Patates savaşları

Hürriyet Haber
24 Eylül 2013 - 17:25Son Güncelleme : 24 Eylül 2013 - 17:31

Dünyaca ünlü fast food zinciri Burger King, tüketici gruplarının daha sağlıklı alternatif ürünler sunulmasını talep etmesi üzerine mönüsüne az yağlı ve düşük kalorili patates kızartması ekleme kararı aldı.

Dünyaca ünlü fast food zinciri Burger King, tüketici gruplarının daha sağlıklı alternatif ürünler sunulmasını talep etmesi üzerine mönüsüne az yağlı ve düşük kalorili patates kızartması ekleme kararı aldı.

ABD'li dev hamburger zinciri Burger King, en büyük rakibi Mc Donalds'ın servis ettiği patates kızartmasına kıyasla yüzde 40 daha az yağ ve yüzde 30 daha az kalori içeren patates cipsi üreteceklerini web sitesi üzerinden yaptığı açıklamayla duyurdu.

Fast food kültürünü yaşam biçimine getirmiş olan ABD'li vatandaşların obeziteyle ilgili problemleri artık herkes tarafından biliniyor.

ABD'de her 3 kişiden 1'i obeziteyle mücadele ederken, ulusal sağlık harcamalarının yüzde 10'unu hiper tansiyon, kalp rahatsızlığı gibi yine obezite bağlantılı hastalıklar oluşturuyor.

Tüm bunlar karşısında obezitenin günah keçisi ilan edilen fast food zincirleri üzerinde daha sağlıklı ve az kalorili ürün alternatifleri sunma konusunda baskı oluşturuyor.

Hükümet politikalarının yanı sıra, özel şirketler de ürünlerin kalorilerini azaltmak ve gençlerin yeme içme alışkanlıklarını değiştirmeye yönelik kampanyalar yapmak gibi çeşitli girişimlerde bulunuyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı