Puma, Türkiye dağıtımını devraldı

A.A.
17 Ocak 2006 - 12:56 Son Güncelleme : 17 Ocak 2006 - 16:07

Spor ve günlük yaşam ürünleri şirketi Puma'nın, Türkiye distribütörü A.C.K.'nın ana hissedarı olduğu ve tüm Puma faaliyetlerinin 1 Ocak'tan geçerli olmak üzere Puma Spor Giyim Sanayii ve Ticaret A.Ş'de birleştirildiği açıklandı.

Puma AG Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi Jochen Zeitz, Puma'nın İstiklal Caddesi'ndeki mağazasında Puma Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cemal Bilgingüllüoğlu ve Puma Afrika ve Orta Asya Bölge Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Helmut Fellner ile birlikte bir basın toplantısı düzenledi. Zeitz, Puma markasının son 13 yıldır yükseliş içinde olduğunu belirterek, bu 13 yılın dört ayrı aşamada değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

1993-97 yılları arasındaki birinci aşamada yeniden yapılanmaya odaklandıklarını, 1998-2001 döneminde ağırlıklı olarak yatırımlara yöneldiklerini, 2003 yılından sonraki üçüncü aşamada ise Puma markasının dünya çapında spor ve günlük yaşam markası haline getirmek için çalıştıklarını ifade eden Zeitz, bu üç aşama sonrasında firmanın 300 milyon euro ciro rakamından 1.8 milyar euroya ulaştırıldığını dile getirdi.

Son olarak dördüncü aşamaya geçtiklerini ve bu aşamada Puma'yı dünya çapında en fazla tercih edilen bir marka yapmaya odaklanıldığını belirten Zeitz, Puma'nın bu hedefi gerçekleştirmek için uluslararası ve global gücü olduğunu, yerel piyasalarda da var olduğunu anlattı. Koleksiyonların genişlettiklerini ve ürün yelpazelerini arttırmaya çalıştıklarını aktaran Zeitz, Puma'nın dünyada yüzde 90'dan fazla farkındalığı olan bir marka konumunda bulunduğunu söyledi.

TÜRKİYE DİSTRİBÜTÖRÜ İLE ORTAK YATIRIM

Zeitz, 1998 yılından bu yana Puma'nın Türkiye'deki lisans sahibi A.C.K. ile ortaklık girişimine başladıklarını belirterek, Puma Spor Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş. isminde yeni bir şirket kurulduğunu söyledi. A.C.K.'nın Puma'nın Türkiye'deki ana firması olacağını ve çalışmalarını sürdüreceğini belirten Zeitz, Ocak 2006'dan başlayarak tüm çalışmaların ortaklık anlayışı içinde A.C.K. ile sürdürüleceğini kaydetti.

Bu ortaklıkla dağıtımı optimize etmeyi, mağaza ve perakende alanında daha da güçlenmeyi hedeflediklerini aktaran Zeitz, 2006 yılında Dünya Kupası'nın da etkisiyle agresif bir pazarlama stratejisi izleyeceklerini söyledi.
Bir gazetecinin, bu ortaklığın Puma'nın global stratejisinin bir parçası mı, yoksa Türkiye'ye has bir uygulama mı olduğunu sorması üzerine Zeitz, bunun daha önce Japonya, Yunanistan, Tayvan, Hong Kong ve Çin'de de gerçekleştirilen genel bir girişim olduğunu kaydetti.

Puma Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Bilgingüllüoğlu ise ortaklığın içeriğine ilişkin sorulan sorulara, Türkiye'de daha da büyümeyi hedeflediklerini ve bu ortaklıkla ileride Türkiye'den civar ülkelere de açılmayı düşünebileceklerini kaydetti.

Rakamsal detaylar vermeyen Bilgingüllüoğlu, ortaklığın orta vadede büyük katkı sağlayacağını dile getirdi.
Bilgingüllüoğlu, Türkiye pazarını soran bir gazeteciye de nüfusun genç olduğunu, spor ve günlük giyimi birleştirerek büyük bir koleksiyon sundukları yanıtı vererek, Türkiye'de kategorilere göre pazar paylarının değiştiğini bildirdi.
Bu arada basın toplantısından önce gerçekleştirilen defilede Puma ürünleri sergilendi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı