Güncelleme Tarihi:
Türkiye’ye resmi olarak ilk Japon otomobilini ithal eden distribütör olduklarının da altını çizen Ural Hakverdi, "Türkiye’de 25 yıldır aralıksız ve hiç birleşme yaşamadan bir otomobil markasının distribütörü olarak başka bir ilke imza attık " dedi.
Üretim 100 bin olmalı
Suzuki’yi Türkiye’de yatırıma ikna etmek için çaba gösterdiklerini söyleyen Ural Hakverdi, şöyle konuştu: "15 yıl önce Japonlarla ortaklaşa Türkiye’de yatırım yapmak için karar aldık. Ancak, onlar 20 bin adetlik bir üretim teklif ettiler. Yüzde 60 biz, yüzde 40 ise Japonların ortaklığı olacaktı. Biz ise 100-150 bin adetlik üretimin fizıbıl olduğunu söyledik. Böylece Avrupa, Kuzey Afrika’ya ihracat yapabileceğimizi anlattık. Fakat, bu yatırımı gerçekleştiremedik. Ancak, Suzuki’yi Türkiye’ye getirmek için hala çalışıyoruz. Suzuki ile bu konuda görüşüyoruz. Henüz olumlu ya da olumsuz bir yanıt vermediler. Japonlar çabuk karar vermezler. Kız tarafı gibi nazlıdırlar, ancak bir kere ’evet’ dediklerinde, Japonlar ile evlilik gerçekten güzel oluyor."
Japonlar kız tarafı gibi nazlı
Suzuki’yi Türkiye’de yatırıma ikna etmek için çaba gösterdiklerini söyleyen Ural Hakverdi, şöyle konuştu: "15 yıl önce Japonlarla ortaklaşa Türkiye’de yatırım yapmak için karar aldık. Ancak, onlar 20 bin adetlik üretim teklif etti. Yüzde 60 biz, yüzde 40 ise Japonların ortaklığı olacaktı. Biz ise 100-150 bin adetlik üretimin fizıbıl olduğunu söyledik. Böylece Avrupa, Kuzey Afrika’ya ihracat yapabileceğimizi anlattık. Fakat, bu yatırımı gerçekleştiremedik. Suzuki ile bu konuda hálá görüşüyoruz. Henüz olumlu ya da olumsuz yanıt vermediler. Japonlar kız tarafı gibi nazlıdırlar, ancak bir kere ’evet’ dediklerinde, Japonlarla evlilik gerçekten güzel oluyor."