Ray-Ban açık artırmayla satılıyor

Hürriyet Haber
04.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Dünyanın en ünlü gözlük markalarından Ray-Ban, 60 milyon dolarlık zararın altından kalkamayınca açık artırma usulüyle satışa çıkarıldı. Ray-Ban'ın talipleri arasında en büyük rakibi olan Safilo ile Luxotica da bulunuyor.

Amerikan gençliğinin Avrupa'68 devrimine armağanı olarak bilinen ünlü Ray-Ban gözlükleri iflasın eşiğine gelince açık arttırma ile satılacak.

Sadece geçtiğimiz yıl 60 milyon dolar (21.2 trilyon lira) zarar eden ünlü optik firması ‘‘Bausch and Lomb‘‘ konkordatoya gitmeden hisseleri satışa çıkartma kararı aldı.

İlk olarak Peter Fonda tarafından ‘‘Easy Rider‘‘ filmi ile üne kavuşturulan Ray-Ban'ın ünü daha sonra Audrey Hepburn'un ‘‘Tiffany'de Kahvaltı‘‘ filmi ile zirveye çıkmış ve ‘‘The Blues Brothers‘‘ filminde John Belushi'nin gözünde ölümsüzleşmişti. Son olarak da Tom Cruise ‘‘Top Gun‘‘da Ray-Ban'ı tekrar anımsatmıştı.

İtalyan Safilo ve Luxotica optik firmaları Ray-Ban markasını almaya hazır olduklarını belirtirlerken gizli görüşmeler halen sürmekte. İtalya'nın iki rakip firmasının kapışmasında açık artırma en büyük rolü oynayacak. 490 milyon dolar (173 trilyon lira) cirosu olan Bausch and Lomb firması Ray-Ban'ı satın alacak firmanın işçi çıkarmamaya özen göstermesini isteyerek tüm zarara karşın satışlarda yüzde üçlük bir artış olduğuna ve Ray Ban'ın her zaman pazar payının bulunduğuna dikkat çekti.

Ray-Ban, pek çok ünlü sanatçının yanısıra havacılık sektöründe de en fazla tercih edilen gözlük markası olarak biliniyor. Sivil ve askeri pek çok pilot 1940’lı yıllardan beri Ray-Ban marka güneş gözlüklerini tercih ediyorlar. Koç Holding’in İstanbul’da bulunan Sanayi Müzesi’nde 1940’lı yıllarda düşen bir bombardıman uçağının pilotunun kullandığı Ray-Ban marka güneş gözlüğü hala kullanılabilir durumda sergileniyor.

SANAL DENEME

Ray-Ban, gözlük endüstrisinde teknolojiyi de oldukça yoğun kullanan bir firma olarak tanınıyor. Firma, Internet'te ‘‘http://www.ray-ban.com’’ adresinde bulunan web sayfasında dünyada ilk kez gerçekleştirilen bir uygulama başlattı. ‘‘Sanal deneme’’ adı verilen bu sistemde, gözlük satın almayı düşünenler kendilerine hangi madelin yakışacağını, bu internet sayfasında belirleyebiliyorlar. Bunun için bir fotoğraflarını Ray-Ban'a internetle veya posta kanalıyla göndermeleri yeterli. Ray-Ban, fotoğrafı aldıktan sonra gönderene bir şifre veriyor. Böylece bu şifreyi kullanarak Ray-Ban'ın web sayfasına girdiğinizde kendi fotoğrafınız üzerinde yüzlerce Ray-Ban gözlüğünü deneyebiliyorsunuz.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı