Teknoloji Haberleri

    Periscope kullanıcılarına savaş açtı

    Hürriyet Haber
    07.10.2015 - 08:46 | Son Güncelleme:

    Yayıncı kuruluşlar, maçları canlı yayımlayan Periscope kullanıcılarına savaş açtı


    ‘Canlı’
    takip!

    Türkiye’deki kullanıcıların dünyada ilk üçe girdiği canlı yayın uygulaması Periscope’taki yapılan maç yayınları için şirketler önlem almaya başladı. Türkiye Süper Lig, Şampiyonlar Ligi ve hazırlık maçlarını yayınlayan şirketler, artık Periscope ekipleriyle ortaklaşa çalışarak uygulamadaki hesapları anlık olarak kapatıyor.

    Ahmet CAN

    CANLI yayın uygulaması Periscope her geçen gün çığ gibi büyüyor. Birçok kullanıcı yasal yayınlar yapsa da maç gibi korsan içerikler de Periscope’ta yer alabiliyor. Türkiye Süper Ligi, Avrupa veya hazırlık maçlarını evlerinden izleyen bazı Periscope kullanıcıları, akıllı telefonlar üzerinden canlı yayın yaparak diğer kullanıcıların da maçı canlı olarak izlemesini sağlıyor. Yapılan bu yayınlar maçları yasadışı olarak diğer kullanıcıların da izlemesini sağlıyor. Özellikle son zamanlarda artan bu sorun için yayıncı kuruluşlar harekete geçti. Periscope ve Periscope’u satın alan Twitter yöneticileriyle iletişime geçen Türkiye’deki yayıncı kuruluşlar, maç saatlerinde bağlantılı olarak çalışıyor. Bu sayede Periscope üzerinden maç yayını yapan kullanıcıların hesapları 90 dakika içinde kapatılabiliyor.
    HER HAFTA 50 HESAP
    Samsung ile internet üzerinden UHD (4K) yayını için yapılan işbirliği toplantısında konuşan Digiturk IT Genel Müdür Yardımcısı Hatice Memigüven, Periscope’tan şifreli maçı yayınlamanın adı düpedüz hırsızlık olduğunu söyledi. Memigüven, “Bunu iki türlü yapanlar var. Bazıları stada gelip oradan canlı yayın ile görüntü aktarıyor, bu yasal değil. Bazıları da bize üye olup televizyon ekranını cepten çekiyor. Biz bu duruma müdahale ediyoruz. Bizim bu işi takip eden için adamlarımız var. Teknik bir ekibimiz var, bu tarzda yasal olmayan şekilde yayın yapan üyelerimizi tespit ediyor. Twitter bu konuda bu da bize destek veriyor. Haftada ortalama 50 maç yayınını yapan Periscope kullanıcısının hesabını kapatıyoruz. Ancak burada önemli olan 90 dakika içinde ulaşmak bu yayınlara. Bu durum bizi rahatsız ediyor ve bununla mücadele ediyoruz” dedi.
    HEPSİ KÖPEKBALIĞI
    D-Smart CEO’su Ali Güven, Periscope ve YouTube gibi sosyal medya platformlarında herhangi bir D-Smart içeriğini gördüklerinde hemen harekete geçtiklerini söyleyerek, “Doğan TV bünyesinde bir dijital ekibimiz var. Korsan olarak içeriklerimizin yayınını bu mecralarda gördüğümüzde hemen harekete geçiyoruz. İlgili şirketin yetkilileriyle temasa geçiyoruz ve o yayını kapattırıyoruz. Bu sorunun önüne geçebilecek yazılımlar üzerine çalışmalarımız var. Bizler kurumsal şirketleriz, bu sosyal medya şirketleri ise birer köpekbalığı. Bugün Periscope var, yarın başka bir sosyal mecra çıkacak. Bu yüzden tüm çalışmalarımızı buna yönelik yapıyoruz” diye konuştu.


    Periscope: Tehdit
    değil desteğiz


    DAHA önce konu hakkında konuştuğumuz Periscope CEO’su Kayvon Beykpour, Periscope’un izleyicilerle olan etkileşiminin televizyon kanallarına göre oldukça yüksek olduğunu belirterek, şunları söyledi: “İşin aslına bakacak olursak Periscope, televizyon kanalları için bir tehdit değil, aksine destekleyici bir unsur. Hatta bu yüzden Periscope, artık televizyon kanallarının oldukça ilgisini çekmeye başladı. Bunun sebebi ise Periscope’tan televizyon kanallarını yayınlayanlar aslında televizyon kanallarına yeni izleyiciler kazandırması. İzleyiciler, ESPN’de bir maç olduğunu görüyor ve oradan televizyon başına gidip o maçı izlemeye başlıyor” şeklinde konuştu.


    İnternetten TV
    ekranına 4K yayın

    SAMSUNG Electronics Türkiye ve Digiturk, Samsung UHD TV’lerde 4K içeriği kullanıcılarla buluşturmak için işbirliği yaptı. Bu işbirliği çerçevesinde Digiturk, Samsung TV’lere özel online UHD içerik sağlayacak. ‘Samsung UHD Gate by Digiturk Play’ uygulaması ile sunulan yeni içeriklerde İZ TV tarafından hazırlanan 15 bölümlük yerli belgeseller yer alıyor. Bunun yanı sıra global stüdyolara ait UHD içerikler, Samsung UHD TV sahiplerinin TV’lerindeki akıllı arayüzde yer alıyor ve gerçek 4K içeriği her an izleyebilecek şekilde kullanıcılarla buluşuyor. Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Direktörü Hüseyin Erel, şirket olarak Türkiye’de UHD (4K) talebinin hızla arttığına işaret ederek, “Yenilikçi, yüksek kaliteli televizyonlarımız ile birlikte iş ortaklarımızla geliştirdiğimiz özel içeriklerle yanıt veriyoruz. Türkiye’nin ilk ve lider dijital yayın kuruluşu Digiturk ile birlikte geliştirdiğimiz ve Türkiye’de ilk kez kullanıcılara sunulan online Samsung UHD Gate by Digiturk Play uygulamasını tüketicilerin beğenisine sunuyoruz. Gerçek 4K deneyimini tüm kullanıcılara en üst seviyede yaşatmak için Ar-Ge çalışmalarının yanı sıra değerli iş ortaklarımızla çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

    Etiketler: A+ , B
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı