‘Outlet’e giden sepette 13 lira fazla harcıyor

Hürriyet Haber
14 Mayıs 2010 - 00:00Son Güncelleme : 14 Mayıs 2010 - 11:18

Türkiye Outlet İmajı Araştırması’na göre, bu tür çoğu şehir dışında olan, fabrika satış ve ucuz mağazaların yoğunlaştığı alışveriş mekanlarına daha çok, A SES (Sosyo Ekonomik Statü) grubunun giydiği markalara özenen B SES grubu gidiyor.

Türkiye’de alışveriş merkezlerinin genelinde sepet ortalaması 95.7 TL iken outlet alışveriş merkezleri genelinde bu rakam 108.8 TL’ye yükseliyor. Outlet konseptli alışveriş merkezi Via/Port, araştırma şirketleri Akademetre Research&Strategic işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırma sonuçlarını değerlendiren Via/Port Genel Müdürü Bülent Kural, “Outletin gerçek anlamda tüketici zihninde oturmaya başladığını, outlet kültürünün yükselişte olduğunu gördük” dedi. Kural, “2006 yılında yapılan araştırmada yüzde 36.9 olan indirim mağazaları algısının 2010’da yüzde 48.7’ye yükseldiğine, 2006’da yüzde 9.8 olan defolu ve kalitesiz ürün algısının ise 2010’da 4.3’e gerilediğine dikkat çekti. Akademetre Research Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin de, outlet kavramının tüketici algısında ‘sezon sonu ürünlerin uygun fiyatla sunulduğu konsept’ olarak yerleştiğini belirtti. Araştırmanın ortaya koyduğu, diğer bazı sonuçlar da şöyle: “Tüketici uzaklığa bakmazsızın alışveriş noktasında outletleri tercih ediyor. Bunun için öncelikli neden uygun fiyat. Uzak duranlar outleti kalitesiz ve defolu ürün olarak algılıyor. Bunu outletlerin kalabalık olması, beden çeşidi azlığı ve mağaza düzen bozukluğu izliyor. Outletleri en çok tercih edenler B SES Grubu. Bu grup, A SES grubuna özenerek onların tercih ettiği marklara yöneliyor. Ancak bu markaların inlet (sezon mağazası) ürünlerini almakta zorlanmaları outletlere yönlendiriyor.”

Otobüs kiralayıp gelen var

VIA/PORT’un açıldığından buyana 23 milyon ziyaretçi ağırladığını belirten Bülent Kural, “Zonguldak’tan emekli öğretmenler, Çaycuma’dan hemşireler otobüs kiralayıp geliyor. Bizi ilk nasıl duyduklarını soruyoruz, en çok ‘otobandan gördük geldik’ diyenler var. En büyük reklam orası” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı