Özge Kolsuz Temür: Erken yaşta kitap okuma alışkanlığı kazanmak önemli

Güncelleme Tarihi:

Özge Kolsuz Temür: Erken yaşta kitap okuma alışkanlığı kazanmak önemli
Oluşturulma Tarihi: Eylül 06, 2018 12:16

Özge Kolsuz Temür: Erken yaşta kitap okuma alışkanlığı kazanmak önemli

Haberin Devamı

ANKARA, (DHA) – EĞİTİM Koordinatörü Özge Kolsuz Temür, 8 Eylül Dünya Okuma Günü kapsamında toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla kitap okuma alışkanlığının çocuklar için kazandırılması gereken alışkanlıkların başında geldiğini söyledi. Özge Kolsuz Temür, “Çocuğun yaş, beğeni ve gelişim seviyesine uygun kitap seçimi de okumaya ve kitaba ilgiyi doğru orantılı olarak etkiler. Çocuğun zevk alamayacağı bir kitap, okuma isteğini köreltir” dedi.
Eğitim Koordinatörü Özge Kolsuz Temür, 8 Eylül Dünya Okuma Günü nedeniyle kitap okuma alışkanlığı hakkında açıklamalarda bulundu. Temür, kişiliğin temelleri erken çocukluk döneminde atıldığını ve bu dönemde atılan her doğru adımın, onların gelecekteki mutluluklarına yatırım niteliği taşıdığına dikkat çekti. Çocuklarla öykü oluşturma ve yarım bırakılan öyküyü birlikte tamamlamanın okuma ve kitap zevkini artıracak çalışmalar olduğunu söyleyen Temür, “Çocukla birlikte öykü kitabı hazırlama etkinliği yapabilmeli ve çocuk, kendisinin bir eser ürettiğinden mutlu olmalı ve kitabını arkadaşları ve öğretmenleri ile paylaşarak kitap sevgisi pekiştirilmelidir” diye konuştu.
‘ÇOCUKLAR BU DÖNEMDE ANLATILAN ÖYKÜLERİ DİNLEMEKTEN ZEVK ALIR’
Okul öncesi dönemde kısa öyküler, hayvan ve bitki öyküleri, masallar çocukların ilgisini çektiğini ifade eden Eğitim Koordinatörü Özge Kolsuz Temür, şunları söyledi:
“Çocuklar bu dönemde anlatılan öyküleri dinlemekten büyük zevk alır. Çocuğun okunan ya da anlatılan öyküyü anlaması gerekir ki bundan zevk alabilsin. Öykülerin ses tonuna, noktalama işaretlerine, mimiklere dikkat edilerek okunması ve anlatılması bu açıdan çok önemlidir. Kitapta geçen eylemlerin örneğin koşma, ayağa kalkma, yemek yeme, uyuma gibi okuma sırasında basit hareketlerle, canlandırmalarla ya da mimiklerle desteklenerek okunması, karakterlere ve kurguya uygun seslendirme yapılarak okunması, diyaloglardaki/metindeki duygulara uygun ses tonuyla okunması önemlidir. Çocuk ile paylaşımcı şekilde, merak duygusunu uyandırarak, alışkanlık kazandırma çabası içinde olmak gerekir.”
FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!