Gündem Haberleri

    Pazarlamada robot devri

    Hürriyet Haber
    25.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    International Robotics Incorporated’ın öncülüğünü yaptığı ‘Techno-Marketing ’ kavramı, keşfedilmiş en yeni teknolojilerin hayallerle yoğrulmasıyla ve özel efektlerin zengileştirmesiyle ortaya çıkmış sıra dışı bir etkileşim olarak tanımlanıyor. International Robotics ’in pazarlamacı robotları ürün ve hizmetlerini tanıtmak isteyen şirketlerden büyük ilgi görüyor.Toplumun bilime ve teknolojiye karşı olan ilgisi günden güne artarken, yeni bir kavram olarak hayatımıza girmeye başlayan yeni nesil robotlar, sıra dışı bir pazarlama için hazırlık yapıyorlar. Sıra dışı teknolojilerle donatılmış modern zaman tezgahtarlarında özel efektlerle bezenmiş bir sunum yeteneği bulunuyor. Alışveriş merkezi, müze, tatil kompleksi ve oyun alanı gibi mekanlarda konuklarını bilgilendirmek için renkli gösteriler yapan robotlar, geleceğin yaşam biçimi hakkında ipuçları da vermiş oluyor. YENİ TANITIM YÖNTEMİMerkezi New York’ta olan International Robotics, Inc. (IRI) tarafından dizayn edilen ‘Mobil İletişim Robotları’ nın son modeli olan ‘IRI-3000’ yetenekleriyle göz kamaştırıyor. IRI’den bu robotları kiralayan şirketler, bütünleşik tekno-pazarlama araçları sayesinde en talepkar müşterilerin bile ilgisini ve beğenisini çekebiliyor. IRI şirketinin yöneticileri bu yeni kavram ve ürünlerini genel olarak ‘güzel bir şekilde çalışan bir strateji’ olarak tanımlıyorlar. Hayal sattıklarını ifade eden IRI adlı teknolojik hizmet şirketinin en önemli dayanaklarından biri, saldırgan pazarlama etkinlikleriyle kuşatılmış tüketicilerin dikkatini çekmek için şaşırtıcı ve büyüleyici olmak. Bunu yapmak için ise ‘zamanı yavaşlatma’ adında bir yöntemi kullanıyorlar. Orijinallikleri ve teknolojik gelişkinlikleriyle seyircileri etkileme, şaşırtma ve eğlendirme yeteneği bu tekniğin çekirdeğini oluşturuyor. Somut bir örnek vermek gerekirse, bir şirket büyük bir sahneye, ticari bir fuara veya bir tüketici ortamına yatırım yaptığında potansiyel tüketiciyi yeterince uzun bir süre tutabilmeyi hedefler. Ne az, ne fazla; tam bir bilgilendirme, etkileme ve mümkünse satış yapma etkisini gösterecek kadar süre tüketiciyi ortamda tutmak gerekir. Zamanla tekno-pazarlama etkinliği etrafında kalabalıklar çoğalır, çünkü tüketiciler büyülenmiştir. Arkadaşlarını toplarlar ve heyecanı paylaşmak isterler. Broşürler ve kartvizitler kapış kapış gider. Mesajın doğru kişilere, doğru oranda duyulur ve daha da önemlisi yenilikçi bir piyasa lideri olarak güçlenirken şirketin mesajı hatırlanır. Hayatın her yerindeFabrikalarda öteden beri kullanılan robotların gelişmiş yapay zeka ve iletişim yetenekleri ile birlikte günlük hayatın akışında da kendilerine yer bulmaları toplumsal düzende de bazı değişiklikler doğuracak. Örneğin bir müzeyi ziyarete giden ilköğretim öğrencilerine bir robotun rehberlik yapması, akıcı bir dille bilgi vermesi ve soruları en doğru biçimde yanıtlaması büyük faydalar sunarken, insanların makinelerle olan ilişkisinde farklı bir boyut açacak. IRI’nin tekno-pazarlama sistemi her ne kadar iş dünyasına hizmet verse ve şirketlerin ilgi çekme güdülerine hitap etse de zengin uygulamaların ardı arkası kesilmeyecek.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı