Rakı, Avrupa’ya bile pahalı geldi

Cüneyt UZUNOĞULLARI
04.09.2005 - 01:47 | Son Güncelleme:

Mey İçki’nin Avrupa’daki dağıtımını yapan Drinks&Food’un Başkanı Michael Bouchette, ‘12 Euro’luk rakı Avrupalı tüketici için pahalı bir içki’ dedi. Rakıyı ‘Alkollü içkilerin Mercedes’i’ diye tanımlayan Bouchette, geçen yıl 14 ülkede 3.5 milyon şişe rakı sattıklarını ve rakamı ikiye katlamayı planladıklarını açıkladı.

TEKEL’in alkollü içkiler bölümünü satın alan Mey İçki’nin Avrupa’da dağıtım ve satışını yapan Alman Drinks&Food (DF) şirketinin 32 yaşındaki Başkanı Michael Bouchette, Avrupalı için bile pahalı bulduğu rakıyı ‘içkilerin Mercedes’i’ olarak tanımladı.

SATIŞ İKİYE KATLANIR:

Geçen yıl Avrupa’da DF kanalıyla 3.5 milyon şişe rakı satıldığını ve satıştan 20 milyon Euro gelir elde edildiğini belirten Bouchette, hedeflerinin daha çok Avrupalıyı rakı ile tanıştırmak olduğunu kaydetti. Avrupa’nın 14 ülkesine rakı dağıtımı yaptıklarını belirten Bouchette, dağıtım yapılan ülke sayısının ve dağıtılan rakı miktarının her yıl artacağını, önümüzdeki 5 yılda Avrupa’daki rakı satışını ikiye katlamayı planladıklarını açıkladı.

ALKOLLÜ İÇKİNİN MERCEDES’İ:

70’lik Yeni Rakı’nın Avrupa’da ki ortalama satış fiyatının 12 Euro olduğunu belirten Bouchette, rakının Avrupalı tüketici için pahalı bir içki olduğunu söyledi. Rakıyı, ‘Alkollü içkilerin Mercedes’i olarak tanımlayan Bouchette, ‘Ben de rakı içicisiyim. Son 3 yıldır rakı içiyorum. Rakı son derece seçkin bir içkidir, fiyatı da bu nedenle yüksektir’ dedi. Bouchette rakının yüksek fiyatla satılmaya devam edeceğini belirtti.

KAMPANYA RAMAZANDAN SONRA:

Ramazandan sonra Avrupa’daki market ve satış noktalarında hızlı bir rakı tanıtım kampanyası başlatacaklarını duyuran Bouchette, bu ve benzeri kampanyalar ile başta Almanlar olmak üzere bütün Avrupalılara rakıyı sevdireceklerini ifade etti. Bouchette, Avrupalılar’ın seyahat ettikleri ülkelerde tanıştıkları içkileri kendi ülkelerine getirdiklerini, rakının da Avrupa’da Türkiye’ye gelen tursitler aracılığıyla tanındığını söyledi. Türkiye’ye geçmişte tatile gelen Avrupalı turistin ülkesine döndüğünde rakı bulamadığını ancak şimdi bu durumun ortadan kalktığını belirten Bouchette, ‘Avrupalıların Türkiye’ye gitme oranı arttıkça Avrupa’da rakı satışımız artacaktır’ dedi.

UZO’NUN HAKİMİYETİ:

DF Başkanı Michael Bouchette, Avrupalılar’ın anasonlu içkilere olan talebinin her geçen gün büyüdüğünü, sadece rakıya değil, Sambuca, Uzo gibi içkilere olan ilginin de arttığını söyledi. Yunanistan’ın milli içisi olarak bilinen Uzo’nun erken girdiği için pazar hakimiyeti bulunduğunu belirten Bouchette, Türk rakısının tanınmaya başlanması ile bu hakimiyetin kırılacağını söyledi.

Sırada şarap var

MEY İçki Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı, Avrupa’daki rakı satışlarının çok iyi gittiğini Mey İçki’nin toplam satışlarının yüzde 10’unun Avrupa’da gerçekleştiğini söyledi. Şu anda Avrupa’da sadece Yeni Rakı’yı dağıttıklarını ancak ramazan ayından sonra Tekirdağ Rakı ve şarapta pazarlamaya başlayacaklarını belirten Kırımlı, başlatacakları tanıtım kampanyası ile sadece Yeni Rakı markasını değil, aynı zamanda Türkiye’yi de tanıtacaklarını vurguladı. Mey’in sadece rakı değil, likör, bira, kanyak ve şarap markalarına da sahip olduğunu hatırlatan Kırımlı, önümüzdeki dönemde Buzbağ başta olmak üzere diğer Mey ürünlerini de Avrupa’da satışa sunacaklarını açıkladı.

Avrupa’daki Türkler İstanbul’a göre daha muhafazakar görünüyor

DRINKS
&Food’un Başkanı Michael Bouchette, 70 kişilik dağıtım ekibiyle İstanbul’a geldi. İstanbul’u ummadıkları kadar modern bulduklarını ve modern insanlarla karşılaştıklarını belirten Bouchette, ‘Avrupa’daki Türkler İstanbul’daki Türklere göre daha muhafazakar giyiniyor’ dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı