Piliç tüketimi fiyat indirimiyle teşvik ediliyor

Hürriyet Haber
14.10.2008 - 11:23 | Son Güncelleme:

Tavukçuluk sektöründeki üretim maliyetlerinin artması ve ekonomik kriz endişesiyle harcamalarını kısıtlaması sonucu tüketimde azalma olduğu bildirildi.

Beyza Piliç Genel Koordinatörü Necmettin Çalışkan, Türkiye'de kişi başına tavuk eti tüketiminin, çok sayıda ülkenin oldukça gerisinde olduğunu söyledi.

Tüketimin Avrupa'da 30, ABD'de 40 kiloyu aştığını, Hong Kong'da ise bu rakamın 70 kilonun üzerinde olduğunu belirten Çalışkan, Türkiye'de ise tüketimin en az 20 kilo düzeyinde olması gerektiğini ifade etti.

Çalışkan, tavuk etinin, yüksek proteini ile öne çıktığını, pişirmesinin kolay, yağ oranının çok düşük ve kolesterol açısından da kırmızı ete oranla daha avantajlı durumda olduğunu belirterek, “ancak son yıllarda bu ürünün tüketimi beklenenin çok altında kaldı” dedi.

Tüketimin, üretim maliyetlerinin artması ve ekonomik kriz endişesi yaşayan vatandaşın temel gıda maddelerinin dışında harcama yapmamasından düştüğünü anlatan Çalışkan, şöyle konuştu:
“Ürünlere zam yapılması, vatandaşın ayağını geri çekiyor. Biz de bu nedenle tüketimi teşvik etmek amacıyla zam yapmak bir kenara, normal olan fiyatları da aşağıya çekiyoruz. Sektörde ciddi bir sıkıntı var. Son 7 yılın en kötü dönemlerinden birini yaşıyoruz. Ramazan süresince işler normal gitmesi gerekirken ciddi bir kriz yaşadık. Okulların açılması, kışlık yakacak telaşı ve bayramlık alışverişler gibi ihtiyaçları karşılamaya yönelen vatandaşa ucuz tavuk eti yedirmek için 4 YTL olan tüm piliç ve but fiyatını 3.75 YTL'ye, kanat fiyatını da 5.5 YTL'den 4 YTL'ye çektik. Tüm piliç ve but fiyatının toptan fiyatı ise 3.35 YTL'den 3.20 YTL'ye geriledi.”

GÖĞÜS TÜRLERİNDEKİ FİYAT SABİT KALDI

Çalışkan, göğüs türlerindeki fiyatın ise, bu ürünün döner ve yemeklerde yaygın kullanılmasından dolayı indirim yapmadıklarını da söyledi.

Özellikle okulların açılması nedeniyle kafeteryalarda tavuk döner ve diğer ürünlerin satışının arttığını belirten Çalışkan, bunun, sektörü rahatlatmasa da kendileri açısından bir avantaj olduğunu ifade etti.

Çalışkan, sektördeki birçok firmanın, başka işler yaparak ayakta durmanın gayretinde olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:
“Biz örneğin yemeklik yumurta ihracatı yaparak bu işten kazandığımız parayla piliç işletmeciliğini ayakta tutmaya çalışıyoruz. Diğer bazı firmalar, zeytinyağı, kırmızı et gibi ürünlerin pazarlamasını yaparak kendini finanse ediyor. Maliyetler gerçekten zorlayıcı durumda. Tavukçuların, yeni bir krizi göğüsleme takatı kalmadı.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı