Petrol-İş, Tüpraş için yine iptal davası açtı

Cüneyt UZUNOĞULLARI
14.09.2005 - 01:53 | Son Güncelleme:

Türkiye Petrol Kimya Lastik İşçileri Sendikası (Petrol-İş), Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş’nin (Tüpraş) yüzde 51’lik bölümünün özelleştirilmesine ilişkin ihalenin iptali istemiyle Danıştay’da dava açtı. Danıştay önündeki Zafer Parkı’nda toplanan Petrol-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa Öztaşkın, sendika yöneticilerin ve sendika üyelerine, bazı siyasi parti, sendika ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri de destek verdi. Sendika üyelerinin, yakalarına, ‘Tüpraş’ta hakkımız var, satmıyoruz. Kamu malı halkın malı’ yazılı kokartlar taktıkları görüldü.

TÜRKİYE SATILDI:

Sendika Genel Başkanı Öztaşkın, yaptığı açıklamada, önceki gün gerçekleştirilen Tüpraş ihalesinin iptaline ilişkin yürütmeyi durdurma istemli dava açacaklarını belirterek, ihalede sadece Tüpraş’ın değil, ‘Türkiye’nin geleceğinin’ satışının yapıldığını söyledi. Türkiye’nin, dünkü ihalede en önemli ve en stratejik ekonomik varlığını kaybettiğini ifade eden Öztaşkın, ihaledeki 4 milyar 140 milyon dolarlık satış rakamının kendileri açısından sürpriz olmadığını kaydetti. Öztaşkın, bu rakamın, Tüpraş’ın kuruluş değerine eşdeğer, Tüpraş’ın 2004 yılında gerçekleştirdiği cironun 4’te 1’ine eşit olduğunu vurguladı.

Öztaşkın: Reklam sosyal amaçlıydı, ucuza geldi

PETROL-İŞ Sendikası, Tüpraş’ın satışına karşı televizyonlara verdiği reklamları ‘Sosyal amaçlı tanıtım’ çerçevesine sokarak tanıtımı ‘ucuza’ getirdi. Petrol-İş Sendikası Başkanı Mustafa Öztaşkın, Tüpraş’ın özelleştirilmesine karşı yürüttükleri kampanya için verilen gazete, dergi ilanları, televizyon ve radyo reklamlarının toplumun bilinçlendirilmesi açısından çok yararlı olduğunu ve kampanyayı,’Sosyal amaçlı tanıtım’ kategorisinde düzenledikleri için çok fazla harcama yapmadıklarını söyledi. Tüpraş’ın özelleştirilmesi aşamasında, satış kararına karşı geniş çaplı bir tanıtım kampanyası yürüttüklerini belirten Öztaşkın, kampanyanın 3 ay önce ulusal gazete, dergi ve Billboardlara ilanlar vererek başladığını, son 2 haftada da 8 ulusal, 60 yerel TV’ye reklamların verildiğini belirti. Öztaşkın yapılan tanıtım aracılığıyla çok geniş bir kesimin bilgilendirildiğini bir çok işadamının telefon açarak kampanyaya destek verdiğini söyledi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı