Ege Haberleri

    Pınar global oyuncu

    Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET
    30.12.2013 - 01:06 | Son Güncelleme:

    Geçtiğimiz yılı 3,2 milyar TL ciro ile kapatan Yaşar Holding, 2013 hedefi yüzde 10 büyümeye ulaştı. Holding, 2017’ye kadar cirosunu 7 milyar liraya, yatırım tutarını da 500 milyon TL’ye çıkarmayı planlıyor.

    YAŞAR Holding, önümüzdeki yıllarda mevcut sektörlerin dışına çıkmadan, yeni pazar ve kanallarla yoluna devam edecek. Bu yıl yurtdışı satışlarını yüzde 20’nin üzerinde artıran topluluk, Pınar markasını Türkiye dışına taşımayı planlıyor. Geçtiğimiz yılı 3,2 milyar TL ciroyla kapatan Yaşar Holding, bu yılı ise yüzde 10’luk bir büyümeyle kapatmayı hedefliyor.
    Dört yıldır grubu önemli oranda büyüten Yaşar Holding Başkanı İdil Yiğitbaşı, 2013’ü ve gelecek hedeflerini Capital Dergisi’nin aralık sayısında değerlendirdi. Her yıl ciroyu en az yüzde 10 büyütme hedeflerinin bulunduğunu dile getiren Yiğitbaşı, grubun son dört yıllık yükselişte DYO’nun yüzde 100’lük büyümesinin çok katkısı olduğunu aktardı. Yiğitbaşı, “Topluluğun cirosu 2012’de 3,2 milyar TL’ye ulaştı. Her yıl yüzde 10 büyüme hedefimiz var. Bu hedefi gerçekleştireceğiz. Türkiye ortalamasının üstünde büyüme hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl 5 yıllık hedeflerimizi belirlemiştik. 2017’de ciromuzu 7 milyar TL’ye çıkaracağız. Yine aynı tarihe kadar da yatırım tutarımızı da 500 milyon TL olarak belirledik” dedi.

    Yüzde 20’nin üzerinde

    Önümüzdeki dönemde büyüme için mevcut sektörlerin dışına çıkmayacaklarını, yeni pazar ve kanallarla yollarına devam edeceklerini belirten Yiğitbaşı, “Pınar’la yeni yatırımlarla, yeni sektörlerle ve global bir oyuncu olarak büyümek istiyoruz. Özellikle peynirde uluslararası bir marka olmak istiyoruz. Pınar bu konuda Türkiye’de çok güzel bir yol aldı. Körfez ülkelerinde ciddi pazar payları var. Hatta labnede lideriz. Yurtdışı satışlarımızı bu yıl yüzde 20’nin üzerinde artırdık. Artık hedefimiz Pınar’ı Türkiye’nin dışına çıkarmak. Pınar, sadece Türkiye’nin markası olmamalı, uluslararası bir marka olmalı. Süt ve süt ürünlerinde ana pazarlarımız Körfez ülkeleri, Ortadoğu, Avrupa, Türk Cumhuriyetleri. Ayrıca ABD’ye ihracatımız var. Et ürünlerin de çok büyük bir potansiyelimiz var. Avrupa ve ABD’ye balık ihraç ediyoruz. Su ihracatımız var, ayrıca süt ve et ürünlerini de geliştirmeye çalışıyoruz” dedi.

    HEDEF BÖLGESEL BÜYÜME

    En önemli hedeflerinin bölgesel anlamda önemli bir oyuncu olmak olduğunu kaydeden Yiğitbaşı, bölgesel büyümeye odaklandıklarını söyleyerek, “Suudi Arabistan ve Dubai’den sonra bu yıl ilk defa Irak’ta reklam yaptık. Yurtdışında da markamıza yatırım yapıyoruz. Ortadoğu, Körfez ülkeleri, Türk Cumhuriyetleri, Rusya ve Avrupa’da Türkiye’den tüketici ürünü sunan birkaç şirketen biriyiz. Yurtdışına artık daha fazla ürünümüzü tüketiciye sunmaya çalışıyoruz. Yeni ülkelere yönelik yeni ürünler geliştiriyoruz. Örneğin Irak ve Arap ülkelerine kahvaltı kreması var. Irak’ta ciddi bir paya ulaştı. Türkiye’nin dışında daha büyük bir nüfus hedefliyoruz. Türkiye çevre ülkelerle birlikte artık hedefimizde 400 milyon kişi var” diye konuştu.

    EV DIŞI TÜKETİM

    Yiğitbaşı, gelecek ajandasının en önemli maddelerini ise devam eden yatırımların tamamlanması, yeni lanse ettikleri Pınar Profesyonel ile ev dışı tüketimde büyüme planı, bölgesel büyüme, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik olarak sıraladı. Yiğitbaşı, “Pınar Profesyonel ürünlerimizle aşçılara ve çeşitli ev dışı kanalara gidiyoruz. Türkiye’de ev dışı tüketimde çok ciddi artış var. Bu nedenle ev dışı tüketimden de pay almayı hesaplıyoruz” dedi.

    STRATEJİK PLAN

    2014’teki hedeflerine de değinen İdil Yiğitbaşı, şu bilgileri verdi: “Stratejilerimizi her yıl gözden geçiriyoruz. Üç yıllık bir stratejik plan çalışması yapıyoruz. Şu anda da o dönem içindeyiz. 2013 yılında adım attığımız stratejilerimiz var. Pınar Süt’ün 3’üncü fabrikasının temelini Şanlıurfa’da attık. Önemli ve stratejik bir yatırımdı. O bölgede süt üretimini artırmayı hedefliyoruz. Orada süt, yoğurt ve ayran gibi ürünler üreteceğiz. Çevre ülkelere ihracat açısından önemli bir fabrikamız olacak. Bu yatırımla, süt ve süt ürünleri kapasitemiz 900 milyon litreye ulaşacak.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı