vurguladı.

EASA Genel Koordinatörü Oliver Gray de, Avrupa'da özdenetim kurumlarına sahip olmayan ülkelerde özdenetim kurumlarının kurulmasına, varoldukları ülkelerde ise bu kurumların güçlendirilmesine yönelik çalışmaları hakkında bilgi verdi.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı