Putin'in Türkiye ziyareti Rus basınında

A.A.
07.08.2009 - 16:24 | Son Güncelleme:

Rusya Başbakanı Vladimir Putin'in dün Türkiye'ye yaptığı ziyarete Rus basını geniş yer verirken, gazeteler, imzalanan enerji anlaşmalarını ön plana çıkardı.

Rusya'da İngilizce yayımlanan "The Moscow Times" gazetesi, "Putin Ankara'da Enerji Anlaşmaları İmzaladı" başlığıyla verdiği haberde, Türkiye'nin Gazprom ve İtalyan Eni şirketinin Güney Akım Doğal gaz boru hattının kara sularından geçmesine izin verdiğini kaydetti.

Putin ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Nabucco'nun rakibi olan Güney Akım için Karadeniz sularında çevresel etki konusunda çalışmalar yapılmasına izin veren anlaşmaya imza attığı belirtilen haberde, iki başbakanın Mavi Akım boru hattının İsrail, Suriye, Lübnan ve Kıbrıs'a da uzatılabileceğini açıkladığı vurgulandı.

Gazete, Putin'in Türkiye'ye nükleer enerji konusunda işbirliği önerdiği sırada, Ankara'da "Greenpeace" üyesi bir grubun da dışarıda Putin'in bu önerisini protesto eden bir gösteri yaptığını kaydetti.

Rusya'da Türkçe yayınlanan "TurkRus.com" internet portalı da, "Tarihi Adım Atıldı: Moskova ve Ankara Stratejik Ortalığa boru Döşüyor" başlığıyla yayımladığı haberde, şunlar kaydedildi:

"Ankara'da dün kelimenin gerçek anlamıyla tarihi bir zirve yaşandı. Türkiye-Rusya ilişkilerinde makas değiştirildi ve stratejik ortaklık yolunda, yakın tarihin en önemli adımları dün atıldı. Sonuçları zamanla anlaşılacak imzalarla Rusya, Türkiye;yi gerçek bir 'enerji kavşağı' yapacak politika değişikliğine gitti. Türk ve Rus tarafı, bugüne dek karşılıklı mesafeli durduğu projelere 'olur' deyip kolları sıvadı. Putin ve Erdoğan, 'Her konuda anlaştık' diyerek düğmeye bastı."

Rusya'nın saygın gazetelerinden Kommersant'ta yer alan Ahdrey Kolesnikov imzalı yorum-haberde, "Dünün en önemli noktası Başbakan Putin;in Nabucco;ya olan yaklaşımının değişmesiydi. Putin, kaçınılmaz olanla barıştı ve bundan maksimum faydayı elde etmeye çalıştı. Bugüne kadar Putin iki gaz ve iki petrol boru hattının aynı anda var olması fikrini asla kabul etmemişti" ifadelerine yer verildi.

Haberde, "görünüşe göre Rusya;nın Samsun-Ceyhan'a verdiği desteğin, diğer anlaşmalar için ödediği bedel olduğu" yorumuna yer verildi.

RBK Daily gazetesi de "Gaz Mutluluğu" başlığıyla yayımladığı haberde, dün imzalanan anlaşmalarla Güney Akım boru hattı inşaatının Nabucco;dan daha önce başlamasının yolunun açıldığını, Türkiye'nin de bu imzayı kullanarak Nabucco'da daha iyi şartlar elde etmenin pazarlığını yapabileceği kaydedildi. Gazetenin görüştüğü uzmanlar iki tarafın da anlaşmalardan kazançlı çıkacağını savundu.

Vedomosti gazetesi, "Yeni Güç" başlığıyla yayımladığı haberde, imzalanan anlaşmalarla iki ülkenin dünya enerji pazarında statülerini yükselttiğini belirterek, Türkiye;nin Güney Akım;a destek verip Samsun-Ceyhan için destek aldığını ve enerji kavşağı olma yolunda önemli adım attığını vurguladı.

Vremya Novostey gazetesi de "Enerji-Siyaset Kokteyli" başlığıyla yayımladığı haberde, "Rusya, gaz alanında Türkiye;nin transit merkez olma ihtirasına olur verdi" ifadesine yer verdi.

Haberde, Rusya'nın Samsun-Ceyhan'da daha fazla siyasi-ekonomik getiri gördüğü için destek verdiği, bunun karşılığında Güney Akım için Türkiye'nin desteğinin alındığı vurgulanarak, Putin'in “Her konuda anlaştık" şeklindeki açıklamasına rağmen, nükleer santralde fiyatı konusunun hala netlik kazanmadığı kaydedildi.

Rusya'nın resmi gazetesi, "Rossiyskaya Gazeta" da "Güneye Akım" başlığıyla verdiği haberde, gezinin kısa ama çok etkili olduğu belirtilerek, "Görüşmelere yakın kaynaklar, 'iki liderin kimyalarının uyuşması anlaşmalara varılmasını kolaylaştırdı' ifadelerini kullandılar" denildi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı