Rekabet Kurumu Başkanı: “Yerel Rekabet, Gün Geçtikçe Artmaktadır”

Güncelleme Tarihi:

Rekabet Kurumu Başkanı: “Yerel Rekabet, Gün Geçtikçe Artmaktadır”
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2017 11:20

Rekabet Kurumu Başkanı: “Yerel Rekabet, Gün Geçtikçe Artmaktadır”

Haberin Devamı

KONYA,(DHA)- REKABET Kurumu Başkanı Prof. Dr. Ömer Torlak, Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi'nde katıldığı “Piyasa, Rekabet ve Ahlak” konulu konferansta gençlerle bir araya geldi.
KTO Karatay Üniversitesi’nde gerçekleşen programa KTO Karatay Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Öztürk, Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı Ramazan Biberci, Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr. Ömer Torlak, KTO Karatay Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bayram Sade, Rekabet Kurumu Dış İlişkiler, Eğitim ve Rekabet Savunuculuğu Daire Başkanı Ali Arıöz, akademisyenler, sektör temsilcileri ve öğrenciler katıldı.
Konuşmasına KTO Karatay Üniversitesi’nin gelişiminde ve bugünlere gelmesinde büyük katkıları olan Prof. Dr. Ömer Torlak’a teşekkür ederek başlayan Başkan Selçuk Öztürk, “KTO Karatay Üniversitesi’nin en büyük kazançları canla başla çalışan, görevini yapan rektörleri olmuştur. Rekabet bizim kültürümüzde aslında helal-haram kavramları olarak yüzyıllardır yer bulmuştur. Sağlıklı bir rekabet ortamı, piyasa dengesinin oluşumu, toplumun gelişmesi değerler silsilesi açısından baktığımızda helal kazanç açısından da büyük öneme sahiptir. Ahilik anlayışını ilke edinen ve bu doğrultuda öğrencilerimizi eğitme çabasında olan bir üniversite olarak Rekabet Kurumu’na ülkenin ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz” şeklinde konuştu.
Piyasanın artık fiziksel mekân zorunluluğunun kalmadığını belirten Prof. Dr. Ömer Torlak, “Bugün dünyanın neresinde üretildiğini bilmediğimiz ürünlere kısa sürede telefonumuz aracılığıyla bile sahip olabiliyoruz. Piyasa belirleyicileri ile etkileyicileri çok bir girift hale geldi. Kurumumuz piyasalardaki ilişkilerin dürüst ve adil bir şekilde gerçekleşmesinin önündeki engelleri kaldırmak için kuruldu. Rekabetçilik aynı zamanda işletmeleri inovasyona zorlayan ve ülke refahına katkıda bulunan da bir olgudur. Ülkemizde yerel rekabet gün geçtikçe artmaktadır. Tüketici bilinci noktasında da iyileşmeler söz konusudur fakat istenilen noktaya henüz ulaşmamıştır” ifadelerine yer verdi.
Rekabetin korunmasına dair kuralların Türk-İslam kültüründe Ahilik Ahlakı olarak karşımıza çıktığına da vurgu yapan Prof. Dr. Torlak, “Ahilik Anadolu’da başlamıştır. Ticari hayatı bir bütün olarak görmüş ve bu doğrultuda kurallar belirlemiştir. Bugün de ticaretin ana felsefesi bu olmalıdır” diye konuştu.


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!