Reklam sektörünün ‘12 yaş’ kaygısı

Hacer BOYACIOĞLU/ANKARA
22.12.2014 - 01:12 | Son Güncelleme:

REKLAMCILAR, dönüşüm programlarıyla getirilmesi öngörülen 12 yaşın altındaki çocuklara reklam yasağından kaygılı. Reklamcılar Derneği Hürriyet’e yaptığı açıklamada, “Bu düzenleme hayatın akışına aykırı olur. Umudumuz AB düzenlemeleriyle uyumlu bir çerçeve çizilmesi” görüşlerini dile getirdi.

AMAÇ İHLALLERİ ENGELLEMEK

Kalkınma Bakanlığı koordinasyonunda hazırlanan ekonomide dönüşüm programlarında, reklam yasağının gerekçesi bu alanda ortaya çıkabilecek istismar ya da ihlallerin önüne geçilmesi olduğu ifade ediliyor. Yapılacak düzenlemenin zamanlaması ise Ocak 2015-Aralık 2018 aralığı olarak gösteriliyor. Konuyla ilgili olarak sorularımız üzerine bir açıklama yapan Reklamcılar Derneği ise bugüne kadar çocukların reklamda yer alması koşullarını AB uygulamaları çerçevesinde özen ve sorumlulukla izlediklerini kaydetti.

HAYATIN DOĞAL AKIŞINA AYKRI

Çocuk oyuncuların dizi-sinema ve reklamlarda ücret karşılığı yer almasının AB ülkelerinde iş yasalarının “child actors” bölümünde düzenlendiğini ifade eden Reklamcılar Derneği açıklamasında şu detaylara dikkat çekti:
“(AB ülkelerinde) Çalışma süresi kısıtlarından, pedagog ve şaperonların (eğitimci, refakatçı) görevlendirilmesine, ailenin elde ettiği gelirlerin gözetimine kadar bir dizi tanımlayıcı düzenleme getirilmiştir. Bilgimize göre konu 2011 yılından beri Çalışma Bakanlığımız gündemine alınmış olup, umudumuz AB uygulamaları çerçevesinde bir düzenlemeye kavuşmaktır. Hayatın gündelik akışına aykırı her düzenlemenin, toplumsal ve iş yaşantımızla başlayarak, sunileşme yaratacağından hareketle çocukların ailenin ayrılmaz bir parçası olduğunu ve aslında aile tesisinin de ana amacı olduğunu vurgulamak isteriz. Tüm aile yaşantısı - aile sofrasından, aile arabasına, haftasonu alışverişinden, ev temizliğine - çocuğun varlığıyla yaşanır ve şekillenir. Bu anlardan çocuğu kesip atmak hayatın doğal akışına aykırı bir düzenlemedir. Reklamlar markaların tüketicisiyle buluşmasına, iletişim kurmasına vesile olan araçlardır. Bu iletişimin kesintiye veya zarara uğraması, ne toplumun, ne de ekonominin lehinedir.

AB ÖRNEK ALINSIN

Yapılması gereken müktesebat uyumlaşması çabası içinde olduğumuz AB’de olduğu gibi koşulların düzenlenmesidir. 23 Ekim 2014 tarihinde İstanbul’da toplanan Avrupa Reklam Standartları Birliği toplantısında, 19 ülkeyi temsil eden 20 öz denetim kuruluşu temsilcisi benzer görüşleri bakanlık temsilcilerine aktarmıştır. Reklamcılar Derneği olarak bu hassas konunun iletişim uzmanları, hukukçular ve pedagoglardan oluşan bir çalıştayda ele alınması önerimizi bakanlığa iletmiş durumdayız.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı