Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Postallar ve kaskların durumu kafa karıştırıcı

    Radikal Ankara Temsilcisi Deniz Zeyrek yazdı
    05 Temmuz 2012 - 17:37Son Güncelleme : 05 Temmuz 2012 - 17:58

    Öncelikle tüm Türkiye’nin başı sağ olsun.

    197 saat süren arama, tarama ve çıkarma çalışmalarında kullanılan Türk donanmasına ait Çeşme ve İnebolu gemilerinin yüksek standartlarına dikkat çekmek isterim. Çünkü enkaz Çeşme’nin tespit ettiği bölgede bulundu. Gelibolu’nun olanaklarıyla çıkarıldı.

    Genelkurmay açıklamasından; su üstünden toplanan, sudan çıkarılan ve hala suda bulunan parçalardan yola çıkarak bazı sorulara yanıt vermek mümkün ama kamuoyunda tartışılan kritik soruların yanıtlanması için uzmanların daha detaylı izahatlarına ihtiyaç var:

    Örneğin; Uçağın çok fazla parçalandığı anlaşılıyor. Bu durum, uçağın füze ile vurulmuş olmasından kaynaklanıyor olabilir. Ancak diğer taraftan, yüksek ağırlık, yüksekten ve yüksek hızla deniz yüzeyine çarpma gibi faktörler de benzer sonuçlar doğurabilir mi? Bulunan parçalar arasında yanmış olanlar var. Bu da füze ihtimalini güçlendiriyor. Ancak (biri hariç) bulunan, çıkarılan, görüntülen parçaların hem füzeden, hem uçağın yakıtından kaynaklanma ihtimali olan patlamadan etkilendiğine dair fazla belirti yok. Bu nedenle de uçağın neyle vurulduğuna dair kesin bir tespit yapmak da zorlaşıyor. Motordan ayrılan gövdenin ve gösterge panelleri bulunan pilot kabinlerinin ne durumda olduğunu da görmek lazım.

    Örneğin; Pilotların bulunduğu yerin enkazın yanında olması atlama fırsatı bulamadıkları sonucunun çıkmasına neden olabilir. Ancak iki çift postal ile iki kaskın su yüzeyinde hem de sağlam olması ise tam bir muamma. Uzun boğazlı botların bağcıkları ile kasklardaki çene kilitleri çözülmeden, yanmadan, parçalanmadan pilotların üzerinden nasıl çıktığının uzmanlar tarafından izah edilmesi şart.

    Örneğin; Taranan alanın ve uçağın parçalarının yayıldığı bölgenin genişliği, uçağın uluslararası hava sahasında vurulduktan sonra kontrolsüz savrularak vurulduğu yerden uzağa düşmüş olduğu ihtimalini destekliyor. Ancak bu konuda kesin bir analiz yapabilmek için uçağın neyle vurulduğunu bilmek lazım. Diğer taraftan bulgular Suriye’nin açıklamasını çürütür nitelikte. Çünkü 2 kilometre açıkta vurulan bir uçağın, batıya doğru 7 mil daha nasıl gittiği, bu süre içinde pilotların neden atlamadığı gibi sorular yanıtsız kalıyor. Enkazın kıyıdan 8.6 mil açıkta bulunmuş olması, Türkiye’nin tezini daha fazla destekliyor.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı