PTT 2500 personel alımı başvuruları nasıl yapılacak? PTT personel alımı genel şartları nelerdir?

Güncelleme Tarihi:

PTT 2500 personel alımı başvuruları nasıl yapılacak PTT personel alımı genel şartları nelerdir
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2017 21:31

PTT 2500 personel alımı başvurularının nasıl yapılacağını merak eden yüz binlerce vatandaş konuyla ilgili araştırmaları sürdürmeye ve araştırmaya devam ediyorlar. PTT bünyesinde çalışmak için 2500 personelin alınacağını PTT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kenan Bozgeyik kısa bir süre önce açıklamıştı. Personel alımı sürecinin aşamalarından bahseden Bozgeyik: "2 bin 500 kişiyi bünyemize kattık, kalan 2 bin 500 ile ilgili de bu ayın 15’i itibariyle başvuruları alacağız." dedi. Peki, PTT 2500 personel alımı başvuruları nasıl yapılacak? PTT personel alımı genel şartları nelerdir?

Haberin Devamı

2017 PTT personel alımı başvurularının nasıl yapılacağı yüz binlerce vatandaş tarafından oldukça merak edilen ve araştırılan konular arasında gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. PTT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kenan Bozgeyik, PTT bünyesine 2500 personel alınacağını açıklamıştı. Peki, PTT personel alımı şartları nelerdir?

PTT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kenan Bozgeyik, kısa bir süre önce katıldığı televizyon programında ilk bilgileri vermişti. Personel alımı sürecinin aşamalarından bahseden Bozgeyik: “2 bin 500 kişiyi bünyemize kattık, temmuz ayı içerisinde mülakatları kazananları açıkladık. Şimdi onlar etap etap başlıyorlar, araştırmaları devam ettikçe de bünyemize tamamen katmış olacağız. Kalan 2 bin 500 ile ilgili de bu ayın 15’i itibariyle başvuruları alacağız.” dedi. PTT personel alım sürecine ilişkin bilgilendirmede de bulunan Arslan, ‘Puan sıralamasına göre, kişiler KPSS puanlarına göre başvuruyor. Sonra onları sıraya diziyoruz ve bu sıralama çerçevesinde mülakata çağırıyoruz. Mülakatları bu sene içerisinde yapıp böylece PTT bünyesine 2500 kişiyi daha dahil etmiş olacağız, toplam 5 bin kişi olacak.” ifadelerini kullanmıştı.

Haberin Devamı

PTT A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONEL ALIM İLANI

Şirketimiz Taşra Teşkilatına, 657 sayılı Kanun ve diğer kanunların sözleşmeli personel hakkındaki hükümlerine tabi olmaksızın “Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelik” hükümleri uyarınca istihdam edilmek üzere Ek-1 listede ili, unvanı, adedi ve nitelikleri belirtilen pozisyonlara 2016 yılı Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) giren adaylar arasından 1671 adet Gişe ve Büro Görevlisi ile 829 adet Dağıtıcı unvanlı “İdari Hizmet Sözleşmeli Personel” alınacaktır.

Söz konusu idari hizmet sözleşmeli personel sosyal güvenlik bakımından 5510 sayılı Kanunun 4’üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi hükümleri uyarınca sigortalı olacaktır.

PTT PERSONEL ALIMI GENEL ŞARTLARI

a) 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28’inci maddesi kapsamında yer alanlar hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak.
b) On sekiz yaşını tamamlamış ve otuz beş yaşından gün almamış olmak.
NOT: 15/08/1983 tarihinden sonra doğanlar müracaat edebilecektir.
c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.
ç) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53’üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.
d) Askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş olmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya erteletmiş olmak.
e) Başka kuruluşlara karşı mecburi hizmet yükümlülüğü bulunmamak.
f) Atanacağı pozisyon için ekli listede belirtilen öğrenim şartını haiz olmak (Son başvuru tarihi olan 21/08/2017 tarihinde veya önceki bir tarihte mezun olmak).
g) Yapılacak “sözlü sınavda” başarılı olmak.
ğ) Daha önce çalıştıkları kamu kurum veya kuruluşlarından disiplin cezası ile işten çıkarılmış olmamak.
h) 2016 yılında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) girmiş olmak.

ÖZEL ŞARTLAR

a) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için;
1) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtdışındaki okulların Ek-2 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak.
2) Yurtiçinde ve yurtdışında devamlı görev yapmasına engel olabilecek beden veya akıl hastalığı bulunmadığını resmi sağlık kurulu raporu ile belgelemek.
3) KPSS P3 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
b) Dağıtıcı pozisyonuna başvurabilmek için;
1) İki yıllık eğitim veren yüksekokulların veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtdışındaki okulların Ek-3 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak.
2) Son başvuru tarihi itibariyle en az B sınıfı sürücü belgesi ile A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmak. ( B ve A2 Sürücü Belgesine veya Motorlu Taşıt Sürücü Sertifikasına son başvuru tarihi olan 21/08/2017 tarihinde veya önceki bir tarihte sahip olmak.)
3) Her türlü iklim ve yolculuk koşullarında posta dağıtım işlerini yaya şekilde yapabilecek derecede sağlıklı, erkeklerde en az 168 cm., bayanlarda en az 160 cm. boyunda olduğunu, kilo ile boy arasındaki farkın 15’ten fazla olmadığını sağlık kurulu raporu ile belgelemek,
4) KPSS P93 puan türünden en az 60 (altmış) puan almış olmak.

BAKMADAN GEÇME!