Partiyi duyan alışveriş seline kapıldı

Demet CENGİZ BİLGİN
15.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 14.09.2012 - 22:33

Önceki akşam gerçekleşen Vogue Fashion’s Night Out (VFNO), durgun piyasaya ilaç gibi geldi. Sabaha kadar süren alışverişte, satışını yüzde 600 artıran markalar bile oldu. Tescilli Markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel Kuran “insanlar hem eğlendi hem alışveriş yaptı” dedi.

MODANIN en büyük sokak partisi olarak anılan Vogue Fashion’s Night Out (VFNO), önceki akşam İstanbul’da Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinyepark lokasyonlarında gerçekleşti. Sokak partilerinin ve markaların sunduğu indirimlerin etkisiyle ertelenen alışveriş tek geceye sığdı, sabaha kadar süren alışverişte, satışını yüzde 600 artıran markalar bile oldu. Gece 24.00’te etkinlik bitmesine rağmen mağazaları dolduran tüketiciler alışverişe geç saatlere kadar devam etti. Hedeflenen 100 milyon dolar cironun üzerine çıkıldı.

Moraller yükseldi

Tescilli Markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel Kuran, VFNO etkinliğinin gerçekleştiği lokasyonları hayranlıkla gezdiğini belirterek, “Önceki yıllarda da etkinlik çok başarılıydı ama bu yıl gerçekten zirve yaptı” dedi. Son dönemde terör, çevre ülkelerdeki savaş ve karışıklık nedeniyle piyasaların durgun ve keyifsiz olduğunu anlatan Kuran şöyle konuştu: “Üst üste acı haberler insanların moralini bozdu. Piyasalar epey durgundu. Bu sokak etkinliği ilaç gibi geldi. Tekrar çarklar dönmeye başladı. Sokaklar alışveriş yapan, eğlenen insanlarla doldu. Moraller yerine geldi.”

Yüzde 600 artan satış

Perakende sektöründeki cirolarda, geçen yılki etkinlik gecesiyle kıyaslandığında yüzde 30-40 civarı bir artış olduğunu açıklayan Kuran, “Sektörden aldığım izlenim bir gece öncesine kıyasla satışlar ortalama 3-4 kat artmış. Satışlarını 6 kat artıran markalar bile var. Bu büyük bir başarı. Bu moralle son bahar sezonuna iyi bir giriş yaptık” diye konuştu.

Sokaklarda insan seli

· Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinyepark’ta önceki yıllara kıyasla çok daha çoşkulu geçen sokak partilerine katılım da daha fazlaydı.
· 18.00-24.00 arasında gerçekleşen etkinlik için saatler öncesinden her üç lokasyon da doldu.
· Mağazaların yanı sıra yeme içme mekanları da kalabalıktan nasibini aldı.
· Pek çok insan ancak kaldırımlarda oturacak yer buldu.
· Kimi zaman mağazalarda izdiham yaşandı.

19 metropolde düzenleniyor

· Vouge Fashion’s Night Out ilk kez 4 yıl önce ekonomik krizde moral aşılamak için New York’ta düzenlendi.
· New York, Paris, Londra ve Milano’nun da aralarında bulunduğu 19 önemli büyük metropollerde gerçekleştiriliyor.

Her yıl katlayarak büyüyor

VOGUE Fashion’s Night Out (VFNO), İstanbul’da ilk olarak 2010 yılında düzenlenmişti. Bu yıl üçüncü kez düzenlenen etkinliğin, şimdiden gelenekselleştiğini söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bu tek gecelik etkinlik 2010’da 50 milyon dolar, 2011’de ise 75 milyon dolar rekor ciro gerçekleşmesini sağlamıştı. Bu yılki hedef ise 100 milyon dolardı. Bunun aşıldığını kanaatindeyim. Her yıl katlanarak büyümesi çok olumlu” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı