Paris de yok İstanbul da

Emre ÖZPEYNİRCİ/OTOYAŞAM
22.12.2014 - 09:57 | Son Güncelleme:

ÇİNLİ Geely’nin bünyesindeki İsveçli otomotiv devi Volvo, tüm dünyada hayata geçirdiği yeni pazarlama stratejisine bağlı olarak 2015 yılından itibaren, uluslararası fuarlara yönelik uzun dönemde sadece üç bölgedeki otomobil fuarlarına katılacağını açıkladı.

Bu karar doğrultusunda Volvo, Avrupa’da Cenevre Otomobil Fuarı, Amerika’da Detroit Otomobil Fuarı, Çin’de ise Shangai ve Pekin Otomobil Fuar’ları olmak üzere her yıl bu bölgelerde gerçekleştirilen bir otomobil fuarında yer alacak. Yani bu kararla Volvo, uluslararası nitelikte ne Frankfurt ne Paris ne de İstanbul’daki Auto Show fuarına katılmayacak. Volvo Car Turkey Pazarlama ve PR Direktörü Ebru Ekşi Akınoğlu, “Bu global bir karar. ODD ve TÜYAP yönetimine mayıs ayındaki fuarda yer almayacağımızı bildirdik” dedi.

İNTERNETTEN SATIŞA AĞIRLIK
Volvo, kullanıcıların değişen tüketim alışkanlıklarının bu kararı almalarında etkili olduğunu belirterek, fuar stratejisiyle birlikte 5 maddeden oluşan yeni pazarlama stratejilerinin önemli hedeflerini şöyle paylaştı:
* Online satış: Satış öncesinde, sürecinde, teslimatta ve serviste kişisel temasa önem veren Volvo, dijital pazarlama stratejisini geliştirerek online satışla da bayi ağını destekleyecek. 2014’ün üçüncü çeyreğinde yeni XC90’ın tanıtımı için bunun ilk adımları atılmış ve Volvo’nun kuruluş yılına atıfta bulunmak için 1927 adet olarak internet üzerinden satışa çıkarılarak 47 saatte satış tamamlanmıştı.
* Yeni araç konfigüratörü: Volvo, sektörde kullanılan sıradan kendi otomobilini oluştur uygulamaları yerine fonksiyonel bir deneyim yaşatmayı planlıyor. Bu uygulamayla kullanıcı kendi kişisel tercih ve bütçesine göre oluşturacağı tamamen kişiselleştirilmiş bir otomobil seçebilecek. Kullanıcılar bu site üzerinden seçtikleri özelliklerle oluşturulan otomobilin kısa videosunu izleyerek, seçtiği otomobili yakından inceleyebilecek.
* Öncü web sitesi: Yeniden tasarlanacak olan Volvo Cars web sitesi sadece bilgi kaynağı olmayacak, her ekran ve her deneyim Volvo Cars markası ve marka değerleri ile uyumlu bir deneyim içinde sunulacak.Paris de yok İstanbul da
* Volvo Ocean Race: Volvo Cars, yeni pazarlama stratejisi kapsamında kullanıcılarına doğrudan ulaşabileceği dünya çapındaki ürün lansmanları, satış sonrası ve marka sadakatini pekiştirici organizasyonlar ve markanın ürünlerine dikkat çekecek ilgi çekici etkinlikler gerçekleştirecek. Bu etkinler dışında yaptığı organizasyonlar ve sponsorluklardan ise çekilecek. Bu anlamda sadece ‘Volvo Ocean Race’ye devam etme kararı alındı.

Odağımızda artık kullanıcılar var

VOLVO Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Ebru Ekşi Akınoğlu global kararla ilgili olarak, “2014’ün başından bu yana odaklandığımız müşteri sadakati konusunu pekiştirmesini hedefleyerek aldığımız kararların odağında Volvo otomobil kullanıcıları yer alıyor. Volvo Cars’ın yeni pazarlama stratejisi bire bir markanın deneyimletilmesi açısından önemli bir gelişme olacak. Her ülkenin kendi şartları çerçevesinde yapacağı etkileyici ve farklı organizasyon ve lansmanların, Volvo Cars’ın yeni vizyonunu destekleyici bir adım olacağına inancımız tam” dedi.

eozpeynirci@hurriyet.com.tr


Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı