Perakendede ‘çok eşlilik’ modelini deniyor, hesaplı modaya oynuyor

Demet CENGİZ BİLGİN
23.08.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 22.08.2009 - 20:49

Retail Platform, Dubaili Max ve Avustralyalı Forever New markalarının ardından Yunan aksesuvarcı Alexi Andriotti’nin Türkiye mağazalarını devraldı.6-7 markayla daha görüştüklerini belirten Retail Platform CEO’su Nurettin Kantarelli, “Bizimki perakendede poligami (çok eşlilik) modeli. Dubaili ve Avustralyalıyı Türkiye’de evlendirdik. Bu evliliğe yeni partnerler ekliyoruz” dedi.

TEKSTİLCİ Saide Grup işbirliğiyle kurulan Retail Platform, bir süre önce farklı bir yapılanmayla Dubaili Max ve Avustralyalı Forever New markalarını Türkiye’ye getirdi. Türkiye’de 11 mağazalık büyüklüğe ulaşan Yunan Alexi Andriotti’nin mağazalarını devralan Retail Platform, 6-7 markanın daha Türkiye’ye gelebilmesi için görüşmeler yapıyor. Ekime kadar İngiliz bir markayı daha getireceklerini anlatan Retail Platform CEO’su Nurettin Kantarelli, başka bir İngiliz markayla da anlaşmak üzere olduklarını söyledi. Kantarelli, çok anlaşılamayan yapılarını “Bizimki perakendede poligami (çok eşlilik) modeli. Dubaili ve Avustralyalıyı Türkiye’de evlendirdik. Bu evliliğe yeni partnerler ekliyoruz. Bizi apartman yöneticisi gibi düşünmek lazım. Yani bu apartmanda, bu platformda hem kiracılar var, hem de evsahipleri” sözleriyle açıkladı.

Dev bir makine kurduk

İlk iki markanın Retail Platform’un ortağı olduğunu, Alexi Andriotti’nin ise franchise hakkını aldıklarını belirten Kantarelli şunları söyledi: “Kurulan bu platforma markalar isterse ortak olabiliyorlar. İsteyen franchise hakkını veriyor ve sistemden faydalanıyor. Tek tek bu markalar geldiğinde insan kaynağı, bilişim teknolojisi, hukuk, lojistik gibi pek çok konuda emek harcaması gerekiyor. Biz büyük bir makine kurduk: Retail Platform. İsteyen makinanın içinde yer alıyor, isteyen hizmetlerinden faydalanıyor.”

Hesaplı moda yükselişte

Getirdikleri markaların ‘hesaplı moda’ alanında faaliyet gösterdiğini kaydeden Kantarelli, bu alanda faaliyet gösteren markaların Anadolu’da çok daha yüksek şansa sahip olduğunu belirtti. Üst segmentte yığılma olduğunu vurgulayan Kantarelli, “Türkiye’de organize olmamış bir perakende var. Organize olmaya doğru gidiyor. Pazar doymuş değil. Piramidin tepesindeki yığılmaya karşın uygun fiyatlı segmentte boşluk var. Bir kaç oyuncu bunu çok iyi değerlendiriyor. Bizim platforma bundan sonra dahil olacak markalar da hesaplı moda alanından olacak” diye konuştu.

23 mağaza kesin

Kantarelli, Max ve Forever New markalarının yılı 3’er mağaza ile kapatmayı planladığını belirterek, “Alexi Andriotti’nin İstanbul, Antalya, Trabzon, Mersin ve Denizli’de 11 mağazası var. Trabzon’u kapatacağız ama yıl sonuna kadar bir kaç mağaza daha ekleyeceğiz. 17 mağazaya ulaşabiliriz” dedi. Kantarelli, yeni eklenecek markalarla yıl sonuna kadar Retail Platform’un mağaza sayısının artacağı bilgisini verdi.

‘No logo’ çıktı, ‘Bana ne markadan’ diyenler var

DÜNYADA ‘no logo’ (logosuzluk) kavramı çıktığını hatırlatan Nurettin Kantarelli, “Tüketici artık ‘Bana ne bunun markasından’ diyor. İngiltere’de bu işi Tesco çok iyi yapıyor. Orta segmentteki markalar bu akımdan ciddi zarar gördü. Resesyon, depresyon dönemlerinde insanların tercihi piramitte aşağıya doğru yönelir” dedi. Bundan sonra globalizmin bir sonucu olarak dünyada daha çok resesyon, depresyon, ekonomik kriz görüleceğini savunun Kantarelli, hesaplı moda kavramının güncelliğini sürekli koruyacağını belirtti. Kantarelli, “Fast-food gibi hesaplı moda yükselecek. Bu yükseliş süreklilik arz edecek” dedi.

Üretim yapma planı var

FOREVER New ve Max markalarına üretim için yola çıktıklarını, ardından perakende işinin doğduğunu belirten Nurettin Kantarelli şöyle konuştu: “Bu iki marka için küçük çaplı üretim başlattık. Ancak işi koleksiyon ve tasarıma kadar götürmek istiyoruz. Saide, ihracatçı bir grup. Önemli markalara üretim yapıyor. İngiltere’de kendi tasarım ofisi var. Moda ihracatçısıdır aynı zamanda. Türkiye’ye getirilen markalarla da böyle ilişkiler kurulabilir.”

Pazara şu anda girmek avantaj

NURETTİN Kantarelli, küresel ekonomik kriz yüzünden piyasalarda yaşanmakta olan finansal sıkıntıların yanı sıra, maliyetler düştüğü için yatırım yapmanın kolaylaştığına dikkat çekti. Kantarelli, “Faaliyet gösterdiğimiz bu pazara şu anda girmek büyük avantaj. Türkiye’ye bir dönem çok ilgi oldu ama bu ilgi son dönemde biraz yavaşladı. Şimdi ülkeye giren uluslararası tüm markalarla alışveriş merkezlerine hareketlilik de gelir” diye konuştu.

Dış ticaretin başkenti İstanbul Tunceli’den ihracat yok

TÜRKİYE’nin dış ticaretinde İstanbul ilk sırada yer alarak, ilk 6 ayda 25 milyar 879 milyon 508 bin dolarla ihracatın yüzde 54,2’sini, 32 milyar 788 milyon 929 bin dolarla ithalatın yüzde 52.6’sını gerçekleştirdi. Küresel krizin olumsuz etkisi illerin dış ticaretine de yansırken, Türkiye’nin 6 ili 1 milyar doların üzerinde ihracat ve ithalat yaptı. Dış Ticaret Müsteşarlığı verilerinden yaptığı hesaplamalara göre, Marmara Bölgesi dış ticarette başı çeken bölge olurken, bölgeden 33 milyar 956 milyon dolarlık ihracat, 43 milyar 876 milyon dolarlık ithalat yapıldı. Türkiye’nin ihracatçı ve ithalatçı firmalarına bakıldığında ise Türkiye’de 38 bin 762 ihracatçı, 41 bin 969 ithalatçı firma bulunuyor. En fazla ihracatın yapıldığı iller Türkiye’nin büyük şehirleri olurken, bu iller arasında İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Kocaeli ve Gaziantep bulunuyor. Tunceli ise, bu dönemde ihracat yapılmayan tek il oldu. Geçen yıl aynı dönemde bu ilden 34 bin dolarlık ihracat gerçekleştirilmişti.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı