Pazarlama ‘zarf’a girdi

Hanife BAŞ
03.10.2003 - 19:53 | Son Güncelleme:

Şirketler tüketicilerine PromoWorld kanalıyla zarf içinde ulaşıyor. Dünyada yıllardır kullanılan ancak Türkiye'de yeni bir pazarlama mecrası olan PromoWorld, zarfla tanıtım temeline dayanıyor. Etkili bir pazarlama mecrası olmasının yanı sıra pazar araştırması yapması ve veri bankası oluşturması nedeniyle müşteri ilişkileri yönetimine önem veren şirketlerin ilgisini çekiyor.

PromoWorld, zarfla doğrudan pazarlama yapmak anlamına geliyor. Şirketlerin kendilerini tanıtmak için hazırladığı ürün ve broşürlerin bir arada yer aldığı zarflardan oluşuyor.

ASA Global, pazarlama ve doğrudan tüketici iletişimi sağlamak için özel promosyon paketlerini tüketicilere göndermeyi içeren Co-Op programı, Türkiye'de PromoWorld ismiyle uygulamaya koydu.

PromoWorld, televizyon, gazete, outdoor (açıkhava), e-posta gibi reklam kanallarının yanında yeni bir medya olarak nitelendiriliyor. Bu yöntem bir şirketin ürettiği ürün ya da servisle ilgili bilgileri broşür, numune ya da promosyon olarak zarfla hedef müşteri kitlesine ulaştırması temeline dayanıyor.

PromoWorld diğer mecralara göre daha kolay, ucuz ve etkili tanıtım yöntemi olarak değerlendiriliyor. Şu ana kadar Türkiye'de çok fazla uygulama alanı bulamayan bu kanalın ABD'deki yıllık cirosu 50 milyar dolar. Pazar araştırması yapması ve veri bankası oluşturması açısından da müşteri ilişkileri yönetimine önem veren şirketlerin ilgisini çekiyor.

Zarfla pazarlama kanalı PromoWorld'u Türkiye'ye getiren ASA Global şirketi, mart ayında kuruldu. Bu alanda Türkiye'de faaliyet gösteren ilk şirketlerden biri. Şirketin üç ortağı, Özlem Beşe, Thomas Bouwer ve Okan Arıkan yurtdışında bu konuda yıllarca çalışmışlar. Tecrübelerini Türk şirketlerine aktarmayı ve zarfla tanıtımın diğer mecralar arasında hak ettiği yeri almasını hedefliyorlar.

Şirket ortağı Thomas Bouwer, müşterilerine kendi evlerinde doğrudan ulaşmak isteyen şirketlerin bu pazarlama kanalını kullanabileceklerini belirtiyor. PromoWorld zarflarının tüketicilere teklif ve fırsatlar sunduğunu, diğer mecralardan farklı olarak ona dokunarak reklamı gerçekten hissettiklerini kaydediyor:

‘‘Teknolojik ilerlemelere karşın mektup etkili bir pazarlama aracı. E-posta artık daha yaygın kullanılıyor. Ancak e-posta yoluyla yapılan pazarlamanın etkili olma oranı çok düşük. Oysa zarfla pazarlama daha etkili. İnsanlar broşürlere, ürünlere dokunuyorlar onları hissediyorlar. Ayrıca ölçümleme çok kolay yapılabiliyor. Şirketler bu pazarlama yöntemiyle CRM ve kampanya aktivitelerine katkıda bulunuyorlar.’’

PromoWorld'un diğer bir özelliği şirketlere müşteri veri tabanlarını oluşturma konusunda yardım etmesi. Böylece şirketleri müşterileriyle ilgili veri tabanı oluşturmak için binlerce dolar harcamaktan kurtarıyor.

YÜKSEK GERİ DÖNÜŞ

PromoWorld, daha çok hızlı tüketim malları sektörü tarafından kullanılıyor. Bouwer, bu medyanın müşterisiyle temas kurmak ve satışlarını artırmak isteyen her sektördeki firma tarafından kullanılabileceğini söylüyor.

ASA Global'in diğer ortağı Okan Arıkan, e-posta ile pazarlamanın etkili olmadığını belirterek, zarfla tanıtımlarda yüzde 95'lik bir açılma oranı yakaladıklarından söz ediyor. Müşterilerine doğrudan ve etkili olarak ulaşmak isteyen şirketlere, bu pazarlama kanalını kullanmalarını tavsiye ediyor. Şu ana kadar Loreal, Dunkin Donuts, Çelebi Grubu, Benckiser gibi marka ve firmalara hizmet vermişler. Zarfla tanıtımı ulaşım maliyeti en az olan mecra olarak nitelendiriyor.

PromoWorld Pazarlama ve Satış Direktörü Özlem Beşe, PromoWorld'ün yeni bir lansmanın bir parçası olarak, bir yerin açılışında, kampanyalarda kullanabileceğine değiniyor. Bu alanda Türkiye'de bir boşluk bulunduğunu ve ve bu medyayla şirketlere yeni müşteri kazanımı alanında yardımcı olduğunu söylüyor.

PromoWorld nedir?

PromoWorld, bir pazarlama kanalı. Şirketlerin uyguladığı promosyon ve indirim gibi avantajların, istek dahilinde ürün örnekleriyle zarf içinde, hedef tüketici kitlesine ulaştırılması anlamına geliyor. Alışveriş öncesi avantaj zarfı olarak tanımlanıyor. Doğrudan postalama olarak adlandırılan PromoWorld uygulaması Türkiye'ye ASA Global tarafından getirildi. Dünyada eski bir uygulama olmasına karşın Türkiye'de çok fazla kullanılmayan bir mecra. ABD'de bu alanda 50 milyar dolarlık bir pazar bulunuyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı