Perakende sektörü kriz nedeniyle yeniden yapılanıyor

ANKA
16.10.2008 - 14:30 | Son Güncelleme:

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ekrem Akyiğit, kriz söylemleriyle ihtiyaçların ertelenmesinin Türkiye’de zincirleme ekonomi kazalarına yol açabileceğini belirterek, “Perakende sektörünün tüm oyuncularıyla tüketici için en uygun alım koşullarını sağlamak üzere seferber olduk” dedi.

Perakende sektörünün 2007 yılında toplam 150 milyar dolar ciro gerçekleştirdiğini ve 2.8 milyon kişiye istihdam olanağı sunduğunu belirten Ekrem Akyiğit, sektörün mevcut ortamda dahi 2007 yılına göre yüzde 15’lik bir büyüme hedeflediğini söyledi.

Ekrem Akyiğit yaptığı yazılı açıklamada, küresel mali krizin olası etkilerini en aza indirmek için perakende sektörünün kendisini yeniden yapılandırdığını ve yapay kaygılarla ekonominin doğal akışının zorlanmaması gerektiğini ifade etti. Perakende sektörünün devamlılığının Türkiye ekonomisi için hayati önem taşıdığını kaydeden Akyiğit, bunun ancak sektörde alınacak tedbirlerle, tüketicinin ihtiyaçlarını ertelememesinin sağlanmasıyla mümkün olabileceğini söyledi. Kriz söylemleriyle ihtiyaçların ertelenmesinin Türkiye’de zincirleme reaksiyona neden olacağını bildiren Ekrem Akyiğit, “Birleşmiş Markalar Derneği olarak dünyada ve ülkemizde devam etmekte olan finansal krizin farkındayız” dedi.

Yaşanan krizi birkaç sonra bitecek bir kriz olarak değil, dünyada ve Türkiye’de oluşan "yeni ekonomik ortam" olarak gördüklerini belirten Akyiğit şöyle dedi:

“işlerimizi oluşan ‘yeni ekonomik ortam’ bu bakış açısıyla yönetiyoruz. Perakende sektörünün tüm oyuncuları üreticiler, tedarikçiler, bankalar, alışveriş merkezleri ve diğer tüm katkı sağlayıcılar tüketicilerimiz için en uygun alım koşullarını sağlamak üzere seferber olduk.”

“SEKTÖRDE TEDBİR ALIYORUZ”

Akyiğit, sektörün toplumun ihtiyaçlarını ertelememesi için ülkede yüzde 10 enflasyon olmasına rağmen fiyatlarında artış yapmadığını belirtirken, “Aldığımız tedbirler çerçevesinde, elektrik tüketim fiyatları yılbaşından bugüne yüzde 60 zamlanmasına rağmen, enerji maliyetlerindeki artışları fiyatlara yansıtmadık. Döviz kurundaki artışları fiyatlara yansıtmadık” dedi. Akyiğit, Sonbahar-Kış hazır giyim sezonunun ortalama yüzde 25 indirimle açıldığını, tüm bankaların sektöre yönelik kampanyalarını sürdürdüğünü ve telefon operatörlerinin perakende firmalarıyla ortak kampanyalar yaptıklarını ifade etti.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı