Pektaş: Sahte otel yıldızlarına dikkat

İpek ARIOĞUL / ANKARA
07.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Yaz aylarında otel reklamlarının rekor seviyeye ulaştığına dikkat çeken Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, bazı otel ve turların yıldız uygulaması ve fiyatlarda sahtecilik yaptığını belirterek, "Mağdurlar tüketici mahkemesine başvurmalı" dedi.

TÜKETİCİNİN ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, yaz aylarında otel ve tur reklamlarının rekor seviyeye ulaştığını, bazı otel ve turların yıldız uygulaması ve fiyatlarda sahtecilik yaptığını belirterek, "Şikayetler de reklamlara paralel olarak artıyor. Mağdur olanlar mutlaka tüketici mahkemesine başvurmalı" uyarısında bulundu. Aynı zamanda Reklam Kurulu Başkanı olan Pektaş, otel ve seyahat turlarıyla ilgili reklamların yazın inanılmaz bir artış gösterdiğine işaret ederek, vatandaşı dikkatli olmaya, tatil mağdurlarını da hakkını aramaya çağırdı. Hürriyet’e konuşan Pektaş, yanıltıcı reklam yaparak tatilcileri mağdur ettikleri gerekçesiyle birçok otel ve tur hakkında Reklam Kurulu’na gelen şikayetlerin arttığını vurgularken, tatile çıkan vatandaşlara şu uyarıda bulundu:

YILDIZDA SAHTECİLİK:

"Bazı oteller yıldız uygulamasında sahtecilik yapıyor. Vatandaş, beş yıldızlı diye gidiyor, dört yıldızlı çıkıyor; dört diye gidiyor, üç yıldızlı çıkıyor. Bu ve diğer bazı nedenlerle hem mağdurlardan hem de rakip otellerden çeşitli şikayetler alıyoruz. Vatandaş hakkını arasın. 725 YTL’nin altındaki mağduriyetler için ’Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne, daha yüksek olanlar için de ’Tüketici Mahkemeleri’ne başvurmalılar."

HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR:

Türkiye’de tüketici haklarının bazı eksikliklerle birlikte, "AB ülkeleriyle kafa kafaya" olduğunu vurgulayan Pektaş, 2007’de AB’de uygulanmaya başlayacak olan ’Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi’nin aynı zamanda Türkiye’de de uygulanmaya başlayacağını açıkladı. "Direktiflerimizi yüzde 90 oranında AB’yle uyumlaştırdık" diye konuşan Pektaş, "Tüketici haklarında AB’ye girdik bile" dedi.

YÜZDE 20 ÖDEMEYE HAZIRLANIN:

Kredi kartlarıyla ilgili esasları düzenleyen, 1 Mart’ta çıkan "Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu"nun eylülden itibaren yüzde 20 geri ödeme uygulamasına başlayacağını hatırlatan Pektaş, vatandaşı uyardı: "Kredi kartı sahipleri harcamalarına dikkat etsin, çünkü eylülden itibaren asgari ödeme tutarı iki katına çıkıyor. Yani, dönem borcu 100 YTL olan kredi kartı sahibi bugün 10 YTL geri ödeme yaprken, 1 Eylül’den itibaren 20 YTL ödeyecek." 5464 sayılı "Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu"nun geçici maddesi, kredi kartları asgari ödeme tutarında, yürürlük tarihinden itibaren ilk 6 ayda yüzde 10, altı ay sonra ise yüzde 20 geri ödeme öngörüyordu.

Yaptırımlar artabilir

ÖZCAN Pektaş, tüketici bilincinin artırılmasına yönelik Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan TV spotlarının kanun uyarınca 07.00-23.00 saatleri arasında yayınlanması gerektiğini, ama buna uyulmadığını belirterek, "Yeni kanunla yaptırımları artırabiliriz" dedi. Pektaş, tüketici hakları konusunda en büyük sorunun Avrupa veya ABD’deki gibi bir tüketici bilincinin Türkiye’de hala oluşmaması olduğuna işaret ederek, bunun üstesinden gelmek için sivil toplum kuruluşu (STK) faliyetlerinin artması gerektiğini belirtti. "Bugün tüketici derneklerine üye sayısı çok düşük" diye konuşan Pektaş, "Yurtdışında STK’lara ve geçmişe dayanan bir tüketici bilinci var. Tüketici haklarıyla ilgili bir olay olduğunda STK’lar hemen tepki verir. ’Neme lazım’cı bir kültürle bir yere varılmaz" diye konuştu.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı