Procter & Gamble 107 milyar dolarla en değerli marka

Hürriyet Haber
07.04.2004 - 02:00 | Son Güncelleme:

Forbes Dergisi, ABD’nin en değerli markalarını belirledi. Listenin başında 107,4 milyar dolar ile Procter&Gamble bulunuyor. Dünyanın en büyük yazılım üreticisi Microsoft ise 103,1 milyar dolarlık marka değeri ile ikinci sırada.

FORBES, yaptığı marka değeri araştırmasında, ABD’nin en değerli şirketinin 107.4 milyar dolarla Procter&Gamble (P&G) olduğunu açıkladı.

Forbes’in hesaplamalarına göre ürünleri tüm dünyada günde 2 milyar kez kullanılan çocuk bezi, diş macunu, deterjan ve benzeri ürünlerin üreticisi Procter&Gamble 47 milyar dolarlık gerçek değere sahipken, şirketin marka değeri 107.4 milyar dolar olarak hesaplandı.

Procter&Gamble’ı 103.1 milyar dolarlık marka değeriyle yazılım devi Microsoft ve 91.3 milyar dolarla ilaç firması Merck izliyor. Bir diğer teknoloji devi İntel, 80.2 milyardolarlık değerle dördüncü sırada yer alırken, ABD’nin en büyük kimya ve ilaç kuruluşlarından Eli Lilly 76.4 milyar dolarla 5’inci, IBM 71 milyar dolarla 6’ncı oldu. Cisco System’in 69.6 milyar dolarlık değerle 7’nci sırayı aldığı araştırmada, makina sanayi kuruluşlarından Medtronik 61.4 milyar dolar, posta-kargo şirketi UPS 58.2 milyar dolar ve içecek kuruluşu Pepsi de 56.1 milyar dolar değer buldu.

FARKLI ARAŞTIRMA

Forbes yaptığı araştırmada farklı bir yöntem kullandı. Günümüzde tanınmış her marka, pazarlama stratejileriyle parlatılmış birer ‘kültürel ikon’ haline gelerek tüketicilerin akıllarında ve cüzdanlarında en ön sırayı almaya çalışıyor.

Markaların gücü, sadece tüketicileri ürüne yönlendirme hedefine değil, Wall Street’in bir şirketin bilançosunun ötesindeki değerlemesini yapabilmesine de hizmet ediyor. Bir markanın değerini belirlerken 4 anahtar etken, saygınlık, yönetim, yenilik ve insan sermayesi olarak sıralanıyor. Şirketlerin maddi varlıkları dışında ticari varlıkları, patent hakları, ve iş yapış şeklide fiyatlanabilir Örneğin Pepsi Co.’nun maddi varlıklarının değeri 6.5 milyar dolar iken piyasa değeri 86.8 milyar dolar. Aradaki fark ise marka, yenilik, kurumsal entegrasyon gibi değerlerden oluşuyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı