Reklam pastası 500 trilyona dayandı

Hürriyet Haber
25 Mart 1999 - 00:00Son Güncelleme : 25 Mart 1999 - 00:01

Reklamcılar Derneği tarafından her yıl yapılan ‘‘Türkiye'nin Reklam Pastası’’ araştırmasına göre, 1998 yılında yapılan toplam reklam harcaması 1 milyar 230 milyon dolar (bugünkü kurlarla 449 trilyon lira) olarak gerçekleşti. Bu sonuçlar, 1998 yılında reklam harcamalarının 1997 yılına oranla çok küçük bir gerileme gösterdiğini ortaya koydu.

Reklamcılar Derneği'nin 1998 yılı için ortalama 259 bin liralık dolar kuruyla yaptığı hesaplamaya göre reklam pastasından en büyük payı 106 trilyon lira ile gazete ve dergiler aldı. Gazete ve dergileri 98.5 trilyon liralık payla televizyon takip etti.

Açıkhava reklamlarına 18 trilyon, radyo reklamlarına 15 trilyon, sinema reklamalarına ise 3.5 trilyon lira harcandı. Diğer reklam harcamaları kaleminde yer alan reklam prodüksiyon, ajans komisyonları, yerel TV ve basın mecralarının reklam yayın giderleri ise 80 trilyon lira oldu.



Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı