Rekabeti ‘mayın tarlası’ gibi gördü, ‘marka demokrasisi’ne soyundu

Demet CENGİZ BİLGİN
06.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Outlet alışveriş merkezi (AVM) StarCity, yılda 7 milyon ziyaretçi ve 120 milyon dolar ciro hedefliyor. StarCity Genel Müdürü Bülent Kural, “Etrafımız mayın tarlası gibi. Çok rakip var. Ama biz mutluluk katsayısı yüksek outlet olarak lüks ve marka demokrasisi sunuyoruz” dedi.

YILDIZ ve Boyner Holding ortaklığıyla Yenibosna’da yapılan ve Nisan 2010’da açılan Avrupa yakasının en büyük outlet alışveriş merkezi (AVM) StarCity, yıllık 7 milyon ziyaretçi ve 120 milyon dolar ciro hedefi koydu. StarCity Genel Müdürü Bülent Kural, “Etrafımız mayın tarlası gibi. Çok rakip var. Bizim iddiamız en outlet olabilmek” dedi. Outletleri insanların daha çok mutlu olduğu yerler olarak tarif eden Bülent Kural şöyle konuştu: “Çünkü hem iyi, kaliteli bir ürün alıyor hem de daha tasarruflu alışveriş yaptığı için daha iyi hissediyor. Eskiden sosyete pazarlarına gidip, taklit ürün alanlar artık outletlerde gerçek ürünleri avantajlı fiyatyara alabiliyorlar. Gerçek marka demokrasisi yaratıyoruz.”

Yüzde 80-90’a varan indirimler olduğuna değinen Kural, ‘Aldın aldın’ kampanyası yaptıklarını, her mağazanın kendi seçtiği çok sınırlı sayıdaki ürünleri satışa sunduklarını söyledi. “Bu etkinliklerde aldın aldın yoksa kalmıyor” diyen Kural, ‘en ekonomik, en akıllı alışveriş imkanını sunmak’ amacıyla 2010’un son iki ayı çok agresif kampanyalar yaptıklarını söyledi.

Kişi başı harcama yüksek

Türkiye’de kişi başı sepet ortalaması 22 TL iken, StarCity’de bunun 36 TL’ye çıktığını, daha az ziyaretçiyle dühü yüksek ciro yaptıklarını belirten Kural, “Hedefimiz aylık 500 bin ziyaretçi. Bunu yüzde 70 oranında yakaladık. Burası araç trafiğinin en yoğun olduğu AVM. Ziyaretçi sayımız 350 bin, gelen araç sayısı 80 bin. Yürüyerek gelen, oyalanan bir kitle yok. Aracıyla buraya alışveriş hedefiyle geliyorlar” dedi.

Dev park kuruyor

Beymen, Mudo, Mango, Koton, Diesel, Derimod gibi pek çok markanın outlet mağazasının yer aldığı StarCity’de 155 dükkanın 135 tanesi dolu. Kalan bölümde çocuk markalarıyla ilgili çalışmalar yapılıyor. Hafta içi kadınları hafta sonu ise aileleri ziyaretçi olarak ağırladıklarını hatırlatan Kural şu bilgileri aktardı: “Çocuk teslim etmek için ağaç ev var. 3 bin metrekare çocuk eğlence yerimiz var. Sinema bulunuyor. Hafta sonları çocuklar için tiyatrolar var. 500 metrekarelik bir alan düzenleyeceğiz. Çocuk tiyatroları olacak. Her hafta gerçekleşecek. Ayrıca dışarıda 5000 metrekare kadar bir alan var. Orayı bir açık-hava çocuk eğlence merkezine dönüştürüyoruz. Dev aletlerin olduğu bir lunapark bulunacak. Civarda bunun eşi benzeri yok. Nisan ayında devreye girecek.”

Yurtdışına turizm için gidiliyor

BÜLENT Kural, eskiden yurtdışına gidip alışveriş yapmanın önemli olduğunu hatırlatarak şöyle konuştu: “Türkiye’den yurtdışına gidişler epey attı ama artık tamamen turistik nedenlerle gidiliyor. Alışverişe gidenlerin sayısı çok azaldı. Çünkü artık gerek yok.”

Türkü de yabancısı da Avrupalı

ÇOK farklı yerlerden ziyaretçiler ağırladıklarını anlatan Bülent Kural, “Trakya, Tekirdağ, Edirne’den gelenler var. Ziyaretçilerin çoğu Avrupalı işte. İster Türkiye’den olsun ister yurtdışın-dan çoğunlukla Avrupa kıtasından ziyaretçiler” dedi. Her ay bir çadır aktivitesi yapacaklarını açıklayan Kural, yılbaşı öncesi Gülaylar Altın’ın çadırda 11 bin adet ürün satışa sunarak önemli başarı yakaladığını hatırlattı. Kural, mart-nisan döneminde 40 gün sürecek alışveriş festivali “Shopping Fest” ile ilgili beklentilerinin çok yüksek olduğunu söyledi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı