Probiyotikte reklam sorununu mevzuat çözecek

Hürriyet Haber
15 Şubat 2006 - 20:42Son Güncelleme : 15 Şubat 2006 - 20:42

REKLAMLARDA kullandıkları ifadeler nedeniyle Reklam Kurulu tarafından 50 biner YTL idari para cezası verilen probiyotik yoğurt üreticileri, uluslararası standartlara uygun olarak üretilen ürünlerin reklamlarında yaşanan sorunların çözümü için mevzuatın tamamlanmasını bekliyor. Probiyotik yoğurt üreten Sütaş ve Danone-Tikveşli firmalarının yetkilileri, "fonksiyonel gıda" olarak nitelendirilen bu tür ürünlere ilişkin mevzuatın, Türkiye’de henüz tamamlanmadığına dikkat çektiler. YANLIŞ BİLGİ YOK: Mayıs 2005’te Yovita markasıyla probiyotik yoğurt pazarına giren Sütaş’tan yapılan açıklamada "Avrupa Birliği üyeliği uyum sürecinde, standartları ve dünyadaki uygulamaları kriter alarak üretim yapıyoruz. Gıda Kodeksi’nde AB standartlarına uygun düzenlemeler somutlaştıkça sektörün önü daha da açılacak ve yatırımlar artacak" denildi. Activia markasıyla pazarda yer alan Danone Tikveşli de reklam cezasının mevzuattaki eksiklikten kaynaklandığı, reklamlarda yanlış ve tüketiciyi yanıltıcı ifadelere yer verilmediği savundu. Yetkililer, doğruluğuna rağmen ceza aldıkları "2 haftada günde 1 paket" ibaresini kaldırdıklarını belirttiler. PAZAR BÜYÜYOR: Firmalardan verilen bilgiye göre, sağlıklı yaşama ve insanın kendisini iyi hissetmesine katkısı olan bu ürünlerin pazarı, dünyada her yıl ortalama yüzde 15-20 büyüyor. Türkiye’de de 2004’de başlayan probiyotik yoğurtların toplam yoğurt satışlarındaki payının ciro olarak yüzde 5’i geçtiği belirtiliyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı