MANİSA HABERLERİ

Ramazanda dengeli beslenmeye dikkat

DHA
24.05.2017 - 14:26 Son Güncelleme :
DHA

MANİSA Halk Sağlığı Müdürü Dr. Engin Yıldırım ramazan ayı boyunca oruç tutacak kişilerin, yeterli ve dengeli beslenmeye özen göstermesi gerektiğini söyledi.

Ramazan ayında beslenme değişiklikleri yapıldığını söyleyen Manisa Halk Sağlığı Müdürü Dr. Engin Yıldırım, oruç tutan kişilerin günlük beslenme şekli ve öğün sayısını değiştirip iki öğün beslendiklerini belirtti. Ramazanda hamur işleri, tatlı, kırmızı et, ekmek, pilav ve makarna tüketiminin arttığını anlatan Yıldırım, "Oysa oruç tutarken sağlıklı ve çeşitli besin seçenekleri ile yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması esas olmalıdır. Ramazan ayında bireylerin yaş, cinsiyet ve fiziksel aktivitelerine göre günlük almaları gereken enerji, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral oranlarının değişmediği ve bu süre zarfında da sağlığın korunması açısından yeterli ve dengeli beslenmenin gerekli olduğu unutulmamalıdır" dedi. Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerektiğini belirten Yıldırım, "Sahurda sadece su içerek niyetlenmenin veya gece yatmadan önce yemek yemenin zararlı olduğu unutulmamalıdır. Çünkü bu beslenme tarzı yaklaşık 12 saat olan açlığı, ortalama 18 saate çıkarmaktadır. Bu da açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olmaktadır. Bu durumun aksine eğer sahur öğünü, ağır yemeklerden oluşursa gece metabolizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı ve bu öğünde süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve kuru baklagil yemeklerinden oluşan bir öğün tercih edilmelidir" diye konuştu.

"BEYİN DOYMA EMRİNİ SONRA VERİR"

İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin birkaç kat fazlasının bulunduğunu anlatan Yıldırım, "Kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında yüksek miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilebilir ve bu durum ilerleyen günlerde kilo alımına da zemin hazırlar. Oruç tutmanın sağlıklı insanların metabolik dengesinde çok önemli değişiklikler yapmadığı ancak şeker hastalığı, karaciğer yetmezliği gibi hastalıklarda veya hamilelik gibi özel durumlarda olumsuz sonuçlar doğurabileceği göz ardı edilmemelidir. Kronik hastalığı olan kişilerin ilgili uzman hekime danışmadan oruç tutmamaları önemlidir" dedi.

Mehmed Hakkı ÖZBAYIR / MANİSA, (DHA)

FOTOĞRAF  

 

 

 

 

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Manisa haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Manisa haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Ramazanda dengeli beslenmeye dikkat haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

    MANİSA NAMAZ VAKİTLERİ
    18 Kasım 2017, Cumartesi
    • İmsak
      06:07
    • Guneş
      07:48
    • Öğle
      13:06
    • İkindi
      15:46
    • Akşam
      18:03
    • Yatsı
      19:33
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı