Gündem Haberleri

    Para kazanmayacağımızı biliyoruz ama gelecek için 3G’ye giriyoruz

    Demet CENGİZ BİLGİN
    25.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Üçüncü nesil iletişim teknolojisi 3G’de Avrupa’da hiçbir cep telefonu operatörünün para kazanmadığını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Attila Vitai, "Para kazanamayacağımızı biliyoruz. Gelecek neslin iletişim ağını oluştururken yaşayacağımız tecrübeyi önemsiyoruz. Türkiye’de de 3G’nin çok büyük olmayacağını öngörüyoruz" dedi.

    ÜÇÜNCÜ nesil iletişim teknolojisi 3G’de Avrupa’da hiç bir cep telefonu (GSM) operatörünün para kazanmadığını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Attila Vitai, dünyada bu işe yatırım yapan hiçbir operatörün kár amacı gütmediğini söyledi. 3G’de kazanılacak paradan çok, işin geleceğine yatırım yapıldığını vurgulayan Vitai, "Gelecek neslin iletişim ağını oluştururken yaşayacağımız tecrübeyi önemsiyoruz. Bu sektör ve gelecek için atılan bir adım. Şu anda bu işten para kazanamayacağımızı biliyoruz" dedi. Vitai, GSM operatörlerinin 3G’den para kazanmamasına karşılık, lisans veren hükümetlerin, cep telefonu üreticileri ve buna uygun program-oyun geliştiren şirketlerin para kazandığını da hatırlattı. Türkiye’de cep telefonu kullananların sadece yüzde 4’ünün data-servislerinden faydalandığı hatırlatılınca Vitai, 3G’nin Türkiye’de 3G’nin çok büyük bir iş olmayacağını da belirtti.

    YÜZDE 32 BÜYÜDÜ: Vodafone’un İngiltere’deki merkezinden yapılan açıklamaya göre şirketin Türkiye’deki abone sayısı faaliyet göstermeye başladığı Mayıs 2006’da 11 milyon 311 iken, 30 Haziran 2007 itibariyle 14 milyon 925’e ulaştı. Şirketin bu süreçte yaşadığı abone artışı yüzde 32 oldu. Telsim’i 4.5 milyar ve KDV ödeyerek aldıklarını anımsatan Attila Vitai, 2-2.5 yılda altyapı dahil, bir milyar dolarlık yatırım planladıklarını kaydetti. Pazar payılarını ciddi anlamda artırdıklarını anlatan Vitai, şöyle konuştu: "Vodafone’un marka olarak tercih edilme oranı yüzde 25 arttı. Şu anda pazar payımız yüzde 25 civarında ve marka tercihi en az yüzde 35. Bu hálá çok ciddi bir büyüme potansiyelini gösteriyor. Pazar payımızı daha da artıracağız. Bu hem yeni kullanıcılarla hem de rakiplerden alacağımız kullanıcılarla olacak."

    İKİNCİLİK HEDEFLENMEZ: Daha önceki "Lideri silkeleriz" sözlerini hatırlatmamız üzerine Vitai, şu değerlendirmeyi yaptı: "Kimse iki numara olmayı hedeflemez. Vizyon sahibi bir sporcu, müzisyen şirket ya da girişimci ikinci olmak için oyuna girmez. Tabii ki Vodafone olarak hedefimiz birincilik. Türkiye’de bütün servis ve hizmetlerde, kalitede en iyi olmak istiyoruz. Doğru yolda ilerliyoruz. Bir kaç yıla kadar liderle aramızdaki farkı kapatırız. İnsan kaynağı açısından da en iyiler bizde. Çalışana yatırımı önemsiyoruz."

    TÜRKİYE’DE KÁRLIYIZ: Vodafone’un Türkiye’deki işinin gayet kárlı olduğunu açıklayan Vitai, kárlılığın her ay arttığına işaret etti. TMSF’den alana kadar şirketin gayet iyi yönetildiğini anlatan Attila Vitai, "İhalade beklenenin çok üstünde bir rakam verdik. TMSF ve Başkanı Ahmet Ertürk çok iyi bir iş başararak, şirketi bize 4.5 milyar dolara sattı. Şirketi çekici bir hale getirdiler. Biz de uzmanlık ve know-how katarak şirketi daha kárlı hale getirdik" diye konuştu.

    Havayolu şirketi gibiyiz boş da olsa uçak kalkar

    YÜZDE 50 indirimi nasıl verebildiklerini ise Attila Vitai, şöyle açıkladı: "Bizimki havayolu sektörü gibi. Uçak dolu ya da boş olsun seferini yapar. Biz de her halükarda belli hizmetleri veriyoruz. Bakım, onarım, yazılım gibi belli giderler oluyor. Daha çok kullanıcı olması bu durumu değiştirmiyor. Uçak 6 koltuk boş mu kalksın? 500 YTL’lik bileti son iki saatte 1’er YTL’ye satmak, hiç satmamaktan iyidir. Uçağın geri kalan yolcuları 500 YTL’ye uçmaktan şikayet edebilir. O zaman fiyatı herkese göre ayarlayacaksınız. Müşteri sayını artırıp, mevcut müşterilerin de telefonu daha fazla kullanmasını sağlamalasınız. İndirim yapınca, tüketici genel olarak daha çok konuşur. Daha çok konuşmazsa zarar ederiz. Fiyatı indiriyoruz, tüketici daha fazla konuşuyor ve bizim gelirimiz aşağı yukarı aynı oluyor. Fakat bizim indirimimiz, sabit hatların kullanımını azaltıp, onları etkileyebilir."

    Telsim kalıntısı zarar verse de marka bilinirliği yüzde 99’a çıktı

    TELSİM’i satın aldıktan sonra Vodafone ismini vermek için 10 ay beklediklerine değinen Attila Vitai şunları söyledi: "Temel değişiklikleri yapmak ve Vodafone markasına yakışır bir alt yapıya sahip olana kadar bekledik. Network, hizmet ve kalitede istediğimiz noktaya ulaşınca ismimizi verdik. Tüketici bir şeylerin değiştiğini görmeli. Telsim kalıntıları hálá bize zarar veriyor. Çok küçük bir kitle, Vodafone ve Telsim’in aynı şirket olduğunu, sadece ismin farklı olduğunu düşünüyor ve negatif hisler besliyor. Çoğunluk ise pozitif. Hazirandan bu yana marka bilinirliğinde yüzde 95-99’a ulaştık. Rakiplerimizle aynı. Bunu bir yılda sağladık."

    Rakip, müşteri kaybedecek diye numara taşımaya karşı çıkıyor

    NUMARA taşımayla ilgili olarak Attila Vitai, şunları söyledi: "Rakibimiz çok müşteri kaybedeceğini biliyor. Mahsuru yok diyip, sonra yasal olarak bunu engellemeye çalışıyor. Türkiye’de 12-13 yıldır aynı numarayı kullanan insanlar doğal olarak numaralarını değiştirmek istemiyorlar. Fakat hükümet, vatandaşlara numarasını değiştirmeden operatörünü seçme hakkını vermeli. Rakibimiz bunu 3G ile birleştirmeye çalışıyor. İkisi birbirinden ayrı konular. Numara taşıma bir an önce yasalaşmalı. Bu sektör ve tüketici için faydalı."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı