Ege Haberleri

    Prens’in gözü tahtta

    Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET
    12.09.2013 - 01:10 | Son Güncelleme:

    Erpa, temizlik ürünleri sektöründe amiral gemisi ‘Prens’ ile önce Ege, sonra da Türkiye’de ismini duyurmak istiyor.

    YAKLAŞIK 23 yıldır temizlik ürünleri sektöründe hizmet veren Erpa, ‘Prens Deterjan’ markasıyla ağırlığını perakende pazarına vermeye başladı. Üretiminin önemli kısmını endüstriyel pazara ayıran firma, tanıtım ve pazarlamaya yönelerek ‘Prens’i tahta çıkarmak için kolları sıvadı.

    İlk ticari faaliyetlerine 1984’te dayanıklı tüketim ürünlerinin pazarlamasını yaparak başladıklarını dile getiren Erpa’nın Genel Müdürü Kamil Erol, “İlerleyen yıllarda faaliyet alanımıza ulusal bir deterjan üreticisinin pazarlamasını da ekledik. Daha sonra ‘neden kendimiz yapmıyoruz’ düşüncesi gündeme geldi. Bu düşünceden hareketle 1990’da Karabağlar’da deterjan ve temizlik ürünleri üretimine başladık. Bugün ağırlıklı endüstriyel pazarda önemli bir yerdeyiz. Türkiye’nin çeşitli kentlerinde yaklaşık 30 bayimiz var. Birçok otel, restoran ve devlet kurumu müşterimiz durumunda” dedi.

    2009’da tesislerinin Torbalı’ya taşıdıklarını ve kapasite artışına gittiklerini anlatan Erol, bu yıl da perakende pazara ağırlık vermeye başladıklarını dile getirdi.

    Alt kalemlerle 80 çeşit

    Erol, “Üretime başladığımız yıldan itibaren ev grubu hep vardı. Ama ağırlık hep endüstriyel alandaydı. Şimdi ise ağırlık noktamızı perakende aldı. Şirketi bir adım daha ileri taşımak adına böyle bir karar aldık. Tanıtım ve pazarlamaya başladık. Şimdilik bazı yerel marketlerin raflarında varız. İleride bunlara yenileri eklenecek. Bir evi baştan aşağı temizleyecek geniş bir ürün grubumuz var. Alt kalemlerle birlikte 80 çeşit ürün bulunuyor. Hedefimiz önce Ege, sonra da Türkiye’nin güçlü bir markası olmak. Prensi tahta çıkarmak için mesai harcayacağız. Şu anda sektörde yerli marka olmamız nedeniyle tercih ediliyoruz. Kaliteyi, ekonomik olarak tüketiciyle buluşturuyoruz” diye konuştu.

    Özel ürünler yolda

    Temizlik ürünleri sektöründe yoğun bir rekabetin olduğuna dikkat çeken Erol, “Piyasada dünya markalarının bir hakimiyeti var. Ama bizim de yerel olmamız önemli. Aynı kaliteyi daha ekonomik sunabiliyoruz. Öte yanda farklılık yaratmak adına da Ar-Ge ekibimizi kurduk. Önümüzdeki günlerde piyasada bizim geliştirdiğimiz ürünler yer alacak. Bunun mücadelesini veriyoruz” dedi.

    TURİZM VE GIDA DA VAR

    Temizlik ürünlerinin yanında gıda ve turizm sektöründe de faaliyetlerinin bulunduğunu dile getiren Kamil Erol, “Baba ve dedelerimizin Çanakkale’de zeytin bahçeleri var. Biz 2004’te bunları değerlendirmek amacıyla zeytinyağı alanında yatırım yaptık. Şu anda organik zeytinyağı üretimi yapıyoruz. Ayrıca 20 tane partnerimiz var. ‘Kulahlı’ markamız var, ama şu anda ağırlıklı dökme olarak zeytinyağımızı satıyoruz. Bugün Türkiye’de normal zeytinyağının tüketimi zorken, organiği daha da zor. Turizm alanında da Çanak-kale’de bir otelimiz vardı. Şu anda kapalı. Burasıyla ilgili farklı planlarımız var” bilgisini verdi.

    YÜZDE BEŞ DIŞ PAZARA

    İç piyasada Prens markasını kullandıklarını, ihracatta ise Aegan ile yollarına devam ettiklerini dile getiren Erol, “Geçmiş yıllarda Amerika ve Almanya’nın da yer aldığı 5-6 ülkeye ihracatımız vardı. Ama şu anda Hırvatistan ve Özbekistan’a sürekli ürün gönderiyoruz. Üretimin yüzde 5’ini dış pazara ayırdık. İlerleyen yıllarda ihracata daha fazla ağırlık vereceğiz. Şu anda önceliğimiz iç pazar ve perakende ayağı” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı