Rekabet arttı, Altın Çarşı’ya olan talep arttı

Hürriyet Haber
28 Aralık 2014 - 01:13Son Güncelleme : 26 Aralık 2014 - 12:34

Türkiye’de yaklaşık 35 bin kuyumcu, 5 bin altın mücevher üreticisi bulunuyor. Yüzde 98’i en fazla 5 kişiden ve genellikle aile üyelerinden oluşan esnaf niteliğindeki kuyumcuların en önemli sorunlarından biri yeni modellere herkesten önce ulaşmak... Yaklaşık 500 yıldır geleneksel tedarik yöntemlerini kullanan kuyumculuk sektörü, artan fiyat baskısı ve rekabet nedeniyle son yıllarda değişmeye başladı. Güven duygusunun çok önemli olduğu sektörde, 6 ayda 1500 kuyumcu Altın Çarşı çatısı altında buluştu.

Kısa sürede üye olan kuyumcu sayısıyla Türkiye’nin en ünlü çarşısı olan Kapalı Çarşı’daki kuyumcu sayısını (1000) geçen Altın Çarşı’da günde 200’den fazla kuyumcu yerinden kıpırdamadan yeni modelleri herkesten önce inceliyor, en uygun fiyatlara sipariş verebiliyor. Altın Çarşı “Mücevherin Merkezi” olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Kuyumculuk ülkemizin en önemli sektörlerinden biri. Dünyanın önde gelen mücevher üreticileri arasında yer alan Türkiye, iç talep açısından Çin, Hindistan, ABD ve Rusya’nın ardından 72 tonluk (3,42 milyar dolar) tüketim ile 5’inci sırada yer alıyor. Ülkemizde 35 bine yakın kuyumcu ve 5 bin mücevher üreticisi faaliyet gösteriyor. 250 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayan sektörde ihracat hacmi 3,5 milyar Dolar’a ulaştı.

Yüzde 5’i markalı ürün satıyor
Türkiye için bu kadar büyük önem taşıyan sektör, yaklaşık 500 yıldır geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanıyor. Genellikle esnaf niteliğindeki aile işletmeleri olarak hizmet veren kuyumcuların sadece yüzde 5’i markalı ürün satıyor. Geri kalan kuyumcuların büyük bölümü ise yine geleneksel yöntemlerle ürün tedarik ediyor. Bu işletmeler ya kendilerine ait atölyelerde ürettikleri ya da bir veya birkaç üreticiden temin ettikleri ürünleri satıyor.

Geçmişte yıllarca aynı modelleri satmak mümkünken, artık daha sık vitrin yenilemek gerekiyor. Bu sebeple geleneksel tedarik ve pazarlama yöntemleri artık kuyumculara yetmiyor. Tüketicilerin taleplerini karşılamak ve ürün çeşitliliği pazarlamanın olmazsa olmazı haline gelirken, bunun için farklı tedarikçilere ve ürünlere hızla ulaşmak gerekiyor. Sektördeki bu sorunlardan yola çıkan Altın Çarşı, yenilikleriyle kuyumcuların imdadına yetişiyor.

Binlerce ürüne kolay ulaşım
Altın Çarşı Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Taylan, kuyumcu ve üreticilerin kendilerine özel hazırlanan masaüstü uygulamayla erişebildikleri güvenli ticaret merkezi Altın Çarşı ile sektöre yepyeni bir anlayış getirdiklerini belirterek, kısa sürede kazandıkları başarıyı şu sözlerle anlatıyor: “‘Kuyumculuk sektörünün geleceğiyiz’ sloganıyla kuyumculuk sektörünün küresel rekabet gücünü artırmayı hedefleyen Altın Çarşı, kısa sürede büyük ilgi gördü. 6 ayda 58 ilden 1500’ü aşkın kuyumcunun üye olduğu Altın Çarşı’ya her geçen gün yeni üyeler ekleniyor. Altın Çarşı’da her gün 200’den fazla kuyumcu sistemde online olarak, üreticilerin en son modellerine atölye çıkış fiyatlarıyla anında ve doğrudan erişerek para, zaman ve efor kaybetmeden alışveriş yapabiliyor. Altın Çarşı sadece kalite ve fiyat avantajı ile değil, sunduğu diğer fırsatlarla da kuyumculara kazandırıyor.”

Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı