Reklam cezaları trilyona dayandı

Hürriyet Haber
09.09.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tüketicinin korunmasına dönük çıkartılan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, üç yaşını doldurdu. Söz konusu kanun çerçevesinde son üç yıl içerisinde Reklam Kurulu, yanıltıcı ve aldatıcı olduğu iddia edilen 77 reklam için toplam 987.4 milyar lira tutarında para cezası verirken, aynı yasanın çeşitli maddelerine aykırı davranan 920 firmaya ise toplam 1 trilyon 320.1 milyar lira tutarında para cezası verildi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanun çerçevesinde bugüne kadar 7 yönetmelik ve 25 tebliğ yayımlandığı, ‘‘etiket, tarife’’, ‘‘garanti belgesi ve satış sonrası hizmetler’’, ‘‘taksitli, kampanyalı ve kapıdan satışlar’’, ‘‘ticari reklam ve ilanlar’’, ‘‘sıvılaştırılmış petrol gazları’’ gibi konularda, ayrıntılı düzenleme yapıldığı hatırlatıldı.

Söz konusu kanun çerçevesinde, 80 il ve 849 ilçede olmak üzere toplam 929 merkezde kuruluşu tamamlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne, 3 yıllık süre çerisinde 43 bin 850 tüketici başvuru yapıldığı ve bunların yüzde 95'inin tüketicinin lehine sonuçlandırıldığı da belirtildi. Açıklamada, aynı kanunun ilgili maddeleri çerçevesinde bugüne kadar toplam 5 bin 774 garanti belgesinin onaylandığı, bin 387 firmaya satış sonrası hizmetler yeterlik belgesi verilirken, diğer yandan kapıdan satış yapan 305 firmaya da Cayma Bildirim Belgesi düzenlendiği kaydedildi.






Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı