Ramiz'in hedefi 160 şubeye ulaşmak - IK Haberleri
IK Haberleri

İK

    Ramiz'in hedefi 160 şubeye ulaşmak

    Ceyhun KUBURLU - ckuburlu@hurriyet.com.tr
    10 Nisan 2017 - 17:14Son Güncelleme : 10 Nisan 2017 - 17:15

    Son yıllarda zincir şubelerle büyümesini sürdüren dışarıda yeme-içme sektörü yeni girişimciler arıyor. Bu alanda Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Ramiz Köfte, 2017 sonuna kadar 145 olan şube sayısını 160’a çıkarmayı hedefliyor. 500 bin TL’lik yatırım bütçesi gerektiren restoran, yatırımını 2 yıla geri döndürüyor.

    ALIŞVERİŞ merkezlerinin sayısının artmasıyla son 15 yılda hızlı bir büyüme yakalayan dışarıda yeme-içme sektörü 50 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Sektörün bu büyümesinde kurumsal zincir restoranların da payı büyük. Bu alanda hizmet veren Türkiye’nin önde gelen markalarından Ramiz Köfte de 2017 sonuna kadar 15 yeni şube açmak için düğmeye bastı. Bugün 3 ülkede ve Türkiye’de 31 ilde 145 şubeyle faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Ramiz A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Taşkınlar, “Yıl sonuna kadar 160 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz” diyor. Bir restoran için yatırım tutarının 500 bin TL7den başladığını anlatan Taşkınlar, şu bilgileri veriyor:

    SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR?
    Yeme-içme sektörü son yıllarda hızlı bir büyüme yakaladı. Biz de sektördeki bu gelişmeyi arz talep meselesi olarak ele alıyor, büyümemizi buna göre programlıyoruz.

    - Gıda, 2000’li yılların stratejik olarak en avantajlı 7 sektörden biri arasında gösteriliyor. Bu önemli sektörün büyüklüğünün ise 50 milyar dolar düzeyinde olduğu tahmin ediliyor. Türkiye nüfusu ne kadar artıyorsa sektör de o kadar büyüyor.

    - Gıda perakendesi sektörünün asıl büyümesi Türkiye’de alışveriş merkezlerinin çoğalmaya başlamasıyla paralel olarak 2000’li yıllarla başladı.

    NE KADAR YATIRIM YAPMALI?
    - Anahtar teslim bayilik sistemini kullanmıyoruz. Açıkçası bunun temel sebebi dekorasyon sürecinde bayinin tedarikçi ve uygulamacı seçiminde kendi seçimlerini yapıp daha ekonomik çözümler bulabilmesi. Elbette bunu yaparken Ramiz’in standartlarını da korumak zorundayız, sadece yatırımcının franchising bedeli ödemesi yeterlidir.

    - Dekorasyon ve franchising bedeliyle birlikte toplam yatırım bedeli günümüz koşullarında mağazanın alt yapısı, alışveriş merkezlerinin inşaat ve dekorasyon şartnamesine göre ve mağazanın büyüklüğüne göre değişiklikler göstermektedir. Yine de toplamda 500 bin TL civarında bir tutardan bahsedilebilir.

    - Reklam katkı payı alınmazken ortalama işletme sermayesi söz konusu değildir. İşletme kirası toplam cironun yüzde 10’unu geçmemelidir. Mal maliyeti yüzde 40 seviyesindedir, personel gideri ortalama ciroya göre yüzde 15-20 aralığındadır. Diğer giderler de yüzde 5-8 arasında.

    - Yatırımın geri dönüşü ile ilgili ise yurtdışında minimum 4 yıl iken, Türkiye’de 2-3 yıllık süreler hedeflenmektedir.

    İşinin başında durması gerekiyor
    BU alana yatırım yapacak girişimcilerde aradıkları özellikleri sıralayan Ramiz A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Taşkınlar, şöyle konuştu: “İstediğimiz en önemli özellik yatırımcının işinin başında olması ve başka işlerle meşgul olmamasıdır. Bunun dışında yatırımcının bu işi yapmayı düşündüğü lokasyonun markamıza uygun özellikler taşımasıdır ve elbette yatırımcının yatırımı karşılayacak bütçeye sahip olmasıdır. Tüm bu kriterlere uyan kişilerle yatırım konusunda el sıkışıyoruz. Girişimciler bazen bu işe sadece para yatırmak istiyor ancak bizim için en önemli konu yatırımın başından sonuna kadar işinin başında durabilecek kişilerin olmasıdır” dedi.

    Etiketler: yatırım , franchise , köfte
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı