Gündem Haberleri

    Özrü kabahatinden büyük

    A.A.
    14.10.2008 - 17:54 | Son Güncelleme:

    Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ), Ankara-Diyarbakır seferini yapan Anadolu Jet uçağında bir yolcunun kalp krizi geçirerek hayatını kaybetmesi olayıyla ilgili açıklama yaptı. "İhmalimiz yok" yönünde yapılan açıklamadaki "Telefon şebekesi meşgul olduğu için ambulans talebini iletilememiştir" ifadesi dikkati çekti.

    OLAYIN GEÇMİŞİ

    Ankara-Diyarbakır seferini yapan THY'ye ait Anadolu Jet'in TK 946 sefer sayılı yolcu uçağının Diyarbakır'a iniş için alçalmaya başladığı sırada, yolculardan Mehmet Sıddık Kanat'ın fenalaştığı, yolcunun kalp krizi geçirdiğini öğrenen kaptan pilotun, kule aracılığıyla Devlet Hava Meydanları İşletmesi ambulansının apronda bekletilmesini istediği öne sürülmüştü. Ancak, DHMİ'den acilen ambulans istenmesine rağmen şoför ve doktor olmadığı iddiasıyla ambulans gönderilmediği, uçaktan indirilen Kanat'a ilk müdahaleyi, Ankara'ya gitmek için bekleyen yolcular arasında bulunan bir doktorun yaptığı, ardından 112 Acil servis ekiplerince Diyarbakır Devlet Hastanesine götürülen Kanat'ın yolda öldüğü bildirilmişti.

    DHMİ'den yapılan yazılı açıklamada, Anadolu Jet'in TK 946 sefer sayılı yolcu uçağının, 12 Ekim 2008'de Ankara'dan Diyarbakır'a giderken inişe hazırlandığı sırada yolculardan Sıddık Kanat'ın tansiyon rahatsızlığı nedeniyle fenalaştığı anımsatıldı.

    Kalp krizi geçirdiği anlaşılan yolcuya, uçaktaki yolcular arasındaki bir doktor tarafından müdahale edildiği ve dil altı diye tabir edilen hap verildiği
    bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

    “Yaşananlar üzerine, inişte uçak başına ambulans gelmesi için kaptan pilot, havaalanı yer hizmetlerini yürüten özel kuruluşla temas kurmaya çalışmış ancak kuramamıştır. Kule görevlisi DHMİ Nöbetçi Şefliğini telefonla aramış ancak telefon şebekesi meşgul olduğundan talebini iletememiştir.
    Kaptan pilot, uçak yere indiğinde görevli apron makinistine talebi iletmiş, o da hem DHMİ hem de 112 acil servisten ambulans talebinde bulunmuştur. Her iki ambulans, uçak kapı açtığında apronda hazır halde beklemekteydi. 112 ambulans doktoru hemen uçağa çıkarak, hiç vakit kaybetmeyip, bekletmeden yolcunun uçaktan indirilip ambulansa konularak Diyarbakır Devlet Hastanesine intikalini sağlamış, ancak hastaneye geldikten sonra yapılan gerekli tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak hastanede vefat etmiştir.”

    Açıklamada, Diyarbakır Havaalanı'nda ambulans ve hemşire bulunduğu ancak ambulansların öncelikle hasta nakil aracı olarak havalimanı ve havaalanlarındaki kaza ve acil durumlara müdahale etmek için bulundurulduğu belirtilerek, ambulansların hepsinde doktor yer almadığı bildirildi. Açıklamada, Diyarbakır Havaalanı'nda da anlaşmalı olunan 112 acil servis ambulansının, bu ve buna benzer durumlara müdahale ettiği kaydedildi.

    İLAVE TEDBİR ALINACAKMIŞ

    “Olayda bir iletişim problemi yaşandığı” belirtilen açıklamada, şunlara yer verildi:
    “Ancak gerek hastaya müdahale gerekse ambulansa intikalinde herhangi bir ihmal ve gecikme olmamıştır. 112 ambulansının gecikmesi ihtimaline karşı DHMİ Hasta Nakil Aracı zaten hazır beklemekteydi. Özellikle müşterek kullanılan askeri havaalanlarında bu tür iletişim problemlerinin bir daha yaşanmaması için ilave tedbirler alınmıştır ve alınmaktadır.

    YİNE BASIN SUÇLU 

    Milletimizi derinden sarsan olayları, kamuoyuna aktarma görevini üstlenen değerli basın mensubu arkadaşlarımızın çalışmalarında daha titiz ve dikkatli olmaları temennisiyle hayatını kaybeden Sıddık Kanat'a Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı dileriz.”

    VALİLİK İNCELEME BAŞLATTI

    Diyarbakır Valiliği, Ankara-Diyarbakır seferini yapan uçakta kalp krizi geçiren yolcunun ölümüyle ilgili inceleme başlatıldığını bildirdi. Yapılan açıklamada, Valiliğin, olay konusunda ilgili kurumlar nezdinde inceleme başlattığı belirtildi.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı