Otoyol ve köprüye zam

ANKA/A.A.
31.08.2006 - 11:37 | Son Güncelleme:

Otoyol ve köprü geçiş ücretlerine bu geceden itibaren yüzde 20 ile yüzde 50 arasında zam yapıldı. Boğaz köprülerinden geçiş ücreti birinci sınıf araçlar için 3 YTL'den 4 YTL'ye çıktı. Köprü geçiş ücreti kamyonlar için 10 YTL, tırlar için ise 30 YTL oldu.

Karayolları Genel Müdür Cahit Turan, zamma gerekçe olarak artan inşaat maliyetlerini gösterdi. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, İstanbul Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden geçiş ücretleri 1. sınıfta yer alan ve aks aralığı 3.20 m'den küçük olan iki akslı otomobil ve motosikletler için 3 YTL'den 4 YTL'ye çıkarılacak. Aynı şekilde, bu kapsamdaki kamyon, kamyonet ve minibüs ile 2. sınıfta yer alan ve aks aralığı 3.20 m'den büyük her türlü iki akslı araç, kamyonet, pikap, jeep, ambulans, cenaze arabası, küçük ve büyük otobüsler ile kamyonların geçiş ücretleri de 4 YTL olacak.
3. sınıfta yer alan 3 akslı otobüs, kamyon ve treyler geçiş ücreti 10 YTL, 4. sınıfta yer alan 4 ve 5 akslı otobüs, kamyon ve treyler geçiş ücreti 30 YTL, 5. sınıftaki 6 ve yukarı akslı römorklu kamyon ve treyler geçiş ücretleri de 35 YTL'ye çıkarılacak.
Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ve Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) kullanıcılarına önceden olduğu gibi yüzde 20 indirimli tarife uygulanacak.

Buna göre, Boğaziçi Köprüsünden, yalnız OGS ve KGS ile geçiş mümkün olduğu için bu köprüyü kullanan sürücüler, geçiş ücreti olarak 3,2 YTL ödeyecek. Fatih Sultan Mehmet Köprüsünden de OGS ve KGS ile geçiş yapan sürücüler için de bu rakam geçerli olacak.
Motosiklet kullanıcıları ise KGS gişelerinden yüzde 30 indirimli geçebilecek.

İstanbul Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinde halen uygulanan ve yarından itibaren geçerli olacak geçiş ücretleri şöyle:

SINIF

ARAÇ TİPİ

(mevcut)
KÖPRÜ (YTL)
GEÇİŞÜCRETİ

(yeni)
KÖPRÜ (YTL)GEÇİŞ ÜCRETİ

1

Aks aralığı 3.20 m'den küçük iki akslı araçlar (Otomobil, motosiklet, Aks aralığı 3.20 m'den küçük kamyon, kamyonet ve minübüsler) 3 4

2

Aks aralığı 3.20 m'den büyük her türlü iki akslı araçlar (Kamyonet, pikap, jeep, ambulans ve cenaze arabası. Küçük ve büyük otobüs, kamyon) 3 4

3

3 Akslı her türlü araçlar (Otobüs, kamyon ve treyler) 7 10

4

4 ve 5 akslı her türlü araçlar (Otobüs, kamyon ve treyler) 21 30

5

6 ve yukarı akslı araçlar Römorklu kamyon ve treyler) 25 35











 

 








Karayolları Genel Müdürlüğü, 17. Bölge Müdürlüğünce gece geçişine izin verilen az tehlikeli madde yüklü araçlar, dahil oldukları sınıflara bağlı olarak normal ücretin 1,2,3 no'lu sınıf için 10 katı, 4 ve 5 no'lu sınıf için 5 katı olmak üzere her iki yön için ücret ödeyecekler.

Karayolları Genel Müdürlüğü, köprü ve otoyol ücretlerine 3 yıldır zam yapmıyordu. Kurum, en son 1 Temmuz 2003 yılında geçiş ücretlerini artırmıştı.

İLK SENDİKA AÇIKLADI

Kamuoyuna açıklanmadan önce zam haberini ilk olarak Yapı Yol-Sen Başkanı Bedri Tekin verdi. Tekin, bu zamla birlikte vatandaşın cebinden yıl sonuna kadar fazladan 42 milyon YTL çıkacağını bildirdi. Tekin yaptığı açıklamada, bu yılın ilk 8 ayında otoyol ve köprülerden geçen araçlardan toplam 250 milyon YTL gelir elde edildiğini belirtti. Tekin, geçiş ücretleri aynı kalsaydı, yıl sonuna kadar yaklaşık olarak 150 milyon YTL daha gelir elde edileceğini kaydetti.

VATANDAŞA 42 MİLYON YTL’YE MALOLACAK

Yapılan zamla birlikte yılın ikinci yarısında elde edilecek gelirin 192 milyon YTL olacağının tahmin edildiğini belirten Tekin, bunun da 2006 yılının kalan 4 ayında vatandaşın cebinden 42 milyon YTL daha fazla para alınması anlamına geldiğini vurguladı. Tekin, bu paranın yarıdan fazlasını ise köprülerden geçen İstanbulluların ödeyeceğine işaret etti.

ÖZELLEŞTİRME HAZIRLIĞI

Zammın nedenin köprülerin özelleştirilmesine yönelik hazırlık olduğunu ileri süren Tekin, “Daha önce manuel geçişi kaldırarak bu yolda bir adım atan karayolları, alıcıların gelirini artırmak için şimdi de geçiş ücretlerine zam yaptı” dedi.

Fiyat artışının, yine otoyol çalışanlarıyla araç kullanıcılarını karşı karşıya getireceğine işaret eden Tekin, “Vatandaş acısını otoyol çalışanlarından çıkarmaya çalışacak, oysa otoyol çalışanları da bu durumdan şikayetçiler ve kamuda en düşük maaşla en kötü koşullarda çalışıyorlar” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı