Pınar daha fazla direnemedi

Hürriyet Haber
06 Şubat 2005 - 00:01:00

PINAR uzun süredir, neredeyse jenerik hale gelmiş ‘doğal süt, Pınar süt’ imajını etkileyecek diye ‘aromalı süt’ reklamı yapmak istemiyordu.Ama bu kategoride kızışan rekabet Pınar’ın ‘aromalı’ süt reklamı yapmasını zorunlu kıldı. Bakalım yetişkinlere yönelik ‘aromalı süt’ kampanyası, uzun dönemde jenerik hale gelmiş Pınar markasını nasıl etkileyecek.Reklama gelirsek... Pınar’ın Karamelalı süt reklamı komik. Bir çekim atmosferindeyiz. Tuba Ünsal, Karamelalı sütünü keyifle içerek yürüyor. Ama aldığı keyiften o kadar başı dönmüş ki, hızını alamayıp uçurumdan düşüyor. Son karede aynı elbiselerle, düşmek üzere olduğunu anladığımız başka bir oyuncu var. Ve aynı hattaki diğer Pınar aromalı süt paketleri...Dikkat çekici, tekrar izlenme değeri olan bir reklam. Vaat ve mizah ilişkisi de iyi kurulmuş. Bir içecek reklamında ‘keyif’ ya da ‘hazzın’ mizah kullanılarak dolaylı olarak gösterilmesi ürünün farkında olma oranını artırır. Ama bu farkında olma ne kadar ‘satın alma’ davranışına dönüşür onu bilemem! (Bilirim de hani burada lafın gelişi söylüyorum).NOT: Umarım RTÜK, ‘insan bir ürünü içerken bu kadar da keyif alamaz’ deyip Karamelalı Pınar Süt reklamı nedeniyle televizyon kanallarını cezalandırmaz. Bu arada Karamelalı sütü denedim, sonuç mükemmel, öneririm. Karamelalı Süt’ü çok zor bulduğumu söylemeden edemeyeceğim. Demek ki dağıtım sorunu var. Siz siz olun bu tür ürünlerde dağıtımı tamamlamadan reklam kampanyasına başlamayın. Bıyıksız Türk CasperCASPER reklamında kadın, dizüstü bilgisayarlar arasından seçim yapmak istiyor. Rakipleri temsil eden bilgisayarların ekranlarında bir takım bıyıklı erkek yüzleri var. Hatta bir tanesindeki yüz sihirli lambalı Alaaddin’i andırıyor. Kadın ilerliyor, ilerliyor bıyıksız, yumurta gibi bir oğlan suratının bulunduğu ekranın önünde duruyor. Sonra Casper markasını okşuyor. Ekrana ‘seni seviyorum’ yazıyor. Reklam, Casper ‘Türkiye’nin prestiji’ sloganıyla bitiyor. Eeee... Ne bu şimdi? Kadın bıyıksız erkeği seçince Casper niye Türkiye’nin prestiji oluyor. Casper ne demek istiyor? Bıyıksızlar iyi teknoloji mi üretiyor?O ne limon öyleYENİ Pepsi Twist reklamında, bir limon olduğundan çok büyük boyda ve erkeğin ikamesi gibi gösterilerek ‘Limonlu’ vurgulaması ‘göze’ sokulmak isteniyor. Ancak beynin biraz gizli bölgelerine gidince çıkan anlam hiç de böyle değil. Pepsi Twist reklamı kadınların ‘büyük’ şeylerden hoşlandığını öyle gizli bir dille anlatıyor ki, bu reklamı izledikten sonra Haydar Dümen'e başvurup ‘uzunluk’ hakemliği isteyenlerin sayısında ciddi bir artış olabilir! Fikir mi nasıl? Tabii ki müthiş. Bir limon soyulup, adamın pardon kadınların gözüne bu kadar sokulabilir.Cep Bank alt markalaşıyor GARANTİ Cep Bank kampanyasının yeni reklamında iki genç, Michael Jackson dansı eşliğinde, cep telefonlarına gelen şifreyle bankamatikten para çekiyor. Yeni ürün önceki reklamlarda başarılı bir şekilde duyuruldu. ‘Danslı’ reklam bir bakıma gençlere yönelik küçük bir cila. Garanti, müziğin, tekrar yoluyla beyinde iz bırakma gücünden yararlanarak Cep Bank'ı güçlü bir alt markaya dönüştürmek istiyor. Böyle giderse kısa sürede başaracak da. Doğrusu da bu. Pıtır pıtır bir yerlerden rakipler görünmesi an meselesi. Erken marka yaratan, erken yol alır. NOT: Sizi bilmem ama ben kişisel olarak Citroen reklamındaki ‘Robocop’ aracın Michael Jackson dansını çok daha başarılı buldum. Bizim gençler ayak hareketlerinde çok başarılı değiller! Ömür lansmanında doğrular, yanlışlarYENİ bir pilicimiz oldu, adı Ömür. Ömür, markalaşma yolculuğunu çıktı. Bakalım neler yapacak hep birlikte göreceğiz. Şimdilik şu ana kadar yapılanları analiz edelim: Lansmana ‘Piliç Aranıyor’ meraklandırıcısı ile başlamak doğru. ‘Piliç Aranıyor’ başlığı altında gündemdeki ‘hijyen, sağlıklı piliç’ tartışmasına dikkat çekip ‘Aranan Pilicin Ömür’ olduğunu vurgulamak doğru. ‘Eleman aranıyor’ sayfalarını ‘Piliç’ Aranıyor’ başlıklı reklam için kullanmak çok yaratıcı. ‘Bir Ömür Gençlik’ vaadi iyi özetleyen çok iyi bir slogan. Açılış reklamından önce basın toplantısı yapıp ‘arkadaki güvenilir gücün’ Sabancı Gıdasa olduğunu duyurmak, gazetelerin ekonomi sayfalarını bir günlüğüne parsellemek doğru. Piliç gibi bir ürünün lansmanında, dağıtım sınırlı olsa da gazete-televizyon sinerjisinden yararlanmamak yanlış. Basın toplantısında günün sonunda evirip çevirip gırtlaklayacağın pilici süsleyip püsleyip, şirinlik muskası haline getirip görücüye çıkarmak yanlış. Peki bu tabloda yanlışlar doğruları götürür mü? Şu anda hayır. Ama Ömür çok dikkatli olmalı. Piliç kategorisi pazara inildiğinde tam bir cadı kazanı. Başarı için doğruların fazla olduğu pazarlama şart!Citroen ilk 4’e girdiHTP’nin her hafta yaptığı ‘Reklam Algı-Etki Endeksi’ araştırmasına göre Citroen’in dans eden araç reklamı geçen hafta en çok anımsanan ilk beş reklam arasına girdi. Müthiş bir reklam fikri, müthiş bir prodüksiyon harikası. Bu reklamı tanımlamak için bilmem başka söze gerek var mı?Jelibon’da sorun neredeKENT’in Jelibon reklamı ‘içimizdeki çocuğu’ vurgulayan çok eğlenceli bir reklam olmuş. Bir grup yetişkin, Jelibon yedikten sonra çocukluklarına dönerek ‘çilli bom’ şarkısı eşliğinde yaramazlık yapıyorlar. Buraya kadar mantık hatası yok. İçimizde bir çocuk olmasa niye çikolata, şeker yiyip sakız çiğneyelim değil mi? Bu çocuğu dışarı çıkarmak, bizimle hoş bir şekilde yüzleştirmek Jelibon’un yetişkinler arasındaki tüketimini artırabilir. Sorun reklamın sonunda. Son bölümde içerdeki odada uyuyan çocuk sese uyanıp, babasını yaramazlık yaparken görüyor ve ‘Yine mi benim Jelibonlarımdan yediniz?" diye soruyor. Yani Jelibon bir yandan yetişkinlere çengel atarken diğer yandan çocuklardan da vazgeçemiyor. Jelibon gibi ‘çocukça’ bir ürünün ‘çocuk’ hedefinden vazgeçmeden yetişkinlere yedirilmesi mümkün mü? Zor. Niye mi? Düşünün bakalım niye yetişkinler çok fazla süt içmez? Buldunuz mu? Valla ben söylemem. Siz de iyice hazır lopçu oldunuz canım. Çalıştırın biraz saksıları. Hayırrr...ÇekirgelikNe kadar süre yol gideceğiniz deponuzdaki benzine bağlıdır. Beynin benzini eğitimdir. Eğitilmeyen uzun süre yol alamaz. (Richard Valletta)

Yayınlanma Tarihi : 06 Şubat 2005 - 00:00:00
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Koç Burcu
      21 Mart - 20 Nisan

      Kişisel farkındalığınızı arttıracak, bilgi kazanmanızı sağlayacak, ama bu esnada bütçenize çok fazla zarar vermeyecek şeyler planlamalısınız. Tüm...Koç Burcu - Bugün

      Boğa Burcu
      21 Nisan - 20 Mayıs

      Başarınızı diğerleriyle de kutlayabilirsiniz. Bilgi toplamalı, bilgilerin gerçekliğinden emin olmalı ve başladığınız işleri bitirmelisiniz. Fark yaratmak istiyorsanız,...Boğa Burcu - Bugün

      İkizler Burcu
      21 Mayıs - 20 Haziran

      Evinizde ve özel ilişkilerinizde yapacağınız değişiklikler duygusal anlamda istikararı sağlayabilir. İş birliğine açık olmanız durumunda, evinizi veya yaşadığınız yeri...İkizler Burcu - Bugün

      Yengeç Burcu
      21 Haziran - 22 Temmuz

      Önemli detayları atlamadığınızdan emin olun. İstediğinizi açık açık ortaya koymak işe yarar çözümler üretmenizde size yardım edebilir....Yengeç Burcu - Bugün

      Aslan Burcu
      23 Temmuz - 23 Ağustos

      Duygusal anlamda motive bir gündesiniz. Yanlış nedenlere dayalı değişiklikler yapmak doğru olmayabilir. Olayları doğru değerlendirmeli, daha alçak...Aslan Burcu - Bugün

      Başak Burcu
      24 Ağustos - 23 Eylül

      Sahip olduğunuzdan daha fazla paranız varmış hissine kapılmayın ve aşırı harcamalardan kaçının. Sizi motive eden kişilerle görüşebileceğiniz bir hafta...Başak Burcu - Bugün

      Terazi Burcu
      24 Eylül - 23 Ekim

      Bu hafta sonu, önemli kişisel değişiklikler yapmanız durumunda kendinizi çok iyi hissedebilirsiniz. Sizi bekleyen güzel bir gelecek varken lüzumsuz...Terazi Burcu - Bugün

      Akrep Burcu
      24 Ekim - 22 Kasım

      Dış etkilere bağlı duygusal durumlarla uğraşabileceğiniz bir hafta sonundasınız. Bazı kişilerin yapacağı son dakika değişiklikleri sizi asıl uğraşmanız gereken işlerden...Akrep Burcu - Bugün

      Yay Burcu
      23 Kasım - 21 Aralık

      Duyduğunuz her şeye inanmamalısınız. Belli anlaşmalar yapmadan ya da bazı sözler vermeden önce, kendi araştırmanızı bizzat yapmanızda fayda var. Bu hafta sonu, elinize...Yay Burcu - Bugün

      Oğlak Burcu
      22 Aralık - 20 Ocak

      Endişelerinizi dile getirerek olaylara netlik kazandırabilir ve doğru kararlar alabilirsiniz. Eviniz ve ailenizle bağlantılı konularla ilgilenirken daha sorumlu davranmalısınız....Oğlak Burcu - Bugün

      Kova Burcu
      21 Ocak - 18 Şubat

      Çok fazla bilgi paylaşımı size ters şekilde geri dönebilir ve size bazı bedeller ödetebilir. Bu hafta sonu, sevdiğiniz kişilerle ilişkilerinizi...Kova Burcu - Bugün

      Balık Burcu
      19 Şubat - 20 Mart

      Bu hafta sonu, bazı işleri ele alış veya uygulayış biçiminizi ya da bilgi edinme ev haber alma yöntemlerinizi gözden geçirebilirsiniz. Bu sayede kendinizi...Balık Burcu - Bugün