Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Otoyola menteşeli kapı

    Hürriyet Haber
    10.07.2001 - 01:41 | Son Güncelleme: 10.07.2001 - 01:41

    Otoyolda ata binenlere, piknik yapanlara, inek gezdirenlere alışmıştık. Şimdi de korkuluğu kesip otoyola açılan menteşeli bir kapı yaptılar.

    ALİBEYKÖY'den O-2 bağlantı yoluna çıkılan noktada korkuluklara korsan kapı açan inşaat şirketleri, böylelikle evlerini görmeye gelenleri hiç dolaştırmadan içeri almanın yolunu buldu.

    Sádábad Park Evlerini görmeye gelenler ve şirket yöneticileri, otoyoldan gelip, Kağıthane'ye inerek 3 kilometre dolaşmak yerine, bir görevlinin kulübede beklediği ve açtığı girişi kullanıyorlar.

    ‘‘Böylesi ancak Türkiye'de olur’’ dedirten uygulamayla menteşeli kapı zaman zaman çevredeki gecekondu sakinlerinin kullanımına da açılıyor. Yoldan geçenler de bu korsan girişten geçenleri hayretle izliyor

    YOL SORUNU, EV SATTIRMIYOR

    Yaklaşık 10 yıl önce inşaatına başlanan ve bölümler halinde satılan binalar yol problemi yüzünden fazla ilgi görmeyince, inşaat firmaları kendilerine özgü bir çözüm yolu buldu. Uyarlar ve Ekşioğlu firmalarının inşaatlarının bulunduğu alana, kimseden izin alınmadan korsan bir geçiş açıldı. Otoyol korkuluklarına uzanan toprak bir yol yapan yöneticiler, buradan da bir giriş açtırdı.

    KAPICIYA KULÜBE DE YAPTILAR

    Bir otomobilin geçebileceği genişlikteki bölümü kapı haline dönüştüren yöneticiler, demirlere sürgü ve menteşe çakıp, başına da bir görevli oturttular, görevlinin yazın sıcaktan, kışın da soğuktan korunması için bir de kulübe yaptırdılar.

    Bir inşaat yetkilisi yolla ilgili olarak, ‘‘Buradan giriş açtırmak için Karayolları'na müracaat ettik. İzin vermediler. Fakat, ileride buraya bir yan yol yapılmasını istiyoruz. Bu arada, inşaat bitinceye kadar böyle idare edeceğiz’’ dedi.

    Kapı açma cezası 54 milyon 200 bin lira

    KARAYOLLARI yetkilileri, otoyola kapı açarak, trafiği tehlikeye sokmanın kanunda bire bir karşılığının bulmadığını, ancak bu durumda, 2918 sayılı Trafik Kanunu'nun 13 ve 14'üncü maddelerinin uygulanabileceğini söylediler. Bu maddelerden yazılan cezaların bedeli ise sadece 54 milyon 200 bin lira. Yetkililer, korkulukların zararının da kapıyı açan tarafından ödeneceğini belirterek, ‘‘Böyle bir durumda polise de başvururuz. Polis de gerekli kanuni müdahaleyi yapar’’ dediler.

    13'üncü maddenin a fıkrası şöyle:

    ‘‘Karayolunun yapım ve bakımı ile görevli ve sorumlu bütün kuruluşlar karayolu yapısını ve trafik güvenliğini sağlayacak durumda bulundurmakla yükümlüdürler. Çeşitli kurum ve kuruluşlar da karayolu yapısında yapacakları ve esasları yönetmelikle belirlenen çalışmalarda a- yolun bakımı ile ilgili görevli kuruluştan izin almaları gerekir.’’


    Yolu 3 kilometre kısalttılar

    Binaların fazla ilgi görmemesini yol sorununa sağlayan inşaat firması yetkilileri, böylece örnek daireleri görmeye gelenlere ‘kolaylık’ sağladılar.

    Normal olarak O-2 Okmeydanı Kavşağı'ndan çıkıp, bağlantı yolunu izleyerek Kağıthane-Alibeyköy yönüne gitmesi ve yaklaşık 3 kilometrelik bir yol katetmesi gereken sürücüler için kestirmeden yol açıldı. Ancak burada yavaşlayan, duran ve bu yolu kullanan araçların yoldan geçen diğer araçlar için yaratacağı tehlike hiç düşünülmedi. Buradan çıkış olduğunu bilmeyen ve otoyolda süratle seyreden sürücüler, hiç gözönüne alınmadı.

    Karayolları olayın farkına bile varmadı. Şirket yetkilileriyse, evleri görmeye gelenlere de ‘‘Buradan yakında yol açılacak’’ demek pişkinliğini sürdürüyor.

    Türklere özgü acı sonlar

    Otoyolda Azrail ile göbek attılar

    OTOYOL dediğin nedir ki? Delikanlı millete vız gelir tırıs gider elbette... Otoyolun tam ortasında göbek atılmaz da ne yapılır?..

    37 yaşındaki Hüseyin Avcı, 36 yaşındaki Cafer Bulut ve Orhan Zengin, 1997 Aralığı'nın 10'uncu gecesi oturup bir güzel içtiler, eğlendiler akıllarınca; zurna gibi oldular, deyim yerindeyse.

    Sonra mı, sonra Zengin'in otomobille yola çıktılar. Otomobilin teybine de koydular bir oyun havası; gel keyfim gel... Tam Esenboğa yolu ile İstanbul Yolu'nu bağlayan Kuzey Çevre Yolu'na çıktıklarındaysa saat 23.00 olmuş, alkol ve oyunhavası birbirine girmişti ki Zengin, zınk diye durdurdu otomobili; otoyolun tam ortasında...

    İndiler aşağıya, geçtiler karşılıklı, sağlarından sollarından vızır vızır araçlar geçiyormuş ne gam; başladılar oynamaya şıkıdım şıkıdım...

    Azrail ise onlar kadar alaya almıyordu hayatı; bir otomobil olup hızla üstlerinden geçiverdi... Arta kalanları polisler kazıdı asfalttan... Otomobildeyse rakı şişeleri kuzu gibi yatıyordu; yanında da Zengin'in yazdığı bir şiiri: Doymadan dünyaya göçüp gideceğim / Ecel bulunca beni / Hasretimi topraksız gömeceğim.//

    Otoyolda manda sürüsüne çarptı

    ‘OLMAZ olmaz’ demeyin Türkiye'de yaşıyorsanız olur. Ülkenizin en önemli otoyolunda karşınıza aniden manda sürüsü çıkar ve siz ona çarparak ölürsünüz. İki gün sonra da kimse hatırlamaz. Ne, o İstanbul-Ankara Otoyolu’nun tel örgülerini boydan boya keserek hayvan otlatan alçaklar bulunur, ne de kablo döşeyip, olduğu gibi bırakan müteahhit...

    39 yaşındaki, ünlülerin menajeri Anuş Bakış da böylesi bir kazanın kurbanı. 3.1.1999'da gece saat 02.00 sıralarında İstanbul'a dönerken otomobiliyle Hendek gişelerinin yakınlarında bir manda sürüsüne çarptı ve öldü.

    Bir yetkili, Telekom'un, Kaynaşlı'dan İstanbul'a kadar TEM kenarına fiberoptik kablo döşediğini, bu işi yüklenen müteahhidin tel örgüleri kestiğini ve sonra da onarmadan bırakıp gittiğini söyledi.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı