Perakendecilere 'keşif' platformu

Hürriyet Haber
28 Ocak 2015 - 11:29Son Güncelleme : 28 Ocak 2015 - 11:27

Dünyaca ünlü danışmanlık şirketi Forrester, Teradata’nın perakendeciler için sunduğu “Aster Keşif Platformu”nun sonuçlarını “Toplam Ekonomik Etki” çalışmasında açıkladı.

Söz konusu platformu 5 yıldan fazla kullananlar üzerinde yapılan araştırmaya göre parçalanmış verilerin düzene konması, teknik destek ve kiralama maliyetlerinin azaltılması ve ticari içgörülere ayrılan zamanın artırılması olanaklı hale geldi.

Teradata Türkiye Genel Müdürü Gamze Aydın, Platformun yenilikçi ve verimlilik özellikleri nedeniyle perakende şirketlerine çeşitli kolaylıklar sağladığını söyledi. Aydın, “Bu sayede sosyal ağ analizi, müşteri hareketi, davranış analizi, satın alma yolu, sahtekarlık, finansal analiz ve kişiselleştirilmiş öneriler gibi konularda yöneticiler veri odaklı ve daha isabetli karar alabiliyorlar” diye konuştu.

ARAŞTIRMANIN SONUÇLARI

Forrester’ın araştırmasından çıkan sonuçlara göre yatırımın kendini amorti etme süreci 13.9 ay. Yatırım getirisi yüzde 106'ya ulaşırken, perakendeciye 3 yılda kazandırdığı miktar ise 6.1 milyon dolar oldu. Hedef müşterinin, müşteriye dönüştürülmesini hızlandırarak “nihai karara” doğrudan etki yaptı, BT harcamalarında tasarruf ve son kullanıcı verimliliğinde artış sağlandı. Pazarlamanın etkinliğini artırdı ve yeni içgörüler sayesinde pazarlama bütçesinden yüksek kar elde edildi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı